Τετάρτη 1 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
Τώρα το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με το έγκλημα

Μέσα στο Φλεβάρη θα οριστικοποιηθεί αν θα ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή της περιφερειακής λεωφόρου του Υμηττού, αφού σε λίγες μέρες το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθηνών θα αποφασίσει αν θα εγκρίνει τη νέα περιβαλλοντική μελέτη, που έχει καταθέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ωστόσο, αν και στενεύουν τα χρονικά περιθώρια, δεν έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας για το έργο, ενώ η νέα περιβαλλοντική μελέτη - όπως άλλωστε και η πρώτη - δεν ελαχιστοποιεί τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η θέση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή της λεωφόρου, με επιφανειακή χάραξη, προϋποθέτει την καταστροφή του πευκοδάσους του Υμηττού. Αν και υπάρχει παλαιότερη απόφαση του ΣτΕ (1992), με την οποία είχαν σταματήσει τα έργα της περιφερειακής λεωφόρου, λόγω της τεράστιας οικολογικής καταστροφής, η ηγεσία του υπουργείου επιμένει στην κατασκευή του έργου. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των παρακείμενων στον Υμηττό δήμων, καθώς και των κατοίκων των περιοχών.

Οι Δήμοι της Αγίας Παρασκευής, του Χολαργού και του Παπάγου, σε συνεργασία με τους κατοίκους, έχουν ξεκινήσει μια κοινή προσπάθεια, για να αποτρέψουν την τεράστια οικολογική καταστροφή, από την επιφανειακή χάραξη της λεωφόρου, προβάλλοντας ως βασικό αίτημα την κατασκευή της σε σήραγγα. Αυτό τονίστηκε και στην κοινή συνεδρίαση των τριών δημοτικών συμβουλίων, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα στο Δημαρχείο του Χολαργού. Οσοι τοποθετήθηκαν συμφώνησαν ότι είναι ανάγκη να επανεξεταστεί το όλο θέμα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και να ξαναρχίσει ο διάλογος με την ηγεσία του υπουργείου. Η απουσία όμως του Κ. Λαλιώτη από τη συζήτηση, αν και είχε προσκληθεί μια βδομάδα πριν, σε συνδυασμό με τον τρόπο που προωθούνται οι διαδικασίες για την κατασκευή του έργου, μπορεί να θεωρηθεί ως μία ένδειξη για τη μελλοντική στάση που θα τηρήσει η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι βουλευτές της σημερινής κυβέρνησης Θ. Κατσανέβας, Π. Κρητικός, Π. Φουντάς, το Φλεβάρη του 93, είχαν καταθέσει ερώτηση στη Βουλή προς τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Αχ. Καραμανλή, τονίζοντας τις "μεγάλες και σοβαρές επιβαρύνσεις που θα προκαλέσει στην περιοχή η κατασκευή της νέας περιφερειακής οδού Υμηττού", ενώ παράλληλα επισήμαναν ότι "οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι εξαιρετικά μικρότερες, εάν κατασκευαστεί ευθύγραμμη σήραγγα". Επίσης, αρκετά ήταν τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που συμμετείχαν τότε στη δεντροφύτευση που έγινε στην περιοχή, μετά τη διακοπή των εργασιών. Δύο χρόνια μετά κι ενώ η σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ακολουθεί την ίδια τακτική με την προηγούμενη, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, που τότε είχαν αντιδράσει, τώρα σιωπούν...

Μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των τριών δημοτικών συμβουλίων, ο αντιπρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) Γ. Πολύζος είχε εκφράσει την αντίθεσή του με τη μελέτη που έχει εγκρίνει το ΥΠΕΧΩΔΕ, χαρακτηρίζοντάς την άστοχη. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι το πλάτος της λεωφόρου θα μπορούσε να είναι 22 μέτρα (2+σν2 λωρίδες) και όχι 35 (3+σν3), που προβλέπεται από τη μελέτη, εξηγώντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανοιχτεί μια τόσο μεγάλη οικολογική και κοινωνική τομή, μεταξύ της πόλης και του Υμηττού. Ο αντιπρύτανης του ΕΜΠ τόνισε ακόμα ότι "στα δύο χρόνια που χάθηκαν, από την απόφαση του ΣτΕ, η πολιτεία δεν έπεισε τους κατοίκους για τη σκοπιμότητα του έργου, με αποτέλεσμα να μην τυγχάνει ευρείας κοινωνικής αποδοχής".

Στις τεράστιες περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις από την κατασκευή της περιφερειακής του Υμηττού αναφέρεται και ο δημοτικός σύμβουλος της "Δημοτικής Ενότητας Χολαργού", Νίκος Ζαχάρος."Μοναδική λύση είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι πολίτες να επιβάλουν δυναμικά τους δικούς τους όρους, να βάλουν τα δικά τους κριτήρια, ώστε η κατασκευή της όποιας περιφερειακής να δράσει προς όφελος των κατοίκων του Λεκανοπεδίου και όχι των μεγαλοεργολάβων", είπε στο "Ρ" ο Ν. Ζαχάρος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ