Τετάρτη 22 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τζόγος με τις φήμες για τα μεγάλα έργα

Ακόμα κι αν απεμπλακούν από τις Βρυξέλλες, δύσκολα θα προωθηθούν. Ευνοημένες οι κατασκευαστικές εταιρίες από τη φημολογία περί απεμπλοκής

Πολύ δύσκολα είναι τα πράγματα για την προώθηση των λεγόμενων "μεγάλων έργων", παρά τις έντονες φημολογίες που διαχέονται από διάφορους κυβερνητικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες τις τελευταίες μέρες, ότι δηλαδή τουλάχιστον για τα Σπάτα θα υπάρξει πλήρης απεμπλοκή και άρση των επιφυλάξεων των Βρυξελλών και έτσι το έργο θα προχωρήσει. Μάλιστα πολλοί φτάνουν μέχρι το σημείο να διαβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση, μέσω της διπλωματικής οδού, κατάφερε να μετριάσει τις αντιδράσεις των Γάλλων, προσφέροντάς τους άλλα δημόσια έργα, όπως π.χ. το μετρό Θεσσαλονίκης και το Ρίο - Αντίρριο, προκειμένου να αποσύρουν τις προσφυγές τους από τα Σπάτα!

Ωστόσο, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, ακόμη και αν απεμπλακούν τα Σπάτα από τις παρεμβάσεις των Κοινοτικών, κυρίως για τρεις λόγους:

  • Επειδή ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης για το έργο των Σπάτων με το γερμανικό όμιλο "Χόκτιφ" είναι πολύ μακρύς και δύσκολος, αφού όπως διαφάνηκε και από τις προχτεσινές διαπραγματεύσεις που είχαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι ξένοι εμμένουν σε ακόμη πιο σκανδαλώδεις απαιτήσεις. Συγκεκριμένα, απαιτούν το τίμημα να υπολογιστεί με σημερινές τιμές και επομένως το κόστος του νέου αεροδρομίου να ξεπεράσει το τρομακτικό ποσό των 600 δισ. δρχ., το 93% του οποίου θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο είτε από δάνεια είτε από το "Σπατόσημο"! Επίσης, ενώ ο γερμανικός όμιλος αυτοχρηματοδοτεί το έργο μόνο με 7% περίπου και μάλιστα σε σταθερές τιμές, απαιτεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο στη διοίκηση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου!
  • Επειδή το έργο της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου δεν πρόκειται να γίνει, τουλάχιστον με βάση τον υπάρχοντα διαγωνισμό με μερική αυτοχρηματοδότηση,αφού η Ευρωπαϊκή Τράπεζα δε δέχεται να το δανειοδοτήσει, επειδή εκτιμά την επένδυση ως ασύμφορη.
  • Επειδή οι Γάλλοι μόνο με σκανδαλώδη και χαριστική σύμβαση θα μπορούσαν να αναλάβουν την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, αφού και η δική τους πρόταση - όπως άλλωστε και του άλλου υποψηφίου ομίλου - είναι εκτός των όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού.

Οι μόνες που εισπράττουν, επομένως, κάποιο αντίκρισμα από αυτήν την έρπουσα φημολογία για απεμπλοκή και προώθηση των μεγάλων έργων, είναι οι τεχνικές εταιρίες, που ανεβάζουν τις μετοχές τους στο Χρηματιστήριο, πουλώντας, ουσιαστικά, "αέρα"...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αεροδρόμιο... Σπάτων στην Κρήτη(2003-11-20 00:00:00.0)
Προδιαγεγραμμένος ανάδοχος(2001-12-20 00:00:00.0)
Νέα σκανδαλώδης ενίσχυση της «Χόχτιφ»!(2001-12-19 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο της "Χόχτιφ" και η "Ολυμπιακή"(1997-11-04 00:00:00.0)
Ακόμα ένα μεγάλο "φέσι"(1996-12-17 00:00:00.0)
Οικόπεδα το αεροδρόμιο Ελληνικού!(1996-07-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ