Τρίτη 26 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Εξετάσεις από την πρώτη μέρα στο λύκειο...

Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα το περιβόητο "ντοσιέ" διδακτικού υλικού για τους καθηγητές, που θα διδάξουν φέτος στην Α' λυκείου

Από τη στιγμή που ο μαθητής θα περνά την πόρτα του λυκείου, θα υποβάλλεται σε μια συνεχή πολύμορφη διαδικασία αξιολόγησης με πιο πολλές και πιο σκληρές εξετάσεις για το μαθητή αλλά και τον καθηγητή. Αυτό προκύπτει και από το περιβόητο "ντοσιέ" με οδηγίες για τους καθηγητές που θα διδάξουν στην Α λυκείου, το οποίο δόθηκε τελικά χτες στη δημοσιότητα. Χτες ξεκίνησε και η "επιμόρφωση" των "πολλαπλασιαστών", όπως ονομάζει το υπουργείο Παιδείας τα στελέχη της εκπαίδευσης, που αφού παρακολουθήσουν το εβδομαδιαίο σεμινάριο, θα αναλάβουν να επιμορφώσουν τους καθηγητές που θα διδάξουν στην Α λυκείου πάνω στις νέες μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση των μαθητών της Α τάξης του λυκείου, "η αξιολόγηση είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής πράξης". Στο πλαίσιο αυτό, ο μαθητής θα αξιολογείται από τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του στο πλαίσιο του σχολείου και από την επίδοσή του στις γραπτές εξετάσεις, οι οποίες διακρίνονται σε διαγνωστικές, ενδιάμεσες και τελικές και από τις εργασίες που πραγματοποιεί ο μαθητής στο σχολείο και το σπίτι. Παράλληλα εισάγεται και η "αυτοαξιολόγηση" βάσει φακέλου, κατά την οποία ο μαθητής συγκεντρώνει δείγματα της δουλιάς του στο σχολείο και τα παρουσιάζει για συζήτηση στους καθηγητές του.

Οι διαγνωστικές δοκιμασίες γίνονται στην αρχή της σχολικής χρονιάς ή κατά την έναρξη της διδασκαλίας ενός νέου μαθήματος ή ενότητας μαθημάτων και αποσκοπούν στο να ελέγξουν αν οι μαθητές έχουν τα προαπαιτούμενα στοιχεία για να κατακτήσουν τη νέα μάθηση. Οπως επισημαίνεται, τα διαγνωστικά κριτήρια δε λαμβάνονται υπόψη στη βαθμολογία του μαθητή (σ.σ. προς το παρόν) και δεν επηρεάζουν την επίδοσή του. Οι ενδιάμεσες δοκιμασίες γίνονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και θα είναι ολιγόλεπτες ή ωριαίες που αναφέρονται στο μάθημα της μέρας και δοκιμασίες που θα αφορούν ευρύτερες ενότητες. Οι τελικές εξετάσεις είναι οι γνωστές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη γραπτή εξέταση των μαθητών οι ερωτήσεις κατατάσσονται συνήθως σε τρεις κατηγορίες:

- Ανοιχτές ερωτήσεις ή ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης,στις οποίες ανήκουν οι ερωτήσεις τύπου δοκιμίου οι οποίες και χρησιμοποιούνται στο παραδοσιακό σύστημα εξετάσεων.

- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης στις οποίες ο εξεταζόμενος καλείται να δώσει απάντηση περιορισμένης έκτασης.

- Κλειστές ή αντικειμενικού τύπου ερωτήσεις οι οποίες συνοδεύονται από μια σειρά προτεινόμενων απαντήσεων από τις οποίες καλείται να επιλέξει τη σωστή. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι ερωτήσεις της μορφής σωστό - λάθος ή διαζευκτικής απάντησης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύζευξης, ερωτήσεις διάταξης και ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού.

Παρουσιάζοντας τα επτά βιβλία με τις οδηγίες για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των μαθημάτων της Α λυκείου, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι διατίθενται άφθονοι πόροι από το Β ΚΠΣ για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία περιορίζεται σε σεμιναριακού τύπου επιμόρφωση, μακριά από τα αιτήματα και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Δεν παρέλειψε βέβαια να αναφερθεί εμμέσως και στην κατάργηση της επετηρίδας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού θα γίνει με προγράμματα επιμόρφωσης αυτού του τύπου, κάποια ταχύρυθμη εκπαίδευση και κάποια άλλα θα είναι μακροχρόνια και θα γίνει και με την πρόσληψη των καλύτερων εκπαιδευτικών που θέλουν να δουλέψουν στη δημόσια παιδεία από δω και πέρα"...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ