Τρίτη 16 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ
Γονυκλισίες στην ιδιωτική πρωτοβουλία

"Γην και ύδωρ" προσφέρει η κυβέρνηση στην ιδιωτική πρωτοβουλία, προκειμένου να κατασκευάσει με μερική αυτοχρηματοδότηση τα 60 χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού, τα οποία παραμένουν χρηματοδοτικώς ακάλυπτα, αλλά οι ιδιώτες κατασκευαστές και οι τράπεζες δε δείχνουν κανένα ενδιαφέρον επειδή η κίνηση του οδικού αυτού άξονα δεν τους εξασφαλίζει τα τεράστια υπερκέρδη που επιζητούν. Οι ιδιώτες παραμένουν ασυγκίνητοι παρά το γεγονός ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ, για να κάνει πιο ελκυστική την επένδυση, προσέφερε στους ιδιώτες την εκμετάλλευση των διοδίων τμήματος του άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων!

Ολα αυτά τα παραδέχτηκε χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, ο οποίος διευκρίνισε ότι από τα 140 χιλιόμετρα που ήταν αρχικά χρηματοδοτικώς ακάλυπτα για τα 80 έχουν εξευρεθεί ήδη τα ποσά που απαιτούνται, από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και από πόρους των διοδίων, δηλαδή από το γνωστό χαράτσι του "Εγνατιόσημου".

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσαν τόσο ο υπουργός όσο και η διοίκηση της εταιρίας "Εγνατία Οδός ΑΕ", που διαχειρίζεται το έργο, η κατασκευή του οδικού αυτού άξονα προχωρά με "βήματα χελώνας" και αρκετά τμήματά του - ακόμη και από αυτά για τα οποία έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση - δε θα έχουν κατασκευαστεί ούτε το 2000. Συγκεκριμένα: Από τα 687 συνολικά χιλιόμετρα της Εγνατίας έχουν κατασκευαστεί στο παρελθόν 122 και σήμερα υπό κατασκευήν βρίσκονται 210,5 χιλιόμετρα. Δηλαδή δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε τα μισά χιλιόμετρα της Εγνατίας...

Ωστόσο, ο υπουργός εξέφρασε την... ικανοποίησή του και εξήγγειλε ότι μέσα στο 1997, δηλαδή σε 15 μέρες (!), θα ανατεθούν ή θα δημοπρατηθούν 14 εργολαβίες για τμήματα συνολικού μήκους 218 χιλιομέτρων περίπου, ενώ το 1998 θα δημοπρατηθούν άλλα 7 τμήματα και το 1999 άλλες 4 εργολαβίες συμπληρωματικών έργων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ