Τρίτη 16 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΖΕΥΞΗ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Στο ΣτΕ προσφεύγουν νομαρχίες και δήμοι

Να καταθέσει στη Βουλή τις μελέτες με βάση τις οποίες αποφασίστηκε το έργο, ζητούν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ βουλευτές του ΚΚΕ

Να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη με την κοινοτική νομοθεσία η απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για τη χωροθέτηση ζεύξης του Μαλιακού Κόλπου, ζητούν με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) οι Νομαρχίες Φθιώτιδας,Καρδίτσας,Ευρυτανίας,Καστοριάς,οι Δήμοι Λαμιέων,Τρικάλων,Καρδίτσας,Στυλίδας,Αμφίκλειας,Δομοκού,Αγίου Κωνσταντίνου,Υπάτης,Καρπενησίου,Νέου Μοναστηρίου,οι Κοινότητες Μεξιατών και Μαλεσίνας,καθώς και εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια, σύλλογοι, εργατικά κέντρα και άλλοι φορείς.

Σύμφωνα με τους μεγαλεπήβολους σχεδιασμούς του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη, προβλέπεται η κατασκευή βυθισμένης προκατασκευασμένης σήραγγας μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων, δύο ανισόπεδων κόμβων και αυτοκινητόδρομου μήκους 13 χιλιομέτρων, ενώ η αποπληρωμή του έργου θα γίνει από την είσπραξη διοδίων.

Οι προσφεύγοντες επισημαίνουν ότι από την κατασκευή του έργου θα επέλθει ολική καταστροφή στην πανίδα του Μαλιακού Κόλπου με την εξαφάνιση κάθε είδους ενάλιας ζωής. Παράλληλα, σημειώνουν ότι η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για χωροθέτηση του έργου ζεύξης του Μαλιακού Κόλπου είναι αντίθετη με το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινοτική νομοθεσία.

Στο μεταξύ, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αχιλλέας Κανταρτζής και Βαγγέλης Μπούτας,με αίτηση που κατέθεσαν χτες, ζητούν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,να καταθέσει στη Βουλή όλα τα επίσημα έγγραφα και τις οικονομοτεχνικές μελέτες με βάση τις οποίες η κυβέρνηση κατέληξε στη "λύση" της κατασκευής της ζεύξης.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι στην απάντησή του σε Επίκαιρη Ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ για τη ζεύξη του Μαλιακού, που συζητήθηκε στις 19 Νοέμβρη στη Βουλή, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απάντησε: "Για να επιλεγεί η λύση της ζεύξης του Μαλιακού μελετήθηκαν ορισμένες εναλλακτικές λύσεις... Πρώτον, η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης εθνικής οδού, δεύτερον η διέλευση του αυτοκινητοδρόμου μέσω Δομοκού, τρίτον η διπλή ζεύξη του Μαλιακού και τέταρτον η απλή ζεύξη του Μαλιακού. Καταλήξαμε - ισχυρίστηκε ο υπουργός - μέσα από συγκριτικές αναλύσεις όλων των κριτηρίων, που έχουν αναπτυξιακή, οικονομική, χρηματοδοτική και τεχνική αναφορά, στη λύση της απλής ζεύξης του Μαλιακού".

Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να αποδείξει τους ισχυρισμούς αυτούς καταθέτοντας μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο κανονισμός της Βουλής την κυκλοφοριακή και οικονομοτεχνική μελέτη της ζεύξης του Μαλιακού, καθώς και όλες τις σχετικές μελέτες για όλες τις παραπάνω λύσεις που ανέφερε κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ