****
****
α. Ενίσχυση των αδύναμων, αφού πρώτα τους δακτυλοδείξουμε και τους μειώσουμε;
β. Κι αν έμειναν αδύναμοι μέσα στις συνθήκες υπολειτουργίας του σχολείου από δική μας υπαιτιότητα, αν ένιωσαν ταπεινωμένοι οι νέοι μέσα στο σχολικό περιβάλλον που τους εγκλωβίσαμε, είναι δύσκολο να αντιληφθούν οι "σύμβουλοι" της πολιτικής ηγεσίας ότι ένα μέρος της θεραπείας - ίσως ο πρώτος συντελεστής για την περίπτωση - είναι η ουσιαστική αλλαγή ή βελτίωση αυτού του περιβάλλοντος;
***
γ. Δε θυμάστε ότι το ίδιο εγχείρημα - με άλλα κίνητρα - το επιχειρήσατε σεις οι ίδιοι με "νεανικό" ενθουσιασμό την περασμένη δεκαετία; Και ευτελίστηκε με τη φροντίδα σας και εκφυλίστηκε; Περισσότερη αξιοπιστία και προσδοκία επιτυχίας θα είχε το νέο εγχείρημα, αν λέγατε με παρρησία: "επιχειρήσαμε πριν 14 - 15 χρόνια και αποτύχαμε, κρατάμε την πικρή πείρα κι επιχειρούμε πάλι, γιατί πρόβλημα υπάρχει". Οι ως τώρα κινήσεις σας επιτρέπουν σε έμπειρο παρατηρητή να διακρίνει ότι άλλη μια φορά παρακάμπτετε το κύριο πρόβλημα (βελτίωση ποιότητας όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας) και με την "ενισχυτική διδασκαλία", ενισχύετε την αδυναμία του σχολικού συστήματος, παρατείνετε την αδυναμία.
δ. Μια άλλη πτυχή ευτελισμού του εγχειρήματος διαφαίνεται στην κοινολόγηση της... αποζημίωσης. Οι άξιοι εκπαιδευτικοί, κύριοι "αρμόδιοι", ενεργούν με παιδαγωγική ευαισθησία, την οποία με τις ανακοινώσεις σας την τραυματίζετε.
ε. Και ένα ερώτημα περιστασιακό: γιατί αυτή η εκδήλωση στοργής - μήνα Φλεβάρη - για τα παιδιά της Α Λυκείου; Μήπως γιατί αυτοί οι νέοι είναι οι πρώτοι που τους προορίζουμε για το λαβύρινθο εξετασιομανίας - εξετασιολογίας - εξετασιοθεραπείας που προβλέπουν οι σελίδες 24 - 26 του φυλλαδίου "Εκπαίδευση 2000";(*)
*****
Παλαιότροπος μη ληψιλογόμισθος εκπαιδευτικός,
Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ
Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγ. Ινστιτούτου
(*) Η πιο φρόνιμη πράξη τούτη την ώρα είναι να δώσουμε στους νέους (Α Λυκείου και κάτω) και στους γονείς τους να διαβάσουν αυτές τις σελίδες. (Το φυλλάδιο πρέπει να υπάρχει σε όλα τα Λύκεια). Θα δουν το "φως" απευθείας.
Προέχει, αξιότιμοι κύριοι "αρμόδιοι", η συνολική βελτίωση ποιότητας της παρεχόμενης παιδείας, της δημόσιας παιδείας. Αν αυτό επιδιωχτεί και επιτευχθεί, τότε θα έχετε και λιγότερους αδύναμους για να τους "ευεργετήσετε" με ενισχυτική διδασκαλία αδυναμίας