Τετάρτη 22 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ - ΗΣΑΠ προτιμούν ξένους κατασκευαστές

Σε ξένες κατασκευαστικές εταιρίες, με τη γνωστή μέθοδο των φωτογραφικών προδιαγραφών που περιλαμβάνονται σε όρο των Προγραμματικών Συμφωνιών, παραδίδεται η παραγγελία για την κατασκευή θυρών στα βαγόνια του ΟΣΕ και του ΗΣΑΠ. Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής καιΜήτσος Κωστόπουλος,υπογραμμίζοντας ότι οι προδιαγραφές στις Προγραμματικές Συμφωνίες των δύο ΔΕΚΟ με τα Ελληνικά Ναυπηγεία, είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε για την κατασκευή των θυρών, να προκρίνονται συγκεκριμένοι ξένοι κατασκευαστές.

Με την Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσο Μαντέλη και Ανάπτυξης Βάσω Παπανδρέου,οι δύο βουλευτές σημειώνουν:"Η Ευρωπαϊκή Ενωση από την 1/1/1998 ουσιαστικά κατάργησε τη διαδικασία, που υπήρχε να ανατίθενται μέσα από Προγραμματικές Συμφωνίες σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες η προμήθεια και η κατασκευή μηχανημάτων, συσκευών και άλλων προϊόντων. Ετσι, το ελληνικό δημόσιο στερήθηκε μια δυνατότητα που διέθετε για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, την αύξηση της απασχόλησης και την ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης και τεχνογνωσίας της χώρας. Επισημαίνουν μάλιστα, πως λόγω καθυστερήσεων, για τις οποίες η κυβέρνηση έχει την ευθύνη, Προγραμματικές Συμφωνίες πολλών εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών προωθήθηκαν εσπευσμένα, προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι σχετικές διαδικασίες το τελευταίο δίμηνο του 1997. Ετσι δεν έγινε εφικτή η επαρκής διερεύνηση αυτών των Προγραμματικών Συμφωνιών και η έγκαιρη αποκάλυψη των όποιων ανωμαλιών περιλαμβανόταν σ' αυτές".

Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν πως "σήμερα αποκαλύπτεται ένας σκανδαλώδης όρος, που τόσο ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) όσο και οι Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ) έχουν περιλάβει στις Προγραμματικές τους Συμφωνίες με τα "Ελληνικά Ναυπηγεία". Ενώ, δηλαδή, οι θύρες βαγονιών μπορούν να κατασκευάζονται στην Ελλάδα, ο ΟΣΕ και οι ΗΣΑΠ έχουν διατυπώσει τις προδιαγραφές για την κατασκευή των θυρών με φωτογραφικό τρόπο, προκρίνοντας συγκεκριμένους ξένους κατασκευαστές. Αυτό γίνεται, παρ' όλο που σε προηγούμενες προμήθειες βαγονιών, έγινε προμήθεια τέτοιων θυρών προηγμένης τεχνογνωσίας και ελληνικής κατασκευής, οι οποίες μάλιστα εξάγονται και στο εξωτερικό (ακόμα και στη Γερμανία), πραγματοποιώντας εξαγωγές ύψους εκατοντάδων δισ. δραχμών κάθε χρόνο".

Τέλος, ερωτώνται οι δύο υπουργοί "εάν η κυβέρνηση πρόκειται να παρέμβει και πότε, προκειμένου να καταργηθεί αυτός ο παράλογος και ενάντια στα συμφέροντα της οικονομίας της χώρας όρος και να δοθεί η δυνατότητα (μέσα από διεθνή διαγωνισμό, αλλά όχι με φωτογραφικές προδιαγραφές) και σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες να κατασκευάσουν τις θύρες των βαγονιών του ΟΣΕ και των ΗΣΑΠ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ