Πέμπτη 7 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού

Αύριο το απόγευμα, ώρα 7 μμ, η Εταιρεία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων διοργανώνει Συμπόσιο στο Ευγενίδειο Ιδρυμα με θέμα: "Το παιδί, το σχολείο και οι δυσκολίες στη μάθηση"

Αν οι επιδόσεις του παιδιού σας στο σχολείο είναι χαμηλές, δε σημαίνει απαραίτητα ότι αδιαφορεί για τα μαθήματα και η πίεση που του ασκείτε ενδέχεται να του δημιουργήσει ψυχολογικά προβλήματα. Αν το παιδί σας, που παρακολουθεί τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, έχει δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή, ή ακόμη κι αν έχει κατακτήσει το μηχανισμό της ανάγνωσης δεν κατανοεί αυτό που διαβάζει, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε σε ειδικό.

Οι "Μαθησιακές δυσκολίες" είναι το θέμα του Συμποσίου που διοργανώνεται στο Ευγενίδειο Ιδρυμα (Λ. Συγγρού 387), αύριο και μεθαύριο, από την Εταιρεία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων. Μάλιστα, αύριο Παρασκευή, ώρα 7 μμ, η Εταιρεία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων (ΕΨΥΥΠΕ) διοργανώνει διάλεξη μόνο για γονείς, με θέμα: "Το παιδί και το σχολείο. Δυσκολίες στη μάθηση".

Χτες, σε συνέντευξη Τύπου, η παιδοψυχίατρος Αλ. Ρούσου ανέφερε ότι 30% των μαθητών αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης. Από το ποσοστό αυτό, το 6 - 7% των μαθητών πάσχουν από δυσλεξία. Αλλα προβλήματα είναι η αναπτυξιακή δυσαριθμισία (προβλήματα με τους αριθμούς), η υπερκινητικότητα, το άγχος και η κατάθλιψη, για την οποία ευθύνονται κυρίως προβλήματα που υπάρχουν στην οικογένεια.

Τα δυσλεκτικά παιδιά δεν πάσχουν από νοητική υστέρηση. Δεν μπορούν, όμως, να αναγνωρίσουν το γραπτό λόγο. Οταν γράφουν, παραλείπουν γράμματα, συνήθως το τελευταίο, ακόμη και λέξεις, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι φθόγγοι, καθώς το δυσλεκτικό παιδί προσπαθεί να γράψει ό,τι ακούει. Αν κατακτήσει το μηχανισμό της ανάγνωσης, διαβάζει σωστά, αλλά δεν κατανοεί αυτό που διαβάζει, επειδή την προσοχή του αποσπά κάθε γράμμα. Αν το ίδιο κείμενο το ακούσει, το αφομοιώνει αμέσως.

Η δυσλεξία, όπως και άλλες μαθησιακές διαταραχές, διαγιγνώσκονται όταν το παιδί πάει στο σχολείο. Το "καμπανάκι", όμως, χτυπάει νωρίτερα. Δηλαδή, θα πρέπει σε ηλικία ενός έτους το παιδί να λέει λέξεις με νόημα, σε ηλικία τριών ετών να κάνει προτάσεις και στο νηπιαγωγείο να μπορεί να διηγείται πώς πέρασε την ημέρα, για παράδειγμα.

Καθώς τα παιδιά αυτά δεν υστερούν νοητικά, μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα σε κανονικό σχολείο, πάντα, όμως, με τη βοήθεια ειδικού δασκάλου. Δυστυχώς, όμως, τα ελληνικά σχολεία υστερούν και σ' αυτόν τον τομέα. Αλλωστε, όπως πρόσθεσε η Αλ. Ρούσου, ποτέ δεν αποτυγχάνει το παιδί, αλλά το σχολείο που δεν κατάφερε να το βοηθήσει.

Το Σάββατο, η ΕΨΥΥΠΕ αφιερώνει τις εργασίες του Συμποσίου της στη μνήμη του Κώστα Καλατζή (1991 - 1988), πρωτοπόρου ειδικού παιδαγωγού και λογοθεραπευτή. Ο Κ. Καλατζής μαζί με την ομάδα της Ρόζας Ιμβριώτη ίδρυσε το "Σχολείο Ανωμάλων και Καθυστερημένων παιδιών στην Καισαριανή" (1937).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αλληλεγγύη στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια (2016-09-30 00:00:00.0)
Αντιμετώπισαν προβλήματα στις εξετάσεις (2001-08-10 00:00:00.0)
Για σοβαρά θέματα (2000-10-01 00:00:00.0)
"Στηρίζουμε ενεργητικά τους αγώνες για την Παιδεία" (1999-02-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ