Παρασκευή 20 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ
"Δρομολόγια" κόντρα στο ξεπούλημα

Χιλιάδες εργαζόμενοι διαδήλωσαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο ενάντια στο νομοσχέδιο, που χαρακτηρίστηκε ταφόπλακα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας

Κλείσιμο 1.500 χιλιομέτρων σιδηροδρομικού δικτύου. Κατάργηση 5.000 θέσεων εργασίας. Τεμαχισμός του ΟΣΕ σε θυγατρικές και ξεπούλημα. Παραχώρηση σε ιδιώτες του δικαιώματος της αποκλειστικής εκμετάλλευσης δικτύων (αστικών, προαστικών, υπεραστικών). Παράδοση του εκσυγχρονισμένου δικτύου, που θα απομείνει σε λειτουργία, σε ξένες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Κατάργηση του οχτάωρου και δωδεκάωρη διάρκεια της εργάσιμης μέρας με την παρεμβολή διαλειμμάτων..! Αυτά είναι μόνο μερικά από τα "φρούτα" του εκσυγχρονισμού, που νομοθετεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ.

Ενάντια σε αυτό το νομοσχέδιο, που δικαίως χαρακτηρίστηκε "ταφόπλακα του ελληνικού σιδηροδρόμου", διαδήλωσαν χτες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο χιλιάδες σιδηροδρομικοί, κατά τη διάρκεια της τρίωρης (12μ. - 3μ.μ.) στάσης εργασίας, στην οποία συμμετείχαν μαζικά οι 11.500 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.

Στην Αθήνα οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι έξω από τα γραφεία της διοίκησης, στην οδό Καρόλου, και στη συνέχεια με πορεία κατευθύνθηκαν στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπου αντιπροσωπεία τους επέδωσε στον υφυπουργό, Ν. Σαλαγιάννη,ψήφισμα με τα αιτήματά τους.

Απευθυνόμενος στους συγκεντρωμένους ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Επαμεινώνδας Κούκος,υπογράμμισε ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι η ληξιαρχική πράξη θανάτου του ΟΣΕ και κανένας Ελληνας δεν μπορεί να συμφωνήσει. Τόνισε δε ότι η κυβέρνηση δεν έχει πάρει καμία λαϊκή εντολή για την περικοπή του δικτύου.

Με συνθήματα όπως "Τα τρένα στην Ελλάδα έχουν ιστορία, δεν τα παραδίδουμε στην ολιγαρχία", "Τρένο φθηνό, ΟΣΕ για το λαό", οι σιδηροδρομικοί αποτιμούσαν το μεγάλο ιστορικό και κοινωνικό ρόλο του σιδηροδρόμου για τη χώρα μας, αλλά και τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης. Την ώρα που οι απεργοί διαδήλωναν στη Σταδίου,η κυβέρνηση κατέθετε στη Βουλή το νομοσχέδιο. Τα πρώτα, εκτός της Βουλής, σχόλια, υπό τη μορφή συνθημάτων, "έπεφταν" στο κέντρο της πόλης; "Τα άρθρα του νόμου και οι ρυθμίσεις, μιλούν για το ξεπούλημα και τις απολύσεις" και σταθερά προειδοποιούσαν: "Σημίτη - Μαντέλη, ακούστε το καλά, όλοι σας οι νόμοι θα μείνουν στα χαρτιά".

Στη Θεσσαλονίκη

Συγκέντρωση και μεγάλη πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης έκαναν οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλονίκης, ενώ συγκεντρώσεις στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και πορείες στις νομαρχίες πραγματοποίησαν και οι σιδηροδρομικοί της Λάρισας και του Βόλου.

Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου ο Σωτήρης Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της ΠΟΣ, δήλωσε στο "Ρ"; "Το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση, μαζί με τους κανονισμούς εργασίας, αποτελούν την κορύφωση της επίθεσης που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση ενάντια στο δημόσιο σιδηρόδρομο, στο κοινωνικό του έργο και τα εργατικά δικαιώματα των εργαζομένων. Οι σιδηροδρομικοί από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καλαμάτα δε θα αποδεχτούν τετελεσμένα. Δε θα επιτρέψουν το κλείσιμο και την απαξίωση 1.500 χιλιομέτρων του δικτύου και την παράδοση του υπόλοιπου στο πολυεθνικό κεφάλαιο. Η ύπαρξη και η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου δεν πρέπει να είναι μόνο υπόθεση των σιδηροδρομικών. Πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των κοινωνικών οργανώσεων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, πάνω απ' όλα, των ίδιων των επιβατών. Τίποτα δεν έχει κριθεί. Για το τι σιδηρόδρομο θα έχει η χώρα μας τον 21ο αιώνα, θα εξαρτηθεί από τους αγώνες μας. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους σε ενότητα και αγώνα και μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία και τις συγκεντρώσεις τη Δευτέρα 23 του μήνα".

  • Την ίδια μέρα χιλιάδες σιδηροδρομικοί και από άλλες χώρες της Ευρώπης θα διαδηλώσουν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων οργανισμών.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ