Κυριακή 13 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Κέρδη ασύλληπτου ύψους

Οι ναυτεργάτες πετάγονται από τα πλοία στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και τα κέρδη των εφοπλιστών ξεπερνούν κάθε όριο

Αξίζει μια κουβέντα για τα υπερκέρδη που έχουν συσσωρεύσει οι Ελληνες εφοπλιστές από το ξεζούμισμα των ναυτεργατών και τα υπερπρονόμια που τους έχουν εκχωρηθεί. Συγκεκριμένα, το μέγεθος του στόλου τους έχει σημειώσει «ρεκόρ». Από το 1997, που πρωτοεμφανίστηκαν τα συσσίτια για τους άνεργους ναυτεργάτες, μέχρι και το Μάρτη του 2000, οι Ελληνες εφοπλιστές - σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ - αύξησαν το στόλο τους κατά 380 πλοία! Δηλαδή από 3.204 πλοία του 1997 έφτασαν τα 3.584 το Μάρτη του 2000!

Από το Μάρτη του 2000 η χωρητικότητα, δηλαδή η δυνατότητα του μεταφορικού έργου των πλοίων, ξεπέρασε κάθε προηγούμενη επίδοση! Ειδικότερα, με τα 3.584 πλοία που αριθμούσε ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών τον περασμένο Μάρτη, έχει τώρα συνολική χωρητικότητα 151 εκατομμυρίων τόνων και βέβαια κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Επιπλέον, στο τέλος του 1999 οι ίδιοι οι εφοπλιστές καμάρωναν που «έχτιζαν» 232 νέα πλοία.

Από έρευνα του γενικού διευθυντή του ναυτιλιακού τμήματος της ΑΒΝ AMRO Bank, Δημήτρη Αναγνωστόπουλου, στοιχεία της οποίας δημοσιεύτηκαν στο έντυπο «Ανάπτυξη» της εφημερίδας «ΒΗΜΑ», προκύπτει ότι η «καθαρή θέση», όπως αναφέρεται, «του ελληνικού εφοπλισμού ανέρχεται το 2000 σε 25 τρισ. δραχμές»! Δηλαδή δύο κρατικούς προϋπολογισμούς της Ελλάδας! Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι γνωστά, η εφοπλιστική περιουσία επιμερίζεται σε 19 τρισ. δραχμές μετρητά, 12 τρισ. πάγια στοιχεία, δηλαδή αξία πλοίων, και μόνο 6 τρισ. δραχμές δανεισμός!


ΚΕΙΜΕΝΑ:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ