Παρασκευή 8 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Να μπει «στοπ» στα μέτρα τεμαχισμού του ΟΣΕ

Συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών

Το σθεναρό και αταλάντευτο «όχι» στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων, που είχε πρωτοδιατυπώσει το ΚΚΕ από τη 10ετία του 1980, επανέλαβε χτες η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Αλέκα Παπαρήγα, στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Παράλληλα, τους διαβεβαίωσε ότι το ΚΚΕ - όπως κάνει πάντα - έτσι και τώρα θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις κάθε αγώνα ενάντια σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση και δεσμεύτηκε για παρεμβάσεις του ΚΚΕ εντός και εκτός Βουλής, με σκοπό να παρεμποδιστεί η πολιτική τεμαχισμού και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, που προωθείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια διαδοχικά από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Η συνάντηση της Αλέκας Παπαρήγα με αντιπροσωπεία της ΠΟΣ έγινε χτες το μεσημέρι στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ στον Περισσό και διήρκεσε σχεδόν μία ώρα. Η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος επισήμανε ότι το ΚΚΕ είχε εκφράσει τη ριζική του αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων από τη 10ετία του 1980 και πρόσθεσε ότι από τότε χάθηκε πολύτιμος χρόνος για το συνδικαλιστικό κίνημα να αποκρούσει τα επιχειρήματα υπέρ της ιδιωτικοποίησης. Επανέλαβε την πάγια θέση του Κόμματος για ενιαίο φορέα στις Μεταφορές, θέση που ευνοεί ιδιαίτερα τα χερσαία μέσα μεταφοράς, όπως είναι και υπογράμμισε ότι η πάλη για την απόκρουση της πολιτικής ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ θα πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και όχι μόνο των σιδηροδρομικών.

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ τόνισαν ότι είναι αντίθετοι με την προωθούμενη διάσπαση και ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου και επισήμαναν ότι η εφαρμογή αυτής της πολιτικής, δε θα πλήξει μόνο τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, με απολύσεις και επιδείνωση των εργασιακών τους σχέσεων, αλλά θα πλήξει και το επιβατικό κοινό, που θα κληθεί να πληρώνει πανάκριβο εισιτήριο. Χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι σήμερα το φθηνό εισιτήριο του ΟΣΕ από Αθήνα για Λιανοκλάδι κοστίζει 3,70 ευρώ, ενώ μόνο για να μπει κανείς στην Αττική Οδό, καταβάλλει 2,70 ευρώ. Σημαντικό πλήγμα - υπογράμμισαν οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών - θα δεχτεί και η ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων, καθώς θα υπάρξει συρρίκνωση και στα μέτρα ασφαλείας και στη συντήρηση του τροχαίου υλικού και της υποδομής. Τέλος, για τα «υπέρογκα ελλείμματα» που προβάλλει η κυβέρνηση για να δικαιολογήσει τα καταστροφικά της σχέδια για το σιδηρόδρομο, ανέφεραν ότι πρόκειται για «λογιστικό τρικ», καθώς στον ΟΣΕ προστίθενται συσσωρευτικά οι τεράστιες δαπάνες για τη συντήρηση του δικτύου, ακόμα και οι προμήθειες πολλών εκατομμυρίων ευρώ, μαζί με τα δάνεια και όλα αυτά εμφανίζονται ως ελλείμματα.

Μετά τη συνάντηση, η Αλέκα Παπαρήγα δήλωσε: «Από την πρώτη στιγμή που εδώ και χρόνια τέθηκε ζήτημα ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, είπαμε ένα σθεναρό και σταθερό ΟΧΙ. Σήμερα, είμαστε αποφασισμένοι, να στηρίξουμε τον αγώνα, όχι μόνο των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, αλλά να διαφωτίσουμε όσο γίνεται περισσότερο τους εργαζόμενους, να πουν «στοπ» στα καινούργια μέτρα που έρχονται, που τεμαχίζουν το σιδηρόδρομο. Τα φιλέτα του τα δίνουν στους ιδιώτες και αφήνουν βέβαια την υποδομή ενδεχομένως στο κράτος.

Αυτό θα έχει ολέθριες συνέπειες στη μετακίνηση των εργαζομένων και τελικά δεν πρόκειται να γίνει ούτε αυτό που επαγγέλλονται, τον εκσυγχρονισμό. Το πολύ πολύ να εκσυγχρονίσουν μια - δυο βασικές διαδρομές και να μείνει το υπόλοιπο παλιό δίκτυο για τους κατοίκους της υπαίθρου των ορεινών, φτωχών περιοχών.

Παίρνουμε υπόψη και το εξής πράγμα: ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει ένα φτηνό, σύγχρονο και γρήγορο μέσο μεταφοράς, ιδιαίτερα για τη νεολαία, τους φοιτητές, για τους φαντάρους, που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις και δεν έχουν τη δυνατότητα να πηγαίνουν με άλλα μέσα, όπως είναι το αεροπλάνο που κοστίζει».

Ο Ανδρ. Βασιλόπουλος, γενικός γραμματέας της ΠΟΣ, δήλωσε ότι η πολιτική που προωθεί η κυβέρνηση οδηγεί σε έναν σιδηρόδρομο που δε θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ελληνικού λαού και πρόσθεσε ότι οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να αποκρούσουν με αγώνες την πολιτική τεμαχισμού και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ