Πέμπτη 28 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ICAP
Εντονη εισαγωγική διείσδυση και στα αλκοολούχα

Πτωτικά κινείται η αγορά αλκοολούχων ποτών τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια αγορά, ενώ τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τα εισαγόμενα προϊόντα. Αυτό προκύπτει από μελέτη της ΙCAP σχετικά με τον κλάδο, σύμφωνα με την οποία η εγχώρια παραγωγή συνίσταται κυρίως στο ούζο, το τσίπουρο, το μπράντι και το λικέρ. Στο σύνολο της αγοράς το ουίσκι καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος με ποσοστό 40% το 2008, ακολουθεί το ούζο με 25% . Μικρότερη ζήτηση έχουν η βότκα (10%), τα λικέρ και το μπράντι (8%) και τέλος το ρούμι (5%) και το τζιν (4%).

Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως διαπιστώνουν οι συντάκτες της μελέτης, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών αναπτύχθηκε ιδιαίτερα στα μέσα της δεκαετίας του '80 όταν οι καταναλωτές άρχισαν να υποκαθιστούν σταδιακά τα εγχώρια προϊόντα με εισαγόμενα αλκοολούχα ποτά. Την περίοδο αυτή δεν ήταν λίγες οι ελληνικές επιχειρήσεις που κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού από τις πολυεθνικές πέρασαν στον έλεγχο πολυεθνικών μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων. Τα τελευταία χρόνια οι εισαγωγές ελέγχονται από τα μονοπώλια του κλάδου, θυγατρικές πολυεθνικών, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών προέρχεται από χώρες της ΕΕ. Οσον αφορά στην εγχώρια παραγωγή, οι μικρές μονάδες είναι βιοτεχνικού χαρακτήρα και παράγουν κυρίως ούζο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις παραγωγής αλκοολούχων έχουν εκτεταμένο δίκτυο που καλύπτει τόσο τα καταστήματα λιανικής πώλησης όσο και χώρους μαζικής εστίασης, μπαρ κλπ.

Στο σύνολο 26 επιχειρήσεων παραγωγής αλκοολούχων ποτών οι πωλήσεις παρουσίασαν το 2007 αύξηση κατά 7% σε σύγκριση με το 2006. Οι πωλήσεις εννέα εισαγωγικών εταιρειών εμφανίζονται αυξημένες την ίδια περίοδο κατά 5%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ