Τετάρτη 27 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ΓΙΑ ΟΣΕ
Αποφάσισαν το ξεπούλημα που απαιτούν τα μονοπώλια

Με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ να διεκδικούν «δάφνες» για το κατόρθωμά τους, ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το ν/σ για την παράδοση των σιδηροδρόμων στα μονοπώλια

Ολοκληρώθηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, το οποίο στήριξαν με την ψήφο τους τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Νέα Δημοκρατία. Το νομοθέτημα καταψήφισε το ΚΚΕ με τους βουλευτές του να καταγγέλλουν την προαποφασισμένη παράδοση του σιδηρόδρομου στο κεφάλαιο, με πρόσχημα τα ελλείμματα του Οργανισμού.

Στην ουσία των επιδιώξεων της κυβέρνησης εστίασε την παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Σπύρος Χαλβατζής. Οπως σχολίασε, «η κυβέρνηση υποστηρίζει σε κάθε περίπτωση για κάθε νομοθετική διαδικασία και ρύθμιση ότι κάτω από την πίεση του Μνημονίου της καπιταλιστικής κρίσης υποχρεώνεται να ψηφίσει και αντιλαϊκά μέτρα. Τίποτα πιο ψευδές απ' αυτό, διότι στη Συνθήκη του Μάαστριχτ και στη στρατηγική της Λισαβόνας περιγράφονται με σαφήνεια όλες αυτές οι σημερινές πρακτικές και προδιαγράφονται η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση». Συνέχισε, λέγοντας ότι «η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ πορεύονται στην υλοποίηση των εντολών - επιταγών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των μονοπωλίων. Δεν είναι το Μνημόνιο που ξεπουλά τον ΟΣΕ, είναι η Συνθήκη του Μάαστριχτ και αυτό το λέμε και το ξαναλέμε, γιατί πρέπει να εμπεδωθεί στην ελληνική κοινωνία και να μην κοροϊδεύουμε». Θύμισε επίσης πως «το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία προχωρήσατε σε χαριστικές διαγραφές χρεών εκατομμυρίων ευρώ. Ας μη χρεώνουμε στους εργαζόμενους τα ελλείμματα».

Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκος αναφέρθηκε στις επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, λέγοντας ότι «διαμορφώνονται συνθήκες όπου θα καταργηθούν δρομολόγια» και «θα λεηλατηθεί ο δημόσιος πλούτος». Επισήμανε πως «θα καταγραφεί αύξηση στα τιμολόγια» με ταυτόχρονη επιβάρυνση σειράς προϊόντων που η μεταφορά τους εξαρτάται από το σιδηρόδρομο. Μίλησε, επίσης, για «σημαντικές επιπτώσεις στα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας», καθώς και για «επιπτώσεις στο περιβάλλον που θα είναι αρνητικές». Οσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα σημείωσε ότι το νομοσχέδιο «καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τον κανονισμό προσωπικού».

Να αιτιολογήσει την προαποφασισμένη πολιτική της ιδιωτικοποίησης με το επιχείρημα των υψηλών ελλειμμάτων επιχείρησε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, δηλώνοντας ότι «αναλαμβάνουμε μια νομοθετική πρωτοβουλία ευθύνης, η οποία αποτελεί κατά την άποψή μας και μια τομή στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου», προσθέτοντας ότι στόχος είναι «να απαλλάξουμε τους Ελληνες φορολογούμενους πολίτες από ένα δημοσιονομικό άγος». Οπως είπε, ο ΟΣΕ «παρουσιάζει σωρευμένο χρέος 10.700.000.000 ευρώ, με στοιχεία 2009, δημοσιονομικό έλλειμμα της τάξης του 1.200.000.000 ευρώ», ενώ την ίδια στιγμή «το μερίδιό του στις εμπορευματικές μεταφορές είναι κοντά στο 1,2%».

Για μια ακόμα φορά, τη στήριξή της στο νομοσχέδιο εξέφρασε η Νέα Δημοκρατία, αφού ο εισηγητής της Σταύρος Καλαφάτης μίλησε για «σημαντικό νομοσχέδιο για το οποίο η ΝΔ σε επίπεδο σχεδιασμού εργάστηκε πάρα πολύ. Σε αυτούς τους άξονες στηρίχθηκε η πολιτική σας», τονίζοντας πως «οι παρατηρήσεις που υποβάλαμε λήφθηκαν υπόψιν».

Ειδικές ρυθμίσεις αποπροσανατολισμού

Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών «πέρασε» ορισμένες τροπολογίες στο ν/σ, όπου ανάμεσα σε άλλα ρυθμίζονται ζητήματα μεταφοράς του «πλεονάζοντος» προσωπικού του ΟΣΕ σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Ειδικότερα στο άρθρο 16 προστίθεται «μέριμνα», στο εδάφιο όπου δίνεται η δυνατότητα στο ΔΣ του φορέα υποδοχής να απορρίπτει τη μεταφορά εργαζομένων αν εκείνο κρίνει ότι προκαλεί «λειτουργικό πρόβλημα» στην εταιρεία, η ... απόρριψη αυτή να γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του αστικού κώδικα. Επιπλέον, στο άρθρο 17, το οποίο αναφέρει ότι όσοι εργαζόμενοι παραμείνουν σε εταιρεία του Ομίλου, θεωρείται ότι αποδέχονται «ανεπιφύλακτα» και «κατ' αμάχητο τεκμήριο» κάθε μεταβολή ΣΣΕ και άλλων κανονισμών και όρων εργασίας, διαγράφονται οι όροι «ανεπιφύλακτα» και «κατ' αμάχητο τεκμήριο».

Ολα τα παραπάνω προσδίδουν μία αίσθηση... «νομιμότητας» στο σχετικό νομοσχέδιο και «υποχώρησης» έναντι ... διεκδικήσεων της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας, η οποία το επόμενο διάστημα θα έχει αρκετό χρόνο να προσφεύγει στα δικαστήρια, ζητώντας τη δικαίωση των εργαζομένων που βάσει του νομοσχεδίου το πιθανότερο είναι ότι θα γίνονται «μπαλάκι» από τη μία δημόσια υπηρεσία στην άλλη, ενώ οι αποδοχές τους και τα υπόλοιπα εργασιακά δικαιώματα καταργούνται, χάριν των συμφερόντων του «στρατηγικού επενδυτή» που σύντομα θα αναλάβει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σ' αυτό το πλαίσιο κρίνεται ακόμα πιο επιτακτική η συσπείρωση των εργαζομένων στο ΠΑΜΕ. Στο μεταξύ, χτες, απεργία για δεύτερη συνεχόμενη μέρα πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και συνεχίζουν και σήμερα με νέα απεργία και νέα συγκέντρωση στα γραφεία του ΟΣΕ στην Καρόλου στις 12 το μεσημέρι. Και στη χτεσινή απεργία έγινε συγκέντρωση στο ίδιο μέρος και πορεία προς τη Βουλή.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενταγμένη στην εξυπηρέτηση των «μεταφορικών» αναγκών του κεφαλαίου (2010-10-26 00:00:00.0)
Το ξεπούλημα είναι συνειδητή επιλογή ΠΑΣΟΚ - ΝΔ (2010-09-09 00:00:00.0)
Με νέο ...μηχανοδηγό στην ιδιωτικοποίηση (2009-10-07 00:00:00.0)
Ερχονται τσουχτερές αυξήσεις (2008-11-13 00:00:00.0)
Πολιτική ιδιωτικοποίησης και στον ΟΣΕ (2007-12-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ