Σάββατο 17 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΥΣΣΑΝΔΡΑΚΗΣ
ΟΧΙ στο ξεπούλημα των λιμανιών

Καταψήφισαν οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ την έκθεση Jarzembowski για την κοινοτική οδηγία σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών

Επεξηγώντας την αρνητική ψήφο των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ στην έκθεση Jarzembowski για την κοινοτική οδηγία, σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών ο Κ. Αλυσανδράκης ανέφερε τα εξής:

«Κάτω από το γενικόλογο τίτλο της κοινοτικής οδηγίας που εξετάζουμε κρύβεται ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και ειδικότερα υπηρεσιών που προσφέρουν όπως πλοήγηση, ρυμούλκηση και ελλιμενισμός πλοίων, φορτοεκφόρτωση και αποθήκευση εμπορευμάτων, διακίνηση επιβατών. Επιδιωκόμενος στόχος δεν είναι η βελτίωση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών, αλλά το ξεπούλημα στο κεφάλαιο ενός ακόμα τομέα δημόσιου χαρακτήρα και η παράδοση έτοιμης υποδομής στα ιδιωτικά μονοπώλια για εκμετάλλευση και κερδοφορία. Αναπόφευκτες συνέπειες θα είναι η ανατροπή εργασιακών σχέσεων και κατακτήσεων και η τραγική μείωση των επιπέδων ασφαλείας για τους εργαζόμενους τους επιβάτες των πλοίων αλλά και για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Τονίζουμε εξ αρχής ότι η οδηγία αλλά και η έκθεση Jarzembowski μάς βρίσκουν κατηγορηματικά αντίθετους και τις απορρίπτουμε στο σύνολό τους. Αρνούμαστε να μπούμε στη λογική που δέχεται την ιδιωτικοποίηση ως αναπόφευκτη και επιχειρεί να περισώσει κάποιες επιμέρους υπηρεσίες. Αντίθετα, στηρίζουμε ανυποχώρητα τη θέση για δημόσιες λιμενικές υπηρεσίες και λιμάνια, οργανικά ενταγμένα σε ένα συνολικό σχέδιο ανάπτυξης που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες της κάθε χώρας, θα στηρίζει την οικονομία, την απασχόληση, θα εξασφαλίζει την ασφάλεια της ζωής στο λιμάνι και τη θάλασσα. Αυτά είναι εξαιρετικά ευαίσθητα ζητήματα για την Ελλάδα, που διαθέτει μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα, αλλά και τον ευαίσθητο από άποψη οικονομική, κοινωνική και εθνικής ασφάλειας χώρο του Αιγαίου. Επιπλέον σημειώνουμε ότι λιμάνια πολλαπλού χαρακτήρα, μόνο με διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους μπορούν να επιτελέσουν αποτελεσματικά το ρόλο τους, όπως για παράδειγμα το λιμάνι του Πειραιά που στηρίζει και εξυπηρετεί τη ναυπηγοεπισκευαστική.

Αυτό που επιχειρείται είναι κάτι παραπάνω από εξοργιστικό και προκλητικό. Γίνεται παρέμβαση στην ίδια επιχειρηματική μονάδα, το λιμάνι, και του απαγορεύεται να κάνει αυτό που κάνει οποιαδήποτε επιχείρηση, να λειτουργεί δηλαδή σαν ενιαία οντότητα. Επιβάλλεται ο διαμελισμός και ο εσωτερικός ανταγωνισμός μεταξύ των υπηρεσιών του ίδιου φορέα! Ταυτόχρονα η οδηγία μιλάει για προϋποθέσεις «δημόσιας υπηρεσίας», τις οποίες αφήνει στη δικαιοδοσία των ιδιωτών!

Το ΚΚΕ παλεύει μαζί με τους εργαζόμενους, για λιμενικές υπηρεσίες ενιαίες 100% δημόσιες, έτσι ώστε να είναι σε θέση να λειτουργούν, να αναπτύσσονται και να συνδέονται με άλλους τομείς της οικονομίας. Λόγοι σωστής λειτουργίας, ασφάλειας, συντονισμού και ανάπτυξης επιβάλλουν τη στήριξη μιας ενιαίας, καθετοποιημένης υπηρεσίας με τη μία δραστηριότητα να βοηθά και να στηρίζει την άλλη. Στην αντίθετη περίπτωση, διακυβεύεται η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του τομέα, υπονομεύεται και καταστρέφεται κάθε συντονιστική δραστηριότητα και ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου για την ασφάλεια, η οποία μπαίνει κάτω από τη σκέπη των νόμων του κέρδους και του ανταγωνισμού και αφήνεται στην καλή θέληση των επιχειρήσεων.

Για τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την έκθεση Jarzembowski».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ