Σάββατο 20 Απρίλη 2024 - Κυριακή 21 Απρίλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΛΙΔΗΣ
Απορρίπτουμε το άθλιο αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους»

Ο Γ. Τσακλίδης, σε παλιότερη εκδήλωση για τα Τέμπη (στην Ημερίδα παρενέβη μέσω Skype)
Ο Γ. Τσακλίδης, σε παλιότερη εκδήλωση για τα Τέμπη (στην Ημερίδα παρενέβη μέσω Skype)
Ιδιαίτερη στιγμή στην εκδήλωση ήταν η παρέμβαση του Γ. Τσακλίδη. Οπως τόνισε, «θα μιλήσω ως πατέρας της 23χρονης Αγάπης, που χάθηκε στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών τόσο απροσδόκητα και αδιανόητα με 56 ακόμη ανθρώπους μας. Ενα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με 57 νεκρούς. Οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι, νέα παιδιά, που επέστρεφαν στα σπίτια τους ή στις σχολές τους με το ασφαλέστερο - όπως μέχρι τότε μας άφηναν να πιστεύουμε - μεταφορικό μέσον. Αρκετοί από τους 180 τραυματίες σε βαριά κατάσταση. Ο Γεράσιμος, ο εικοσάχρονος φοιτητής από τον Βόλο, έναν χρόνο μετά, είναι σε κώμα και δίνει μάχη να κρατηθεί στη ζωή».

Και συνέχισε: «Πώς είναι δυνατόν, εν έτει 2023, να συμβεί μετωπική σύγκρουση τρένων στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, ενώ υπάρχει διπλή γραμμή; Πώς είναι δυνατόν, εν έτει 2023, δύο τρένα να κινούνται για 12 περίπου λεπτά αντίθετα στην ίδια γραμμή, χωρίς να λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας ώστε να αποτραπεί η μετωπική σύγκρουση; Με τέτοια πρόοδο της τεχνολογίας, με τόσες επενδύσεις που υποτίθεται ότι είχαν γίνει για την ποιότητα και την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις;

Γιατί εμείς τέτοια ακούγαμε τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια, από υπουργούς Μεταφορών και όχι μόνο. Μεγαλόσχημες δηλώσεις που δημιουργούσαν πλαστές εντυπώσεις για την ποιότητα και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων. Νόμοι πολλοί στο όνομα της εξυγίανσης και της "αποδοτικότερης" λειτουργίας του ΟΣΕ. Κατάτμηση του ΟΣΕ σε επιμέρους θυγατρικές εταιρείες (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.ά.), στη βάση Οδηγιών της ΕΕ, για την προώθηση του ελεύθερου ανταγωνισμού στις Μεταφορές. Συμβάσεις επί συμβάσεων που δεν υλοποιούνταν.

Και επρόκειτο για τη λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας: Η φωτοσήμανση, η ενδοεπικοινωνία GSMR, που εξασφαλίζει την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, το ETCS, το σύστημα αυτόματης πέδησης, και η τηλεδιοίκηση. Επιπλέον, μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στον σιδηρόδρομο, εργαζόμενοι σε καίριες θέσεις... με μπλοκάκι! Το κόστος, το κόστος... κόντρα στην ασφάλεια των μετακινήσεων, κόντρα στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής (...)

Η κατάσταση που επικρατούσε στον σιδηρόδρομο ήταν γνωστή στους υπευθύνους εδώ και πολλά χρόνια. Συνεχείς καταγγελίες των σωματείων των εργαζομένων, αλλά και διοικητικών στελεχών για τις εγκληματικές ελλείψεις στα συστήματα ασφάλειας των τρένων έφταναν τόσο στο υπουργείο Μεταφορών όσο και στον ΟΣΕ και τη ΡΑΣ (τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).

Το άθλιο αφήγημα του "ανθρώπινου λάθους" ήταν αυτό που επικαλέστηκε η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, υποβαθμίζοντας το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε κυριολεκτικά σε ναρκοπέδιο ελλείψεων και παραλείψεων, και το τρομερό δυστύχημα ήταν θέμα χρόνου. Η κυβέρνηση εμμένει στις παραβιάσεις του κανονισμού λειτουργίας, εξαιρώντας από τις ποινικές ευθύνες τις κυβερνητικές εποπτεύουσες αρχές, δηλαδή τους υπουργούς της καθώς και τους υπουργούς προηγούμενων κυβερνήσεων (...)

Αν λειτουργούσε η σηματοδότηση, δεν θα έμπαινε με κόκκινο φωτόσημο/φανάρι η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου. Αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS, αυτόματη πέδηση, και με κόκκινο φωτόσημο να έμπαινε ο μηχανοδηγός στη γραμμή καθόδου, το τρένο θα φρέναρε αυτόματα. Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, που καταστράφηκε το 2019 από πυρκαγιά, ο τηλεδιοικητής θα είχε δώσει εντολή ακινητοποίησης των τρένων. Αν λειτουργούσε η επικοινωνία GSMR ο μηχανοδηγός της επιβατικής, ξεκινώντας από τη Λάρισα, θα μπορούσε να ακούσει την εντολή που έλαβε η εμπορική από τους Νέους Πόρους και θα γνώριζε ότι υπάρχει αντίθετη κίνηση στην ίδια γραμμή».

Ο Γ. Τσακλίδης τόνισε επίσης ότι «σε 7 από τα 25 δείγματα βρέθηκε ξυλόλιο, ουσία που χρησιμοποιείται και στο λαθρεμπόριο καυσίμων για τη νόθευση της βενζίνης. Μήπως τελικά το εμπορικό τρένο μετέφερε παράνομα καύσιμα και η φωτιά δεν οφείλεται στα έλαια των μετασχηματιστών όπως αποφάνθηκαν οι διορισμένοι από την αστυνομία και τις δικαστικές αρχές πραγματογνώμονες;».

Κλείνοντας την ομιλία του, είπε: «Θα ήθελα, από την πλευρά μου, να σταθώ στην πρόταση του ΚΚΕ για τη διεξαγωγή της Εξεταστικής Επιτροπής. Η Εξεταστική Επιτροπή συνέβαλε σημαντικά στο να μην ξεχαστεί το έγκλημα και να γίνουν γνωστά πολλά στοιχεία γι' αυτό, με σκοπό την απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ