Παρασκευή 4 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΜ
Πρόχειρη και λανθασμένη και η νέα χάραξη!

Εναλλακτική πρόταση για την καλύτερη λειτουργία του κατέθεσε Επιτροπή Καθηγητών του ΕΜΠ, που απέρριψε χτες ο υπουργός Πολιτισμού χωρίς επιχειρήματα...

Πρόχειρη και σχεδιαστικά λανθασμένη είναι και η επαναχάραξη του τραμ που αναγκάστηκε να εξαγγείλει πρόσφατα ο υπουργός Πολιτισμού, αφού κατά τις εργασίες κατασκευής μπροστά από την Πύλη του Αδριανού εντοπίστηκαν αρχαιολογικά ευρήματα. Αυτό προκύπτει από ανακοίνωση Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων καθηγητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία εκτός από το ό,τι χαρακτηρίζει λανθασμένη την παραπάνω επαναχάραξη καταθέτει νέα τεκμηριωμένη πρόταση επαναχάραξης του τραμ. Μια πρόταση όμως που, σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλου, απορρίπτεται με... συνοπτικές διαδικασίες από την κυβέρνηση, αποδεικνύοντας έτσι για μια ακόμη φορά ότι τα έργα δεν εκτελούνται με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του λαού, αλλά μόνο το κέρδος των εργολάβων...

Σύμφωνα με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που αποτελούν οι καθηγητές Ι. Πολύζος, Μ. Μαντούβαλου, Αθ. Βλαστός, Ι. Γκόλιας, Γ. Σαρηγιάννης και Ι. Φραντζεσκάκης, η επαναχάραξη που εξήγγειλε η κυβέρνηση είναι λανθασμένη επειδή:

  • Η κίνηση του Τραμ επί της κυκλοφοριακά κορεσμένης Αρδηττού και κατά τις δύο κατευθύνσεις και μάλιστα σε μη αποκλειστικό διάδρομο, υπονομεύει τα λειτουργικά πλεονεκτήματα αυτού του δημόσιου μέσου μεταφοράς, που είναι η αξιοπιστία των διελεύσεων, καθώς η κίνησή του θα παρεμποδίζεται συνεχώς από όλα τα άλλα μέσα μεταφοράς (ΙΧ, ταξί, φορτηγά κτλ.).
  • Ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία εξασφαλιστεί η κίνηση του Τραμ επί της Αρδηττού σε αποκλειστικό διάδρομο, η περιπορεία του Ολυμπιείου στη διαδρομή με κατεύθυνση το Σύνταγμα (περίπου 550 μέτρα) αυξάνει σημαντικά τις χρονοαποστάσεις.

Θέση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το Τραμ είναι να εξασφαλιστεί η κίνησή του σε αποκλειστικό διάδρομο ή όπου είναι αναγκαίο σε κοινό διάδρομο με τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς, σε όλο το μήκος της χάραξης.

Η εναλλακτική πρόταση

Πιο συγκεκριμένα οι καθηγητές του ΕΜΠ καταθέτουν την εξής εναλλακτική πρόταση:

Στην κατεύθυνση προς το κέντρο, το Τραμ που οδεύει επί της κεντρικής νησίδας της Καλλιρρόης, στρίβει αριστερά στη Βούρβαχη, διασχίζει κάθετα τη Συγγρού και συνεχίζει επί των Χατζηχρήστου και Μακρυγιάννη. Στη συνέχεια, μέσω της Διον. Αρεοπαγίτου βγαίνει στην αριστερή πλευρά της Αμαλίας και κινείται πλέον σε αποκλειστική λωρίδα προς το Σύνταγμα, αντίθετα προς την κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων (contra flow). Τέλος, καταλήγει στην Οθωνος. Στην επιστροφή προς παραλία, χρησιμοποιεί τα ήδη κατασκευασμένα τμήματα επί της Βασ. Ολγας και Αρδηττού και στη συνέχεια οδεύει πάλι επί της κεντρικής νησίδας της Καλλιρρόης.

Στο επίμαχο τμήμα επί της Αμαλίας, μεταξύ Διον. Αεροπαγίτου και Βασ. Ολγας, προτείνεται η διέλευση του Τραμ σε ελαφρά υπερυψωμένο κατάστρωμα, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι αναγκαίες εκσκαφές και έτσι να μη θιγούν τα όποια αρχαιολογικά ευρήματα.

Πρόσθετα πλεονεκτήματα της παραπάνω λύσης, σύμφωνα με τους καθηγητές του ΕΜΠ είναι: Περιορίζονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο υπερκορεσμένο κυκλοφοριακά τμήμα της Αμαλίας μεταξύ Διον. Αρεοπαγίτου και Συγγρού. Η νέα χάραξη συνδέει άμεσα το Τραμ με έναν ακόμα σταθμό Μετρό, το σταθμό Ακρόπολη. Επιτυγχάνεται αμεσότερη πρόσβαση προς τις περιοχές Μακρυγιάννη και Πλάκα, καθώς και προς τους κοντινούς αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους. Με τη χάραξη στην αρχή της Διον. Αρεοπαγίτου, όπου μάλιστα έχει γίνει σχετική προεργασία για την υποδοχή του, δρομολογείται η επέκταση του Τραμ επί του Μεγάλου Αρχαιολογικού Περιπάτου, έως το σταθμό Μετρό Θησείο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ