Παρασκευή 26 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ
Προεκλογική έξοδος με πολλά «θα»...

...αλλά και υπαινιγμοί για υπερτριπλασιασμό των διοδίων, όταν ολοκληρωθούν τα έργα με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης»!

Από το 1962 οι κάτοικοι της Πάτρας ζουν τις ίδιες καταστροφές και ακούνε τα ίδια...«θα» για το Διακονιάρη. (Φωτό από τις πλημμύρες του 2001)
Από το 1962 οι κάτοικοι της Πάτρας ζουν τις ίδιες καταστροφές και ακούνε τα ίδια...«θα» για το Διακονιάρη. (Φωτό από τις πλημμύρες του 2001)
Σε νέες εξαγγελίες με πολλά «θα», 8 μήνες ...μετά τις εκλογές, προβαίνει η κυβέρνηση της ΝΔ μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, ο οποίος κατά τη διάρκεια χτεσινής σύσκεψης εκπροσώπων και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα, επιτάχυνε «στα λόγια» όλα τα έργα της περιοχής που καθυστερούν...

Συγκεκριμένα, για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος είπε πως θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης, δηλαδή θα τον πληρώσει ο λαός διπλά - και για την κατασκευή και για τη χρήση μέσω πανάκριβων διοδίων - για να αποκομίσουν τεράστια υπερκέρδη οι ιδιώτες κατασκευαστές. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπαινίχτηκε σαφώς υπερτριπλασιασμό της τιμής των διοδίων, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι στην Ελλάδα πληρώνουμε 1,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο, ενώ στην Ευρώπη πληρώνουν 5,5 λεπτά, επειδή έχουν ολοκληρωθεί οι οδικοί τους άξονες. Η έναρξη των εργασιών, δήλωσε ο υπουργός, θα γίνει το Μάη του 2006, παρ' όλο που οι μελέτες δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν το Μάη του 2005, ενώ το Δεκέμβρη του 2005 θα έχει αναδειχτεί ο μειοδότης, οπότε και θα υπογραφεί η σύμβαση έργου με τον ιδιώτη. Σημειώνουμε ότι ήδη με τις προκαταρκτικές μελέτες το κόστος του έργου αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Για τον αυτοκινητόδρομο Αντίρριο - Εγνατία, το χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο θα ξεκινήσουν οι εργασίες προτίθεται να το ανακοινώσει το αμέσως επόμενο διάστημα, όταν και θα ...επισκεφτεί αυτές τις περιοχές.

Σε ό,τι αφορά το χείμαρρο Διακονιάρη - όπου υπάρχει νέα καθυστέρηση στην έναρξη του έργου λόγω διαμάχης των εργολάβων - ανέφερε πως αν υπάρξει νέα προσφυγή θα προκηρύξει καινούριο διαγωνισμό, με το νέο νόμο περί αναθέσεων αυτή τη φορά. Μάλιστα, σημείωσε πως η διαδικασία ανάθεσης του έργου με το νέο νόμο δε θα ξεπεράσει τους δύο μήνες και το έργο θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια (2008). Πρέπει να σημειώσουμε ότι, πρώτον, προ μηνών ο Γ. Σουφλιάς είχε δεσμευτεί πως το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι το 2007 και δεύτερον, το συγκεκριμένο έργο έχει εξαγγελθεί για πρώτη φορά το... 1962(!!!) από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή κι έκτοτε μέχρι και σήμερα, ανά τακτά διαστήματα, ξαναεξαγγέλλεται, χωρίς ουσιαστικά ακόμη να έχει γίνει τίποτα.

Ανάλογες εξαγγελίες - με την προϋπόθεση ότι η δημοπράτηση θα έχει γίνει μέχρι το Φλεβάρη του 2005 - έκανε για μια σειρά έργα, όπως, την ύδρευση της Πάτρας με τη δημιουργία του φράγματος Πείρου - Παραπείρου (χρόνιο αίτημα των κατοίκων, όμως, είναι η άρδευση της περιοχής) και την κατασκευή Παραγλαύκιων οδών στην πόλη των Πατρών. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη ταχύτερης προώθησης των οδικών έργων Τρίπολη - Καλαμάτα και Πύργο - Τσακώνα.

Είναι χαρακτηριστικό πως αφού προηγήθηκε μια μίνι επιμόρφωση για το σπουδαίο κι αναγκαίο της ανάθεσης των έργων με τη μέθοδο της παραχώρησης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «το κράτος δεν μπορεί να αναλάβει τέτοια έργα»(;!), για να έχει «ήσυχη» τη συνείδησή του επισήμανε πως τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία ανακοίνωσε ισχύουν σε περίπτωση που δεν υπάρξουν «εξωγενείς παρεμβάσεις». Ομως, αυτά ακριβώς επικαλούνταν κάθε φορά και οι προηγούμενοι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα και τα έργα να μη γίνουν, ενώ όσα έγιναν στοίχισαν «ο κούκος, αηδόνι»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ