Σάββατο 15 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ - 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Αγαπητοί σύντροφοι

Δεν είμαι μέλος του Κόμματος, αλλά παρακολουθώντας τη δραστηριότητά του διάβασα τις Θέσεις για το 17ο συνέδριο και θα ήθελα να αναφερθώ σε κάποια θέματα στα οποία δεν αναφέρονται οι Θέσεις της ΚΕ. Δεν είμαι σε θέση φυσικά να ξέρω αν καλώς ή κακώς δε γίνεται αναφορά.

1) ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:

Αν είναι σωστές οι θέσεις των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια ότι ο τουρισμός είναι «η βαριά βιομηχανία» της Χώρας και ότι γίνεται προσπάθεια ο τομέας αυτός της οικονομίας να αναπτυχθεί περαιτέρω, δε θα έπρεπε να ασχοληθεί το Κόμμα πιο αναλυτικά, με δεδομένη τη στρεβλή ανάπτυξη και τα πολλά προβλήματα εργαζόμενων και των πολλών οικογενειακών εποχιακών επιχειρήσεων στον κλάδο;

Αναφέρομαι ειδικά στις διαφόρων ειδών επιχειρήσεις - πέρα από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες - όπως τα χιλιάδες μικρά καταλύματα και παρεμφερείς τουριστικές επιχειρήσεις, αυτές που «εμπορεύονται» τους ξένους τουρίστες σε «συνεργασία» με τους μεγάλους ξένους τουριστικούς οργανισμούς, κύρια ευρωπαϊκούς.

Οι μικρές αυτές δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις,(οι οποίες απασχολούν η κάθε μία λίγους εποχιακά εργαζόμενους κακοπληρωμένους, ανασφάλιστους με εξαντλητικά ωράρια, ιδιαίτερα νέους που δελεάζονται και από τον κοσμοπολιτισμό του επαγγέλματος κι έτσι διαμαρτύρονται λιγότερο για την εκμετάλλευσή τους), είναι απόλυτα εξαρτημένες από τους ξένους Tour Operators. Αυτοί στην ουσία καθορίζουν τα πάντα, τιμές, πληρότητα δωματίων, (μέχρι και δικούς τους υπάλληλους επιβάλλουν σαν δήθεν πιο ειδικούς). Ο μαφιόζικος εκβιασμός τους είναι πλέον κανόνας: Αφήνουν σκόπιμα άδεια δωμάτια και χωρίς δουλιά άλλες παρεμφερείς επιχειρήσεις για μια - δυο σεζόν και μετά επιβάλλουν απόλυτα τους όρους τους. Είναι επίσης συνηθισμένο φαινόμενο η κήρυξη πτωχεύσεων αφήνοντας χρέη δύο - τριών χρόνων στους υποτιθέμενους συνεργάτες τους Ελληνες μικροεπιχειρηματίες. Το μεγάλο κόστος τότε πληρώνουν οι εργαζόμενοι που μένουν άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι, απλήρωτοι ή μισοπληρωμένοι, που αναγκάζονται (όσοι δεν απολύονται) να δουλεύουν έως και 15 ώρες συνεχώς, Κυριακές και αργίες χωρίς ρεπό κλπ., κακοπληρωμένοι από τον φόβο να μείνουν εντελώς άνεργοι. Λόγω των ιδιομορφιών που υπάρχουν στον κλάδο (εποχιακή απασχόληση, πολλές ώρες απασχόλησης εκτός γραφείου, ταυτόχρονη απασχόληση και αλλοδαπών εργαζομένων αποσπασμένων για λίγους μήνες από τις επιχειρήσεις που δουλεύουν μόνιμα στις πατρίδες τους) είναι δύσκολος ο οποιοσδήποτε έλεγχος από τις Επιθεωρήσεις Εργασίας ή το ΙΚΑ για την κάποια τήρηση κανόνων στις σχέσεις εργασίας (συλλογικές συμβάσεις, ασφάλιση κλπ.). Εχω τη γνώμη ότι και σ' αυτόν τον κλάδο η κατά τ' άλλα «ισχυρή Ελλάδα» συναγωνίζεται επάξια τους τριτοκοσμικούς «εξωτικούς» λεγόμενους τουριστικούς προορισμούς, σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις, αλλά και την επιχειρηματική δραστηριότητα των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων.

Παίρνει επίσης μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια η εξαγορά τέτοιων επιχειρήσεων (μικρά ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικά γραφεία) από τις ξένες πολυεθνικές για «ένα κομμάτι ψωμί» αφού πρώτα τις εξαντλήσουν οικονομικά και τις φέρουν στα όρια χρεοκοπίας. Ετσι σε λίγα χρόνια αυτές θα έχουν μάλλον τον απόλυτο έλεγχο σε όλο το φάσμα του τουρισμού και θα γίνει απολύτως πράξη το ρηθέν περί «γκαρσονιών της ΕΟΚ», αφού έτσι θα καταντήσουμε.

Νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει μελέτη και ανάλυση του θέματος, ειδικά από τις ΚΟ των τουριστικών περιοχών και ίσως χρειάζεται να γίνει αντικείμενο συζήτησης κατά τον προσυνεδριακό διάλογο.

ΜΜΕ - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η παραγωγή και μετάδοση από την τηλεόραση διάφορων ειδών «τηλεσκουπιδιών» κατά τα αμερικανικά πρότυπα με σκοπό τον αποπροσανατολισμό και τη χειραγώγηση, κύρια της νεολαίας, σε συνδυασμό με την απασχόληση στα μέσα αυτά μεγάλου αριθμού νέων ως δήθεν καλλιτεχνών (ηθοποιοί, χορεύτριες κλπ.), αλλά στην ουσία «γλαστρών) στην καθομιλουμένη, έχει διαβρώσει και διαφθείρει τη συνείδηση σ' ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας. Το Κόμμα πριν 2-3 χρόνια μέσα από κομματικές και μαζικές οργανώσεις είχε ξεκινήσει καμπάνια καταγγελίας κι ενημέρωσης για το φαινόμενο αυτό. Μήπως πρέπει να συνεχιστεί και ίσως ενταθεί αυτή η καμπάνια;

ΜΑΖΙΚΗ ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ

Στο κεφάλαιο για τη μαζική διαφώτιση και προπαγάνδα δεν αναφέρεται η αξιοποίηση του διαδικτύου (Internet) για την προβολή των αξιών του Σοσιαλισμού και των θέσεων του Κόμματος. Επειδή ένα μέρος ειδικά της νεολαίας αντλεί πλέον πληροφόρηση από αυτό το μέσο, καλό θα ήταν, κατά το πρότυπο των πολύ λειτουργικών κι ελκυστικών ιστοσελίδων του Ριζοσπάστη και του Κόμματος, να δημιουργηθούν κι άλλες όχι στενά κομματικές (μαζικών οργανώσεων κλπ.) και να γίνει προσπάθεια δημιουργίας των προϋποθέσεων για την εξασφάλιση της όσο γίνεται μεγαλύτερης επισκεψιμότητας σ' αυτές.

Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες και αποφάσεις του Συνεδρίου.

Νίκος Βουρτσάνης

Αθήνα


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ