Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ - ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2006
«Αγώνας για καράβια και λιμάνια λαϊκή περιουσία»

Συνέντευξη Τύπου του Γιάννη Μανουσογιαννάκη και της Ελπίδας Παντελάκη

Η μετατροπή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε τσιφλίκι των εφοπλιστών, η παράδοση των λιμανιών στο πιάτο των ιδιωτών, η επιχείρηση - «λουκέτο» που βρίσκεται σε εξέλιξη σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, αποτελούν με τη σειρά τους βασικά κριτήρια ψήφου για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, μπροστά στην κάλπη.

Αυτό το εκρηκτικό μείγμα που έχει διαμορφώσει η αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ με συνένοχο και τον ΣΥΝ σε βάρος της ναυτιλίας ήταν το αντικείμενο της χτεσινής συνέντευξης Τύπου του Γιάννη Μανουσογιαννάκη, υποψήφιου νομάρχη Πειραιά με τη ΝΑΣ, και της υποψήφιας δημάρχου της πόλης Ελπίδας Παντελάκη με το ψηφοδέλτιο «Πειραιάς -Αναγέννηση», η οποία έγινε στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε μια ακόμα σημαντική παρέμβαση των αγωνιστικών ψηφοδελτίων, συνέχεια της μέχρι τώρα αγωνιστικής δράσης τους. Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, αφού περιέγραψε το χάος που επικράτησε στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες το καλοκαίρι, ανέφερε ότι τώρα έρχεται η ακινητοποίηση των πλοίων από τους εφοπλιστές παραβιάζοντας τη 10μηνη υποχρεωτική απασχόληση. Αυτό σημαίνει δραματική αύξηση της ανεργίας στους ναυτεργάτες και νησιά στην απομόνωση. Ενώ κατήγγειλε την εφοπλιστική αξίωση για αύξηση των επιδοτήσεων. Εξήγησε ότι τους εφοπλιστές αποθρασύνει η αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, που «δουλεύει» για την αύξηση των εφοπλιστικών κερδών και φτάνει στο σημείο να καταργεί το όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων τινάζοντας στον αέρα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Η Ελ. Παντελάκη αναφέρθηκε στις εξελίξεις σε βάρος των λιμανιών. Σημείωσε ότι τα όποια έργα ετοιμάζονται αφορούν μόνο στα 12 μεγαλύτερα λιμάνια και αυτά θα γίνουν σε σύμπραξη με τους ιδιώτες. Τα περιφερειακά είναι αφημένα στο «έλεος». Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά ανέφερε ότι προωθείται τεμαχισμός και παράδοση σε μεγαλοεπιχειρηματίες, με τραγικές επιπτώσεις σε βάρος των εργαζομένων που θα μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους. Για τη Ζώνη, όπως σημείωσε, υπάρχει σχέδιο για διάλυση όπως έδειξε η προσπάθεια του ΟΛΠ ΑΕ να δώσει σε ιδιώτες τις δύο πλωτές δεξαμενές της.

Από τους δύο υποψηφίους επισημάνθηκαν οι τεράστιες ευθύνες των «εκλεκτών» των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αλλά και του ΣΥΝ στην ΤΑ, οι οποίοι όχι μόνο συμφωνούν αλλά και επαυξάνουν απαιτώντας από επιδοτήσεις των εφοπλιστών, όπως ο νομάρχης Γ. Μίχας, μέχρι τη μετατροπή του λιμανιού σε ...ναυτιλιακό χρηματιστήριο, όπως ο Παν. Φασούλας.

Από τον Γ. Μανουσογιαννάκη και την Ελ. Παντελάκη αποσαφηνίστηκε ότι όσο τα πλοία θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα οργανώνονται με βάση το κέρδος τους, τα προβλήματα θα οξύνονται και θα αυξάνονται. Κατατέθηκε η πρόταση για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στα πλαίσια μιας άλλης, φιλολαϊκής πολιτικής, λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, όπου τα λιμάνια θα αποτελούν λαϊκή περιουσία.

Ακόμα, κάλεσαν τους εργαζόμενους σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μην περάσουν τα σχέδια σε βάρος του λιμανιού, απαίτησαν να σταματήσει κάθε ενέργεια για την επινοικίαση των πλωτών δεξαμενών της Ζώνης και μέτρα για την ανάπτυξή της. Να σταματήσουν οι προσλήψεις συμβασιούχων στον ΟΛΠ και να γίνουν προσλήψεις με σταθερή εργασία και πλήρη δικαιώματα. Το παραλιακό μέτωπο της Δραπετσώνας (πρώην Λιπάσματα) να διαμορφωθεί σε χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, αναψυχής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ