Πέμπτη 4 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Αναθέτει σε πράκτορα τις εμπορευματικές μεταφορές!

Η διοίκηση του οργανισμού προχωρεί ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων

Στις ράγες της ιδιωτικοποίησης και μάλιστα με "ευρωπαϊκή" ταχύτητα συνεχίζουν να τρέχουν οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι. Χτες, η διοίκηση του Οργανισμού ανακοίνωσε ότι "διερευνά τη δυνατότητα συνεργασίας με πράκτορα εμπορευματικών μεταφορών, είτε σε ολόκληρη την έκταση του δικτύου, είτε σε επιμέρους τμήματα αυτού". Η απόφαση αυτή, της παραχώρησης δηλαδή ουσιαστικά του έργου των εμπορευματικών μεταφορών σε ιδιώτη, ελήφθη "στα πλαίσια των δυνατοτήτων αύξησης του εμπορευματικού έργου στο δίκτυό του". Δεν μπαίνει βέβαια στον κόπο η διοίκηση του ΟΣΕ να εξηγήσει, γιατί δεν αναλαμβάνει ο Οργανισμός την προσπάθεια αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών.

Είναι αλήθεια πως ο όγκος του έργου των εμπορευματικών μεταφορών, που πραγματοποιεί μέχρι σήμερα ο ΟΣΕ, παραμένει μικρός με κύρια ευθύνη των κυβερνήσεων του δικομματισμού και των διορισμένων απ' αυτές διοικήσεων, προς όφελος πάντα των ιδιωτικών συμφερόντων του κλάδου των μεταφορών. Ομως, η άκριτη παραχώρηση του έργου του σε "συνεργάτες" δεν προοιωνίζεται τίποτα καλό τόσο για τον δημόσιο ΟΣΕ, όσο και για τους εργαζόμενουςσ' αυτόν, αφού η συρρίκνωση του έργου του θα φέρει και τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας. Η στιγμή μάλιστα που διάλεξε η Διοίκηση ν' αναπτύξει τις "συνεργασίες" αυτές, πρέπει να προβληματίζει, με δεδομένο ότι μετά την ομαλοποίηση της κατάστασης στη Γιουγκοσλαβία και την αύξηση των μεταφορών στις ανατολικές χώρες, καθώς και τη δημιουργία νέων σιδηροδρομικών αξόνων στην ευρύτερη περιοχή το έργο και των ελληνικών σιδηροδρόμων στις μεταφορές εμπορευμάτων, αντικειμενικά, αναβαθμίζεται.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την οριστική επιλογή της κυβέρνησης για την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και με τη μέθοδο της παραχώρησης των δραστηριοτήτων του, και έρχεται ως συνέχεια της απόφασής της για την ίδρυση της θυγατρικής "ΕΡΓΟΣΕ", στην οποία οι ιδιώτες θα μπορούν να κατέχουν 49% των μετοχών. Εργο της πρώτης αυτής θυγατρικής του ΟΣΕ ως γνωστόν, θα είναι ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του Οργανισμού, η συντήρηση του δικτύου του, καθώς και η κατασκευή έργων, άνω των 550 δισ. δραχμών, χωρίς βέβαια να είναι γνωστό, αν τα έργα αυτά θα είναι προς όφελος των σιδηροδρόμων ή των μεγαλοεργολάβων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ