Τρίτη 19 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σημαντική απόσταση λόγων και έργων

"Η δέσμη των προγραμμάτων και των μέτρων για την αναβάθμιση της Αθήνας υπάρχει, αλλά οι ρυθμοί υλοποίησής τους δεν είναι ικανοποιητικοί, πράγμα που δημιουργεί δυσπιστία στους πολίτες". Η ομολογία αυτή του τέως προέδρου του Οργανισμού Αθήνας και νυν γενικού γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης Κ. Ντηνιακού ήταν ίσως το πιο σημαντικό σημείο του πρώτου "στρογγυλού τραπεζιού" του Συνεδρίου με θέμα "Η μητροπολιτική περιοχή μέσα στον εθνικό και διεθνή χώρο".

Είναι, πάντως, γεγονός ότι από τις εισηγήσεις και των τεσσάρων μελών του "τραπεζιού" δεν προέκυψαν παρά μόνο νεφελώδεις απόψεις και "οράματα" για τη δομή και λειτουργία της Αθήνας και γενικότερα της Αττικής ως μητροπολιτικής περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος του ΣΕΒ Ι. Στράτος "φωτογράφισε" ως βασική αρχή, για την αναβάθμιση της Αττικής, αλλά και για την αύξηση της παραγωγικής δραστηριότητας, την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής στο Λεκανοπέδιο, όπως το αεροδρόμιο Σπάτων, τη λεωφόρο Σταυρού - Ελευσίνας κ. ά. Υποστήριξε μάλιστα για άλλη μια φορά την κατάργηση του ΠΔ 84/84, που απαγορεύει την εγκατάσταση νέων βιομηχανιών στην Αττική, ισχυριζόμενος ότι μπορούμε να βρούμε τρόπους, ώστε οι δραστηριότητες της μεταποιητικής βιομηχανίας να συμβαδίζουν με την προστασία του περιβάλλοντος. "Ξέχασε" βέβαια να εξηγήσει γιατί τότε τα μέλη του ΣΕΒ δεν παίρνουν κανένα μέτρο προστασίας του περιβάλλοντος για τις ήδη υπάρχουσες βιομηχανίες τους.

Ο Κ. Ντηνιακός, από την πλευρά του, παραδέχτηκε ότι η υπερσυγκέντρωση και υπερανάπτυξη της Αττικής αποτέλεσε το φρένο για την περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά υποστήριξε στη συνέχεια ότι στην Αττική πρέπει να γίνει η μερίδα του λέοντος από τις υποδομές...

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων Γ. Ψυχάρης επισήμανε ότι η Αττική βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης, αφού οι επενδύσεις την τελευταία εικοσαετία δεν ξεπέρασαν ποτέ στο σύνολό τους αυτές του 1973, υποστήριξε όμως πως η Αθήνα μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα και να αναδειχτεί σε πύλη μεταξύ Ανατολής - Δύσης, μέσα στο πλαίσιο της ...ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης!

Το κλίμα της αισιοδοξίας και πλήρους σύμπνοιας μεταξύ των εισηγητών περιορίστηκε τελικά μόνο από μερικές παρεμβάσεις από το κοινό. Είναι χαρακτηριστική η παρέμβαση του Σ. Κονταράτου,ο οποίος τόνισε "μήπως τελικά έχουμε ξεχάσει ότι υπάρχουν αντιθέσεις, ότι υπάρχουν προβλήματα που δε λύνονται με μερικές νέες έννοιες, όπως "βιώσιμη ανάπτυξη";". Για να συμπληρώσει ο ίδιος ότι πολλά από τα μεγάλα έργα αντί να αναβαθμίζουν καταστρέφουν το περιβάλλον, αναφέροντας χαρακτηριστικά το αεροδρόμιο των Σπάτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ