Τρίτη 23 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ψάχνουν τα αίτια

Στη Γερμανία θα αποκωδικοποιηθούν τα τρία "μαύρα κουτιά" του μοιραίου ουκρανικού αεροσκάφους "Γιακ 42", στα οποία καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο.

Από την αποκωδικοποίηση αυτή, ίσως αποκαλυφθούν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους, που μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστα. Η επιλογή εμπειρογνωμόνων τρίτης χώρας, κατά τη διεθνή πρακτική, γίνεται για να διασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες διαφάνειας. Η αποκωδικοποίηση των "μαύρων κουτιών" θα γίνει παρουσία μελών της Επιτροπής Διερεύνησης της ΥΠΑ, καθώς και Ουκρανών εμπειρογνωμόνων. Απάντηση, στο πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, δεν ήταν σε θέση να δώσουν χτες βράδυ οι αρμόδιοι της ΥΠΑ, αλλά κατά τις πρώτες τους εκτιμήσεις, αυτό θα γίνει μετά τα Χριστούγεννα.

Στο μεταξύ χτες μετά την ολοκλήρωση της περισυλλογής των άλλων οργάνων του αεροπλάνου που βρέθηκαν διασκορπισμένα μέσα στα συντρίμμια, ουσιαστικά ολοκληρώθηκε το έργο των σωστικών συνεργείων και των εμπειρογνωμόνων, Ελλήνων και Ουκρανών, στον τόπο της τραγωδίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κινητήρες του YAK 42 ζητήθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρία και πιθανότατα θα αποσταλούν στην Ουκρανία.

Ηδη ζητήθηκε εισαγγελική παρέμβαση από τον αερολιμενάρχη του αεροδρομίου "Μακεδονία", τον προϊστάμενο του Πύργου Ελέγχου και υποβλήθηκε μήνυση κατά παντός υπευθύνου από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ, όσον αφορά το χάρτη που φέρεται ότι χρησιμοποίησε ο Ουκρανός πιλότος, με την ένδειξη "R", που σημαίνει ότι το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης διέθετε ραντάρ προσέγγισης, κυβέρνηση και ΥΠΑ, αναφέρουν ότι πρόκειται για εγχειρίδιο που εκδίδεται από ιδιωτική εταιρία και δεν αποτελεί επίσημη πληροφορία ή έγγραφο της Υπηρεσίας. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας σε ερώτηση του "Ρ" αν είναι σε γνώση της κυβέρνησης ότι ιδιώτες κυκλοφορούν χάρτες για τα ελληνικά αεροδρόμια και μάλιστα με εσφαλμένα στοιχεία είπε ότι "απλώς είδα να δημοσιεύονται χάρτες με τέτοια στοιχεία" και περιορίστηκε να προσθέσει ότι η πληροφορία που έχει είναι ότι "ο επίσημος χάρτης για τέτοια θέματα δεν περιέχει τέτοια αναφορά, όσον αφορά το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης". Από την ΥΠΑ ανακοινώθηκε ότι οι πληροφορίες που παρέχονται στο εγχειρίδιο που εκδίδεται από την ξένη ιδιωτική εταιρία "JEPPESEN", δε θεωρούνται πάντοτε αξιόπιστες και ότι η ένδειξη "R" είναι εσφαλμένη και καταχωρημένη χωρίς ενημέρωση της ΥΠΑ. Πάντως, αναπάντητα αφήνουν κυβέρνηση και διοίκηση τα ερωτήματα: Βάσει ποιων στοιχείων οι χάρτες της συγκεκριμένης εταιρίας, που χρησιμοποιούνται από πολλούς πιλότους διεθνώς, περιέχουν τέτοιες ανακρίβειες για τα ελληνικά αεροδρόμια, αφού τα επίσημα έγγραφα είναι ξεκάθαρα. Γιατί δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για να απαλειφθούν τα εσφαλμένα στοιχεία από διεθνείς χάρτες, όταν μάλιστα, σύμφωνα και με τον πρόεδρο των Ελλήνων πιλότων, είναι γνωστό ότι τέτοιοι χάρτες (σσ: Με την ένδειξη "R" για το αεροδρόμιο "Μακεδονία") κυκλοφορούν, τουλάχιστον, από το Μάρτη του 1990!

Σε φαξ που έστειλε χτες η "JEPPESEN" προς τη διοίκηση του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, αναφέρει ότι το "R" δείχνει "διαθέσιμη υπηρεσία ραντάρ στο αεροδρόμιο" και ότι τα "μίνιμουμ υψόμετρα καθόδου έχουν ληφθεί από έγγραφα της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας". Δε διευκρινίζει όμως με βάση ποια στοιχεία αναγράφει στους χάρτες της το "R" δίπλα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Υψώστε τείχη αντίστασης στην κυβερνητική επίθεση (2001-03-27 00:00:00.0)
Αλυτα προβλήματα, άγνωστο πότε θα λειτουργήσει (2001-01-26 00:00:00.0)
Απεργία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (2000-09-08 00:00:00.0)
Συζητήσεις για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων (2000-09-06 00:00:00.0)
Το ραντάρ έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια (1997-12-19 00:00:00.0)
"Ιδιωτικοποίηση" επιβάλλουν οι Αμερικανοί (1996-02-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ