Πέμπτη 14 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Κι άλλα μέτρα - "φωτιά" ενόψει

Αποκαλυπτική συνέντευξη του Γ. Παπαντωνίου στον "Εφοπλιστή". Επιβεβαιώνει ουσιαστικά ο Στ. Σουμάκης. Κατά 9% πάνω τα εισιτήρια στην ακτοπλο'ϊα

Με νέα, πιο σκληρά, αντιναυτεργατικά μέτρα είναι έτοιμη η κυβέρνηση να ικανοποιήσει τις ορέξεις των εφοπλιστών. Τα νέα μέτρα - "φωτιά", που προετοιμάζουν από κοινού τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας και αφορούν τους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων,βρίσκονται στο "συρτάρι" του Γιάννου Παπαντωνίου,όπως ο ίδιος επιβεβαιώνει με συνέντευξή του στο περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ και ξεκαθαρίζει ότι τα μέτρα αυτά στηρίζονται: "Στο φθηνό εργατικό κόστος"!

Την ένταση της ολομέτωπης επίθεσης ενάντια στους ναυτεργάτες, που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση από το περσινό καλοκαίρι, επιβεβαίωσε χτες και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης,κατά την τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση τι μέτρα συζητήθηκαν για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας στο Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής και αν επιβεβαιώνει τα όσα δηλώνει Γ. Παπαντωνίου, σημείωσε: "Δεν έγινε διεξοδική συζήτηση, όμως μας απασχολεί το πρόβλημα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης. Παρά ότι είναι δύο αντίθετοι όροι, θα προσπαθήσουμε να τους ενισχύσουμε". Βέβαια, "ενίσχυση της απασχόλησης" είχε βαφτίσει ο Στ. Σουμάκης και τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών, τουλάχιστον κατά 50% από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων, που προώθησε τον περασμένο Σεπτέμβρη!

Ο Γ. Παπαντωνίου στη συνέντευξή του στο ναυτιλιακό περιοδικό σημειώνει ότι ο ελληνικός στόλος αντιμετωπίζει έναν εντεινόμενο ανταγωνισμό, "ο οποίος στηρίζεται στο φτηνό εργατικό κόστος που έχει γίνει "σημαία" και των ευρωπαϊκών στόλων, τουλάχιστον όσων ανταγωνίζονται τον ελληνικό. Οπότε προς τα εκεί θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας. Με τον κ. Σουμάκη έχουμε ξεκινήσει μια πολύ στενή συνεργασία, για να δούμε τα μέτρα αυτά, τα οποία θα πρέπει να ληφθούν, ώστε να διασφαλιστεί η επικυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα"! Και συμπλήρωσε: "Εχουμε επεξεργασμένη πρόταση, αλλά θα ήθελα να μην κάνω καμία συγκεκριμένη ανακοίνωση έως ότου υπάρξει κυβερνητική απόφαση".

Πάντως, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας φροντίζει με κάθε ευκαιρία να προσφέρει κέρδη στους εφοπλιστές. Ετσι χτες ο υπουργός ανακοίνωσε την απόφαση του ΥΠΕΘΟ να αυξήσει τους ναύλους των επιβατηγών πλοίων της ακτοπλοϊας κατά 3,35%. Η αύξηση αυτή θα ισχύσει από την 1η Ιούνη. Ετσι, η τιμή των εισιτηρίων των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί μέχρι και 9%,αφού εκτός από το ναύλο (ποσό που καρπώνεται ο εφοπλιστής), στην τιμή του εισιτηρίου συμπεριλαμβάνονται τέλη υπέρ ΝΑΤ, λιμανιών και ΦΠΑ. Ο υπουργός αιτιολόγησε αυτή την απόφαση ως εξής: "Από τη διολίσθηση της δραχμής, η ποντοπόρος ναυτιλία ευνοήθηκε. Ομως με την ακτοπλοϊα είχαμε πρόβλημα. Αν δεν είχε μεσολαβήσει το γεγονός της υποτίμησης της δραχμής, δε θα είχαμε πρόβλημα"!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέο πακέτο προνομίων στους εφοπλιστές (2006-11-10 00:00:00.0)
"Ευχαριστούμε τους ακτοπλόους"! (1998-10-08 00:00:00.0)
Η πιο σφοδρή επίθεση της τελευταίας εικοσαετίας (1998-01-04 00:00:00.0)
Στρώνουν το έδαφος για νέα, άγρια επίθεση (1997-11-26 00:00:00.0)
Τριπλό χτύπημα (1997-11-16 00:00:00.0)
Επιμένει... εφοπλιστικά (1997-07-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ