Πέμπτη 4 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 43
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Σχεδιασμοί επί χάρτου η επέκταση του μετρό

Την ανάγκη διεκδίκησης ενός ενιαίου φορέα συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές μετακινήσεις στους εργαζόμενους, τόνισε ο επικεφαλής της ΝΑΣ, Σπύρος Χαλβατζής

Την ανάγκη διεκδίκησης ενιαίου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που να εξυπηρετεί τις ανάγκες γρήγορης και φτηνής μετακίνησης των εργαζομένων, επισήμανε ο επικεφαλής της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΝΑΣ), Σπύρος Χαλβατζής,στην πρόσφατη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, όπου συζητήθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης του ΜΕΤΡΟ.

Ο ίδιος σημείωσε πως στην κατεύθυνση αυτή, χρειάζεται αγώνας από κοινού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης, του μαζικού κινήματος, των συνδικάτων και επιστημονικών φορέων, με ταυτόχρονη εγγύηση πως δε θα ιδιωτικοποιηθούν οι συγκοινωνίες. Με τη θέση του επικεφαλής της ΝΑΣ συντάχθηκαν πολλοί νομαρχιακοί σύμβουλοι και αποτελεί κομβική αναφορά στο σχέδιο πρότασης, που θα επεξεργαστεί η Νομαρχία Αθήνας και θα παραδώσει στην Επιτροπή Παρακολούθησης της εν λόγω μελέτης του ΜΕΤΡΟ, στην οποία και συμμετέχει.

Καταθέτοντας τις προτάσεις της, η ΝΑΣ σημειώνει πως, στο εν λόγω σχέδιο της Νομαρχίας πρέπει να περιλαμβάνεται το αίτημα για ουσιαστικό ρόλο και λόγο της ΝΑ, επί του συγκοινωνιακού σχεδιασμού και των σχετικών έργων, αλλά και για εξασφάλιση της χρηματοδότησης. Ενώ τονίζεται ότι πρέπει να διεκδικήσει τη μη συρρίκνωση του ΟΣΕ και τη μη ιδιωτικοποίησή του. Τέλος, τα έργα που σχεδιάζονται, να υλοποιηθούν σε όλες τις πλευρές και να μην προτιμηθεί η ανατολική πλευρά της Αττικής. "Πολύ φοβάμαι - τόνισε στο σημείο αυτό στην τοποθέτησή του ο Σπ. Χαλβατζής - πως τα περισσότερα έργα που θα σχεδιαστούν για τη Δυτική Αττική θα μείνουν στα χαρτιά".

Αναφερόμενος στη μελέτη, ο επικεφαλής της ΝΑΣ τόνισε ότι αποτελεί σχεδιασμό επί χάρτου, καθώς δε συνοδεύεται από την εξασφάλιση χρηματοδότησης και πόρων για τα λοιπά μέσα - τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος. "Τι θα κάνουμε; Θα διεκδικήσουμε να δοθούν πόροι; Και από που;", παρότρυνε ουσιαστικά το Σώμα ο Σπ. Χαλβατζής. Και επέστησε την προσοχή πως ο σχεδιασμός και οι επεκτάσεις που περιλαμβάνονται στη μελέτη, σχετίζονται με την πορεία ολοκλήρωσης των έργων του αεροδρομίου των Σπάτων και την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004. Πολλά απ' αυτά τα έργα και σχεδιασμούς - τόνισε - θα γίνουν με προοπτική μακρόχρονης εκμετάλλευσης από το μεγάλο κεφάλαιο. Χαρακτηριστικά ανέφερε το παράδειγμα του προαστιακού σιδηροδρόμου, που σύμφωνα με τη μελέτη, θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο των Σπάτων και μόνο. "Δημιουργούνται έτσι υποδομές - μην ξεχνάμε την Περιφερειακή Υμηττού, τη λεωφόρο Σταυρού - Ελευσίνας και άλλους δρόμους - εξυπηρέτησης της "Χόχτιφ" που θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο και τους πέριξ χώρους. Τελικά τι κάνουμε; Ρίχνουμε κι εμείς νερό στο μύλο της γενικότερης ιδιωτικοποίησης;", τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής.

Στο σημείο αυτό κατήγγειλε την πολιτική συρρίκνωσης του ΟΣΕ, "επιλογή που σχετίζεται με το ρόλο που έχει προσδιορίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση για τη χώρα, αυτόν της παροχής υπηρεσιών, εμπορίου και τουρισμού. Το παραγωγικό έργο του ΟΣΕ, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, δίνεται σε ιδιώτες".

Εντονη κριτική άσκησε ο Σπ. Χαλβατζής στην κερδοσκοπία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στους χώρους γύρω από τις στάσεις που δημιουργούνται. "Καταβροχθίζονται μεγάλες εκτάσεις από το μεγάλο κεφάλαιο και βέβαια θα τις εκμεταλλευτούν για ίδιον όφελος για πολλά χρόνια".

Πρέπει ακόμα να επισημάνουμε ότι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό αφορά τις επεκτάσεις των γραμμών του Μετρό με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Τότε, προβλέπει η μελέτη, πως η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δε θα ξεπερνά το 30% της κίνησης. "Δηλαδή, γιατί θα γίνουν όλα αυτά τα έργα;", τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Και κατέληξε πως αν δε ληφθούν ριζικά και ουσιαστικά μέτρα για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, δεν πρόκειται να περιοριστεί η χρήση του αυτοκινήτου.

  • Μετά από αίτημα της ΝΑΣ, στο επόμενο νομαρχιακό συμβούλιο θα συζητηθεί το θέμα της μετατροπής του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων σε Ανώνυμη Εταιρία.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δραστηριότητες ΝΑΣ - Συμπαράταξης (2006-10-04 00:00:00.0)
Πάρκο «ανοιχτό» για το λαό και τη νεολαία (2005-01-28 00:00:00.0)
Τελευταία γραμμή άμυνας για την Αθήνα (2000-07-22 00:00:00.0)
Εγκριση για το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (2000-06-03 00:00:00.0)
"Πακέτο" για τα διαπλεκόμενα (1999-03-27 00:00:00.0)
Αναγκαίος ο ενιαίος φορέας αμυντικής βιομηχανίας (1998-10-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ