Πέμπτη 20 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η άποψη του ΚΚΕ

Αναλύοντας τις προτάσεις του Κόμματος, η Αλ. Παπαρήγα παρουσίασε τους βασικούς άξονες προβλημάτων της εκπαίδευσης και τόνισε:

  • Υπερασπιζόμαστε ένα σχολείο ενιαίο σε δομή, λειτουργία και περιεχόμενο, που πρέπει να εξυπηρετεί και να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και με ενιαία μεθοδολογία και περιεχόμενο σπουδών. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.Να παίρνονται υπόψη οι υπαρκτές κοινωνικές ανισότητες, οι διαφορετικοί κοινωνικοί όροι κάτω από τους οποίους ο κάθε νέος και νέα συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ζητούμενο είναι να αμβλυνθούν κάτω από τη λαϊκή πίεση οι ταξικοί φραγμοί. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι θα καταργηθούν.

Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση και με τις σαφείς επιλογές που υπάρχουν, τότε ο εργάτης και ο αγρότης δεν πρόκειται να δουν τις επόμενες 10ετίες το παιδί τους στο πανεπιστήμιο.

  • Το σχολείο πρέπει να τα διασφαλίζει όλα. Το εννοούμε αυτό. Να απαλλάσσει το παιδί και την οικογένεια από ένα δεύτερο κύκλο μαθημάτων και δραστηριοτήτων μετά το σχολείο, με σοβαρή οικονομική επιβάρυνση και ανυπαρξία ελεύθερης ώρας για το παιδί.
  • Θεωρούμε καθοριστικής σημασίας την προσχολική αγωγή και τη γενική εκπαίδευση, 9χρονη υποχρεωτική, και το λύκειο, για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας, απαραίτητο υπόβαθρο και προϋπόθεση της όποιας επαγγελματικής κατάρτισης και της ικανότητας κάθε ανθρώπου να προσαρμόζεται και να εμπεδώνει διά βίου τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνικής.

Εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων για γενικευμένη και υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή 2 χρόνων. Το πέρασμα των νηπιακών σταθμών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αντιπαιδαγωγικό, και τελικά, με τη σημερινή κατάσταση που κυριαρχεί θα γίνει το μέσο για την ιδιωτικοποίηση. Δημιουργία Παιδικών Κέντρων με παράλληλη λειτουργία Παιδικού Σταθμού και Νηπιαγωγείου για όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, στελεχωμένων με επαρκή και επιστημονικά εκπαιδευμένο προσωπικό, ικανό να ανταποκριθεί στο σύνθετο και εξαιρετικά σημαντικό για την παραπέρα εξέλιξη των παιδιών ψυχοπαιδαγωγικό τους ρόλο.

  • Καθιέρωση ενιαίου 9χρονου βασικού σχολείου και Ενιαίου Λυκείου οργανωτικά, διοικητικά, παιδαγωγικά, με προοπτική την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 12 χρόνια.

Αμεσα μέτρα ανακοπής της διαρροής από την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και ολοκλήρωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο σχολείο, χωρίς την ανάγκη φροντιστηρίων, δηλαδή:

- Θέσπιση πρωινού σχολείου,

- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό,

- Καθιέρωση υποστηριχτικών μέτρων διδασκαλίας, ώστε να προχωρούν και να συμμετέχουν όλα τα παιδιά στην κατανόηση και εμπέδωση του σχολικού προγράμματος (π.χ., 2 εκπαιδευτικοί στην τάξη, δημιουργία ομάδων εργασίας κλπ.),

- Αμεση κάλυψη των αναγκών σε κτιριακή υποδομή και εξοπλισμό των σχολείων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, χώροι πολιτισμού και αθλοπαιδιών),

- Πλήρης επάρκεια στην εκμάθηση 2 ξένων γλωσσών και πληροφορικής στο σχολείο,

- Πλαισίωση των σχολείων με ειδικότητες μουσικής - καλλιτεχνικής παιδείας και φυσικής αγωγής,

- Δωρεάν φροντίδα για την υγιεινή στα σχολεία (π.χ., σχολίατροι),

- Αναδιοργάνωση, βελτίωση και επέκταση της νυχτερινής εκπαίδευσης,

- Ομαλή ένταξη των παιδιών των μεταναστών, παλιννοστούντων Ελλήνων, μειονοτήτων στο δημόσιο σχολείο, με λήψη ιδιαίτερων υποστηριχτικών μέτρων. Αντίστοιχα μέτρα για τα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών,

- Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και καθιέρωσή της στη δημόσια υποχρεωτική και δωρεάν εκπαίδευση,

- Στη βάση των παραπάνω προτάσεων είμαστε ριζικά αντίθετοι στην προώθηση ρυθμίσεων για αποκέντρωση της παιδείας στην ΤΑ και στην υλοποίηση των ρυθμίσεων του νόμου για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, που αποτελούν κερκόπορτα της αποκέντρωσης, αρχής γενομένης από τις ειδικές κατηγορίες (μειονότητες, μετανάστες, Τσιγγάνοι κλπ.).

- Ενταξη της επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης στο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα και προσάρτησή της στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ολα τα σχετικά με την κατάρτιση κονδύλια της Κοινότητας (εκατοντάδες δισ.) διεκδικούμε να περάσουν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

  • Με την προϋπόθεση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής βασικής εκπαίδευσης και της αναμόρφωσης της μεθοδολογίας και του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις προτάσεις μας, η επαγγελματική κατάρτιση δε θα χρειάζεται να είναι μεγάλης διάρκειας.

Ο αγώνας για την παιδεία πρέπει βεβαίως να έχει ως αφετηρία το σχολείο, το λύκειο και το πανεπιστήμιο, αλλά πρέπει να πάρει ευρύτερες διαστάσεις, σε ένα μεγάλο κοινωνικό μέτωπο, σε όλη τη χώρα, με προωθητικό στοιχείο τη συμμαχία εκπαιδευτικών, μαθητών - σπουδαστών, εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ