Τρίτη 9 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
"Στρώνουν το χαλί" στον μάνατζερ

Την κατηγορηματική τους αντίθεση σε κάθε ενέργεια συρρίκνωσης του πτητικού έργου της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", εξέφρασαν χτες οι εκπρόσωποι της ΟΣΠΑ στον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη,προειδοποιώντας τον ότι αν αποφασιστεί η περικοπή έστω και μιας πτήσης, τότε η αντίδραση των εργαζομένων θα είναι άμεση. Λίγο νωρίτερα, οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών - Επικοινωνιών εξέτασαν τις τελευταίες λεπτομέρειες για την εν λευκώ εκχώρηση της διοίκησης του εθνικού αερομεταφορέα στον ξένο "μάνατζερ".

Οπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας, η περικοπή πτήσεων ή η πιθανολογούμενη εκχώρηση του 60% των δρομολογίων εσωτερικού της ΟΑ στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" και τις "Μακεδονικές Αερογραμμές": α) Στερεί από τον εθνικό αερομεταφορέα, και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο, έσοδα της τάξης των 30 - 40 δισεκατομμυρίων δραχμών το χρόνο. β) Διευκολύνει τις ανταγωνίστριες εταιρίες να "εισβάλουν" σε κερδοφόρες και νευραλγικές γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού. γ) Μειώνουν δραματικά το κύρος και τη φήμη της ΟΑ στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Σημειώνεται ότι σε πρόσφατη συνάντηση των εκπροσώπων της ΟΣΠΑ με τη διοίκηση της ΟΑ, ο Σωκρ. Μαντζουράνης,αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας και στέλεχος της ΕΣΚ (ΕΣΑΚ), επισημαίνοντας στον πρόεδρο της εταιρίας Γ. Ζυγογιάννη τις τεράστιες ευθύνες που αναλαμβάνει με την εισήγησή του για περικοπή δρομολογίων, λόγω έλλειψης ιπτάμενου προσωπικού, τόνισε ότι δημιουργεί πολλά ερωτηματικά ο χρόνος που επιλέχτηκε για μια τέτοια απόφαση, όταν βρίσκονται σε εξέλιξη το "πρόγραμμα εξυγίανσης", που ψήφισε η ίδια η κυβέρνηση, καθώς και η επιλογή του ξένου μάνατζερ. Καταλήγοντας ο Σωκρ. Μαντζουράνης ανέφερε: "Ελπίζω αυτή η εισήγηση να μην είναι μέρος της, άγνωστης σε μας και στον ελληνικό λαό, συμφωνίας σας με τον ξένο μάνατζερ". Για το θέμα αυτό το προεδρείο της ΟΣΠΑ, με επιστολή του προς όλα τα μέλη του ΔΣ της ΟΑ, επισημαίνει ότι αναλαμβάνουν σοβαρές συλλογικές και προσωπικές ηθικές και ποινικές ευθύνες, αν προχωρήσουν σε απόφαση περικοπής πτήσεων του εθνικού αερομεταφορέα.

Στο μεταξύ, με εγκύκλιό του το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), απαγορεύει να προσληφθεί ως εποχικό προσωπικό οποιοσδήποτε εργάστηκε στο παρελθόν στην ΟΑ. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται από τον επικείμενο διαγωνισμό για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού χιλιάδες άνθρωποι, που δουλεύουν χρόνια τώρα ως εποχικοί στην εταιρία και, ταυτόχρονα, ο εθνικός αερομεταφορέας αναγκάζεται στην έναρξη της θερινής περιόδου να προσλάβει εξαρχής ανειδίκευτο προσωπικό, το οποίο θα είναι ικανό να προσφέρει υπηρεσίες όταν πια θα λήγει η κρίσιμη θερινή περίοδος. Η απόφαση αυτή θα έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις στην ομαλή εκτέλεση του αυξημένου καλοκαιρινού προγράμματος πτήσεων της ΟΑ, καθώς θα μειώσει τη δύναμη των αεροσυνοδών - φροντιστών.

Σε ό,τι αφορά τη συνάντηση των δύο υπουργών, όπως έγινε γνωστό, αποφασίστηκε η διευθέτηση χρόνιων οικονομικών εκκρεμοτήτων της ΟΑ, που ουδέποτε ρυθμίστηκαν, παρά τις προβλέψεις των δύο νόμων "εξυγίανσης"! Μεταξύ άλλων, οι εκκρεμότητες αυτές αφορούν: α) Τη διαγραφή παλιού χρέους της ΟΑ προς την Εμπορική Τράπεζα, ύψους 24 δισ. δραχμών. β) Την εξόφληση χρεών του δημοσίου προς την ΟΑ, που εκκρεμούν από το 1992, ύψους περίπου 7,5 δισ. δραχμών. γ) Την εξόφληση των οφειλών των κομμάτων προς την ΟΑ, ύψους 1,2 δισ. δραχμών (ΝΔ 990 εκατ. δραχμές, ΠΑΣΟΚ 320 εκατ. δρχ., ΠΟΛΑΝ 10 εκατ. δρχ. και ΣΥΝ 1 εκατ. δραχμές).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ