Σάββατο 13 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Πόδι" ΑΝΕΚ στα Δωδεκάνησα μέσω ΔΑΝΕ

"Γέφυρα" για την είσοδο της ακτοπλοϊκής εταιρίας ΑΝΕΚ στη γραμμή των Δωδεκανήσων αποτέλεσε τελικά η "Δωδεκανησιακή Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία" (ΔΑΝΕ). Χτες η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ) αποφάσισε τη δρομολόγηση του πλοίου "ΚΑΝΤΙΑ" της ΑΝΕΚ, στη γραμμή που εκτελούσε το πλοίο "ΛΕΡΟΣ" της ΔΑΝΕ, το οποίο κάηκε το Δεκέμβρη μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Με την απόφαση της ΓΕΑΣ ουσιαστικά επικυρώνεται και η συνεργασία της ΑΝΕΚ με τη ΔΑΝΕ, καθώς η πρώτη εμφανίζεται ως στρατηγικός επενδυτής της δεύτερης, δηλαδή ως... "σωτήρας". Η ΑΝΕΚ, της οποίας μεγαλομέτοχος είναι ο Σήφης Βαρδινογιάννης,με τη συνεργασία της και με τη ΔΑΝΕ, έρχεται, μέχρι στιγμής, πρώτη στον αγώνα δρόμου στον οποίο έχουν επιδοθεί οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, για το ποια θα παραμείνει στις ελληνικές θάλασσες και θα αντέξει το σκληρό ανταγωνισμό με τα πλοία των πολυεθνικών, ενόψει της ολοκλήρωσης της άρσης του καμποτάζ, που σύμφωνα με τον εκτρωματικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 θα γίνει μέχρι το 2004.

Η ΑΝΕΚ ήδη έχει αποκτήσει το 20% των μετοχών της "Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου",το 50% των μετοχών της "Λασιθιακής Ναυτιλιακής Εταιρίας" και έχει συγχωνεύσει τη "Ρεθυμνιακή".

Σε αυτό τον αγώνα δρόμου δεν "τρώγονται" μόνο εταιρίες, αλλά θα θυσιαστούν και οι Ελληνες ναυτεργάτες. Αλλωστε, είναι γνωστή η απαίτηση των ακτοπλόων εφοπλιστών για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, ενώ η ΑΝΕΚ επιχείρησε και "πρόβα τζενεράλε", η οποία αποτράπηκε από την αποφασιστική απάντηση των πληρωμάτων των πλοίων της.

Ενδεικτικό επίσης είναι το γεγονός ότι στις προϋποθέσεις, που έθεσε η ΓΕΑΣ για την παράδοση της γραμμής στο "νέο σχήμα" ΑΝΕΚ - ΔΑΝΕ, δεν αναφέρει λέξη για τις θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, ανάμεσα στις προϋποθέσεις είναι η προσωρινή δρομολόγηση του πλοίου "ΚΑΝΤΙΑ" μέχρι τις 10 Οκτώβρη 1999, οπότε και θα δρομολογηθεί πλοίο "νεότερο - όπως αναφέρεται - της δεκαετίας". Επανακίνηση του πλοίου "ΠΑΤΜΟΣ" της ΔΑΝΕ (το οποίο αυτή την περίοδο επισκευάζεται) μέχρι τις 15 Μάη 1999. Να ρυθμιστούν οι οφειλές της ΔΑΝΕ προς ΝΑΤ, ΟΛΠ κλπ. και να γίνει γραπτή δήλωση των εταιριών ΑΝΕΚ και ΔΑΝΕ προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την άμεση υλοποίηση όλων αυτών των προϋποθέσεων, αλλά και "για την ανάληψη ευθυνών για την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των πλοίων της ΔΑΝΕ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ