Παρασκευή 23 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Υπό καθεστώς ξένης κατοχής

Αποκαλυπτική έκθεση αμερικανικών υπηρεσιών

Για απίστευτο και εξευτελιστικό για τη χώρα μας παζάρι, κάνει λόγο η εφημερίδα "ΠΟΝΤΙΚΙ" που κυκλοφόρησε χτες. Το αλισβερίσι της κυβέρνησης με τους Αμερικανούς αφορά στην παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και τη μετατροπή της Β. Ελλάδας σε ορμητήριο των ΝΑΤΟικών δυνάμεων, ενόψει της χερσαίας επέμβασης κατά της Γιουγκοσλαβίας, με αντάλλαγμα την... άρση από τους Αμερικάνους του άτυπου εμπάργκο όπλων που έχουν επιβάλει στην Ελλάδαμε αφορμή τις "υποψίες" που είχαν διατυπώσει ότι δήθεν υψηλή αμερικανική τεχνολογία διαρρέει από το ελληνικό υπουργείο Αμυνας στους Ρώσους.

Το δημοσίευμα στηρίζεται σε αποκαλυπτική έκθεση των αμερικανικών υπηρεσιών που τη συνέταξε ο Πάτρικ Θέρος, σύμβουλος στρατιωτικών υποθέσεων και η οποία δημοσιεύτηκε την Κυριακή στην εφημερίδα "Ουάσιγκτον Τάιμς". Με όσα αναφέρονται στην αμερικανική εφημερίδα επιβεβαιώνονται τα όσα εδώ και καιρό γράφει ο "Ρ" σχετικά με τη χρήση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από τις ΝΑΤΟικές δυνάμεις και τις συνέπειες που θα υπάρχουν. "Η μοναδική, αναφέρεται, πρακτική δίοδος εισβολής κατευθείαν στο Κόσσοβο, είναι από τα Νότια, αρχίζοντας από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω ΠΓΔΜ".

Η έκθεση δίνει μια εικόνα κατοχής στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης επισημαίνει: "Η γεωγραφική μορφολογία είναι λιγότερο ορεινή από ό,τι της Αλβανίας και υπάρχουν λιγότερα CHOKE POINTS (σημεία ελέγχου) κατά μήκος της κοιλάδας του Βαρδάρη. Μια δύναμη εισβολής θα ζημίωνε πάρα πολύ την εμπορικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο που συνδέει Ελλάδα και ΠΓΔΜ. Για παράδειγμα, ένα από τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει το ΝΑΤΟ είναι του εφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη 8 μεραρχιών, που δε θα μπορούσε να μεταφερθεί με συνέπεια στις γραμμές του μετώπου στο πολεμικό θέατρο του Κοσσυφοπεδίου. Το ΝΑΤΟ και πολύ περισσότερο, κατά τα φαινόμενα ο αμερικανικός στρατός πρέπει να επεκτείνουν το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, κάτι που απαιτεί δουλιά μηχανικών μέχρι τους τρεις μήνες, για κατασκευή που θα αποτελέσει την αρχή της ανάπτυξης 8 μεραρχιών βόρεια της Θεσσαλονίκης, μέχρι τον Ιούνη, το συντομότερο". Και συμπληρώνεται: "Το λιμάνι θα σταματούσε τον εμπορικό του χαρακτήρα και η οικονομία της Β. Ελλάδας θα εξαρτιόταν εξ ολοκλήρου από τη στρατιωτική επιχείρηση".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ