Σάββατο 29 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΚΕ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ - ΙΘΑΚΗ
Διοικητικές αυθαιρεσίες στους νέους εκπαιδευτικούς

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ

Eurokinissi

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ
ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα το ωράριο των νέων εκπαιδευτικών και τις διοικητικές αυθαιρεσίες στην Κεφαλονιά, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Κώστας Αλυσανδράκης, Γιάννης Πρωτούλης και Μπάμπης Χαραλάμπους. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Με την έναρξη κι αυτής της σχολικής χρονιάς στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς - Ιθάκης, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, συνεχίζεται το φαινόμενο να διαμορφώνει "πλεονάζον" δυναμικό σε συγκεκριμένες ειδικότητες (ξένες γλώσσες, γυμναστές, πληροφορικής, κλπ.), ή ελλειμματικό σε άλλες ειδικότητες. Το ΥΠΕΠΘ πραγματοποιεί τους διορισμούς χωρίς να παίρνει υπόψη όχι μόνο τις σύγχρονες ανάγκες (προσδιορισμός των κενών με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα, κλπ.) αλλά ούτε καν τα κενά που ζητά το ΠΥΣΔΕ του νομού. Αντίστοιχα, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ίδιου νομού στις ίδιες ειδικότητες που "πλεόναζαν" στη Δευτεροβάθμια παρουσιάζονταν και συνεχίζουν να παρουσιάζονται ελλείμματα. Με την επίκληση αυτού του δεδομένου εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας διατίθενται σε ολοήμερα δημοτικά σχολεία είτε "εξ ολοκλήρου" είτε για συμπλήρωση ωραρίου. Ως αποτέλεσμα, στην πράξη διαμορφώνονται κυλιόμενα ωράρια στο διάστημα 8 με 4.15, στο όνομα της συμπλήρωσης ωραρίου από την πρωινή λειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας στο Ολοήμερο. Παραβίαση του εργασιακού ωραρίου με βάση το νόμο 1566/85 υπάρχει και για εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν από την πρωινή βάρδια των Γυμνασίων και Λυκείων στο Εσπερινό Γυμνάσιο του νομού.

Η συμπλήρωση ωραρίου στα Ολοήμερα Δημοτικά αφορά ακόμη και εκπαιδευτικούς που διαθέτουν οργανική θέση σε σχολείο. Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς δεν τηρείται ή τηρείται επιλεκτικά η συμπλήρωση ωραρίου με βάση τους πίνακες διαμόρφωσης των κενών (συστεγαζόμενο, ομάδα σχολείων, κ.ο.κ.). Ετσι, οι οργανικές θέσεις μετατρέπονται απλώς σε μια "βάση εκκίνησης" μιας "ευέλικτης" εργασιακής περιπλάνησης. Αυτή η κατάσταση "αγγίζει" όλο και περισσότερους εκπαιδευτικούς. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και ο σημερινός πρόεδρος της ΕΛΜΕ, με οργανική θέση σε Λύκειο του νομού, αντί να διατεθεί στο συστεγαζόμενο Γυμνάσιο (στο οποίο δεν υπάρχει οργανική θέση) για να συμπληρώσει το ωράριό του, διατίθεται σε Ολοήμερο Δημοτικό.

Πιέσεις ασκούνται και για τη συμπλήρωση ωραρίου με Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Ενισχυτική Διδασκαλία ή διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα, που πραγματοποιούνται μετά τη λήξη του ωραρίου εργασίας.

Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ετεροαπασχολούνται στα Ολοήμερα. Χαρακτηριστικά, στην Πληροφορική οι ώρες που προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα στο Ολοήμερο (Ν. 1325, άρθρο 4: δύο ώρες για τις Α΄ - Β΄ τάξη, δύο ώρες για τη Γ΄ τάξη και δύο ώρες Δ΄ - Ε΄ - ΣΤ΄, δηλαδή σύνολο έξι ώρες), μετατρέπονται στην πράξη σε δίωρα, εξαιτίας του γεγονότος ότι οι μαθητές όλων των τάξεων συγκροτούν ενιαίο τμήμα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι η απουσία της παιδαγωγικής λειτουργίας και η αναστολή του ρόλου του εκπαιδευτικού που στην πράξη μετατρέπεται μόνο σε "παιδοφύλαξη".

Ακόμη, η διαμόρφωση των "δίωρων" στα Ολοήμερα οδηγεί στο να "τρέχουν" οι εκπαιδευτικοί από σχολείο σε σχολείο, ενώ διαμορφώνονται όροι μείωσης οργανικών θέσεων και διεύρυνσης της ωρομίσθιας εργασίας. Πέρσι υπήρχε καθηγητής Πληροφορικής που συμπλήρωνε ωράριο σε έξι Ολοήμερα και φέτος σε πέντε σχολεία (Λύκειο - Γυμνάσιο και τρία Ολοήμερα Δημοτικά).

Σύνηθες είναι και το φαινόμενο, στην εν λόγω Διεύθυνση, της συμπλήρωσης ωραρίου σε τρία και τέσσερα σχολεία. Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε ενεργό και ανενεργό χρόνο (όπως προβλέπεται από τα σχέδια της ΕΕ) εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στην κατηγορία των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών καθώς παραμένουν πολύ περισσότερες ώρες στους χώρους εργασίας σε σχέση με αυτές (διδακτικές ώρες) που πληρώνονται.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:

  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να σταματήσει η εργασία των εκπαιδευτικών σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης και κάθε προσπάθεια καταστρατήγησης του εργασιακού ωραρίου που προβλέπεται από το νόμο 1566/85 και κατάλυσης των οργανικών τους θέσεων;
  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να μην πηγαίνει ο εκπαιδευτικός σε πάνω από δυο σχολεία προκειμένου να συμπληρώσει ωράριο;
  • Θα προβεί στην κατάργηση του θεσμού των ωρομίσθιων και αναπληρωτών θεσμοθετώντας τη σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση;».

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ