Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Και οι εθνικοί δρόμοι στους ιδιώτες...

Ιδιώτες, οι οποίοι θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστού και ως Ε65, τμήματος της ΠΑΘΕ στη σήραγγα των Τεμπών, αλλά και τη ζεύξη του Μαλλιακού - με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης για εκμετάλλευση των έργων - αναζητεί η κυβέρνηση.

Οπως αποκάλυψε, μιλώντας στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας, τα ιδιωτικά κεφάλαια που αναζητεί η κυβέρνηση γι' αυτά τα έργα ανέρχονται στα 188 δισεκατομμύρια δραχμές. Για την Ε65 - έργο συνολικού προϋπολογισμού 283 δισεκατομμυρίων δραχμών - ο Χρ. Πάχτας ανακοίνωσε ότι έχουν δεσμευτεί μόνο 95 δισ. δρχ. και συγκεκριμένα από το ΠΕΠ Θεσσαλίας 25 δισ., από το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας 20 δισ. και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ 50 δισ., δηλώνοντας, ταυτόχρονα, ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα για την εκτέλεση του έργου, αν δε βρεθούν τα ιδιωτικά κεφάλαια που απαιτούνται.

Για να δελεάσει, μάλιστα, τους ιδιώτες να επιδείξουν ενδιαφέρον, η κυβέρνηση δίνει πρόσθετα κίνητρα και, συγκεκριμένα, προτίθεται να συμπεριλάβει στη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του τμήματος της Ε65 κι ένα τμήμα της ΠΑΘΕ, ώστε να αποδειχτεί ακόμα πιο συμφέρουσα η ιδιωτική επένδυση, από την είσπραξη, φυσικά, των διοδίων, που αναμένεται να υπεδιπλασιαστούν σε άμεσο χρονικό διάστημα. Και «αμ' έπος, αμ' έργον», καθορίστηκε ότι στις 14 Μάρτη λήγει η διαδικασία προεπιλογής αναδόχων, μετά την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.

Πάντως, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι για την επέκταση της Ε65 προς το Βόλο, δηλαδή το τμήμα Παλαιοφαρσάλων - Βόλου.

Αναφερόμενος, εξάλλου, στην εκτροπή του Αχελώου - ως γνωστόν τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και μήνες, με πρόσχημα μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και, ουσιαστικά, επειδή σταμάτησε η χρηματοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ - υπογράμμισε ότι για την ολοκλήρωσή της απαιτούνται άλλα 100 δισ. δρχ., τα οποία θα πρέπει να καλυφθούν από εθνικούς πόρους, για να επισημάνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση και γι' αυτό το έργο (Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι - σύμφωνα με στοιχεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας - ο προϋπολογισμός μόνο για το έργο της εκτροπής του Αχελώου είχε υπολογιστεί εξ αρχής στα 120 δισ. δραχμές και μέχρι στιγμής έχουν απορροφηθεί τα 90 δισ. δραχμές). Πάντως, ο υφυπουργός ανέφερε ότι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ζήτησε από το ΥΠΕΧΩΔΕ την κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου, ώστε να προγραμματιστούν οι νέες χρηματοδοτήσεις.

Αποκαλύπτοντας τις κυβερνητικές προθέσεις να παραδοθούν τα πάντα στους ιδιώτες, ο Χρ. Πάχτας «συμβούλεψε» και το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας να εξετάσει την προοπτική προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων για την κατασκευή έργων περιφερειακού ενδιαφέροντος, αφού οσονούπω - και πάντως μέσα στο 2001 - θα ολοκληρωθεί η σύνταξη και ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ας απαντήσουν (2006-04-30 00:00:00.0)
Περικοπές έργων και ίδιες υποσχέσεις (2004-06-15 00:00:00.0)
Στο μεγάλο κεφάλαιο με τσουχτερά διόδια (2000-02-19 00:00:00.0)
Στις ελληνικές καλένδες το έργο (1999-12-30 00:00:00.0)
Νέο βήμα ιδιωτικοποίησης των δημόσιων έργων (1997-08-02 00:00:00.0)
Δίκαια και ρεαλιστικά τα αιτήματα των αγροτών (1996-12-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ