Παρασκευή 6 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
«Κινητοποίηση του καναπέ» από την πλειοψηφία

Απεργία την ερχόμενη Πέμπτη, αλλά ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ όχι μόνο δε θέλουν συνέχεια του αγώνα, αλλά ούτε καν μια απεργιακή συγκέντρωση. Πρόταση αγώνα και διεξόδου από τα προβλήματα κάνουν οι ταξικές δυνάμεις

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν την επόμενη Πέμπτη οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών Σωματείων (ΠΟΣΤ) εξήγγειλε την απεργία, χωρίς όμως καμία συνέχεια αγώνα, χωρίς καν μια συγκέντρωση τη μέρα της απεργίας. Διοργανώνει «κινητοποίηση του καναπέ», ενώ τα προβλήματα του δημόσιου Ταχυδρομείου και των εργαζομένων του οξύνονται. Ενώ η κυβέρνηση προωθεί το ξεπούλημα ποσοστών της μητρικής εταιρίας και της θυγατρικής των ταχυμεταφορών, σε ιδιώτες.

Χτες η ηγεσία της ΠΟΣΤ, φραστικά και άνευρα, επιτέθηκε σε κυβέρνηση και διοίκηση για τη στάση τους απέναντι στα ΕΛΤΑ. Ανέφερε ως αιτήματα της απεργίας να σταματήσει η διαδικασία μετοχοποίησης του δημόσιου Ταχυδρομείου. Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού και να αναπτυχθεί το ταχυδρομείο με κονδύλια από το Γ' ΚΠΣ.

Η πλειοψηφία επανέλαβε προβλήματα και αιτήματα που κατέγραφε και πέρυσι το Σεπτέμβρη σε εξώδικο προς τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Απειλούσε τότε με μη παροχή υπηρεσιών προς το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αποχώρηση από τις θυγατρικές που συνίδρυσαν με τα ΕΛΤΑ, κλείσιμο των ανθυγιεινών ταχυδρομικών γραφείων, απόσυρση των 1.500 ιδιωτικών αυτοκινήτων υπαλλήλων του ΕΛΤΑ που χρησιμοποιούνται στην αγροτική διανομή, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τη μη χορήγηση των κανονικών αδειών του προσωπικού, συγκεντρώσεις - πορείες σε όλη τη χώρα, κυλιόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Τι έγινε από αυτά; Ο πρόεδρος Φιλ. Θωμάς είπε ότι έγιναν τέσσερις απεργίες (εννοούσε δύο πέρυσι το φθινόπωρο με τους εργαζομένους στον ΟΤΕ και τις δύο για το ασφαλιστικό). Οτι κάποια ανθυγιεινά γραφεία έκλεισαν, κάποιες τοπικές απεργίες έγιναν. Οτι «είχαμε έντονη χρονιά, ασφαλιστικό, ΣΣΕ... δεν "παντρεύονται" όλα μαζί» και «τώρα που δεν υπάρχει το θέμα του ασφαλιστικού (;), σηκώνουμε το θέμα των ΕΛΤΑ».

ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ αντιτίθενται - φραστικά πάντα - μόνο στη μετοχοποίηση της μητρικής εταιρίας. Κάνουν «γαργάρα» την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των θυγατρικών. Παραβιάζουν ανοιχτές θύρες, καθώς ούτε οι ιδιώτες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη μητρική, καθώς προϋποθέτει μεγάλα κεφάλαια, κάλυψη όλης της χώρας και μικρότερο σχετικά κέρδος. Το «ψητό» είναι οι θυγατρικές, που προϋποθέτουν μικρότερο κόστος, λιγότερες υποχρεώσεις και μεγαλύτερο κέρδος.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ υποστήριζε με το Επιχειρησιακό Σχέδιο του 1999 ότι απαιτούνται 11.668 εργαζόμενοι. Η ΠΟΣΤ θεωρεί ότι απαιτούνται τουλάχιστον 12.000. Σε κάθε περίπτωση, στην Ομοσπονδία σημειώνουν ότι οι εργαζόμενοι σήμερα είναι μόνο 10.700. Η μείωση συνεχίζεται (συνταξιοδοτήσεις χωρίς προσλήψεις), με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Προσθέτουν ότι σε ορισμένα ταχυδρομικά γραφεία δεν υπάρχει ταχυδρόμος. Προειδοποιούν ότι αν εισέλθει ιδιώτης μέτοχος στα ΕΛΤΑ θα κλείσει πολλά από τα 350 ελλειμματικά ταχυδρομικά γραφεία. «Ομως μπορεί να κλείσει το ταχυδρομείο π.χ. στην Τήλο, όπου το χειμώνα ζουν εκεί μόνο 80 άνθρωποι; Αυτοί δεν πρέπει να εξυπηρετούνται;».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προωθείται το νομοσχέδιο πώλησης (2002-11-08 00:00:00.0)
Κλείνουν ταχυδρομεία οι ιδιώτες (2002-02-28 00:00:00.0)
Χρειάζονται (και) άλλες απεργίες (2001-07-13 00:00:00.0)
Ανευρες εξαγγελίες για απεργίες (2001-06-19 00:00:00.0)
Στο «σφυρί» και τα ΕΛΤΑ (2001-05-16 00:00:00.0)
Ολέθριες οι συνέπειες της απελευθέρωσης (1999-07-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ