Αμεσα αιτήματα της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Το υπουργείο «πανηγυρίζει» από την Παρασκευή για τη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών στο εν λόγω διαδικτυακό σύστημα, όμως η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ομολόγησε την Κυριακή ότι οι 62.000 μαθητές που είχαν εγγραφεί έως τότε στην πλατφόρμα είναι ένα μικρό ποσοστό, αφού το σύνολο των μαθητών της Γ' Λυκείου (από όπου ξεκίνησε το πρόγραμμα) ξεπερνούν τους 100.000, ενώ το σύνολο των μαθητών όλων των τάξεων στη χώρα ξεπερνούν κατά πολύ τους 1.000.000. Τα προβλήματα στην ταχύτητα και τις αντοχές (σε όγκο επισκεπτών) του συστήματος είχαν αρχίσει να φαίνονται και είχαν επισημανθεί από την προηγούμενη βδομάδα, ωστόσο χτες, με την επέκταση του προγράμματος στους νομούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης κ.α. και στα Γυμνάσια εκτός από τα Λύκεια, τα προβλήματα ήταν πολύ μεγάλα. Και αυτό αφορά μόνο τη δημιουργία λογαριασμού - όταν εκπαιδευτικοί που προσπαθούν να ανεβάσουν υλικό για την ασύγχρονη διδασκαλία δεν μπορούν, τα προβλήματα γίνονται πλέον εκρηκτικά και δεν μπορεί καν να γίνει λόγος για συγχρονισμένη διδασκαλία...
Ταυτόχρονα, κουβέντα δεν γίνεται από το υπουργείο για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τηλέφωνο, γρήγορο internet, ηλεκτρονικός υπολογιστής, tablet κ.ά.), ή για τους εκπαιδευτικούς που στερούνται τον αναγκαίο εξοπλισμό στο σπίτι. Αλλά και γι' αυτούς που διαθέτουν σύνδεση και υπολογιστή με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, είναι ερώτημα πώς θα μπορούν π.χ. γονείς με τηλεργασία και μαθητές με τηλεκπαίδευση να τα βγάζουν πέρα στο σπίτι με έναν υπολογιστή...
Στο πνεύμα προτάσεων που έχουν γίνει και από δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών, δασκάλους και καθηγητές που θέλουν να στηρίξουν τους μαθητές τους, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ «φωνάζει» για αυτήν την κατάσταση:
«Αν ακούει κάποιος στο υπουργείο, επαναλαμβάνουμε ότι εδώ και τώρα χρειάζεται:
Η κυβέρνηση και το υπουργείο να σταματήσει να δίνει "ευχολόγια" για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να σταματήσει, στο όνομα της "ατομικής ευθύνης", να φορτώνει τα προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και τους μαθητές. Την ίδια στιγμή που στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης και της πανδημίας δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, απαξιώνει προκλητικά το δημόσιο σχολείο, τις υποδομές και τους εκπαιδευτικούς.
Για μια ακόμα φορά, το μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού, της στήριξης των μαθητών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, το σηκώνει ο μάχιμος εκπαιδευτικός κόσμος. Χιλιάδες συνάδελφοι προσπαθούν με όλα τα μέσα να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές μέσω τηλεφώνου, με mail, με πρωτότυπα δίκτυα επικοινωνίας, με άλλα μέσα.
Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:
Απαιτούμε από το υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών μας».