Πέμπτη 18 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΤΩΡΑ ΙΣΧΥΡΟ ΚΚΕ - ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Διερεύνηση ευθυνών και πολιτικών σε βάθος 15ετίας ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων

Eurokinissi

Τη διερεύνηση ευθυνών, της παρούσας, των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά και στελεχών του ΟΣΕ σε βάθος 15ετίας, επιμένουν να ζητάνε οι συγγενείς των θυμάτων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα - έγκλημα των Τεμπών, με τη μήνυση κατά 17 προσώπων και κατά παντός υπευθύνου, που κατέθεσαν προχτές στον εισαγγελέα εφετών Λάρισας.

Οπως εξηγούν, αυτό το κάνουν γιατί «οι πράξεις, οι παραλείψεις τους συνδέονται αιτιωδώς με τις χρόνιες καθυστερήσεις σε έργα υποδομής και ασφάλειας, που προκάλεσαν εκτός από την σκόπιμη διόγκωση του κόστους των έργων (απιστία) διαρκή έκθεση του κοινού σε κίνδυνο απώλειας της ζωής και σε διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με αποτέλεσμα το μαζικό έγκλημα της 28.2.2023 και πολλά άλλα μικρότερης διάστασης στο παρελθόν».

Συγκεκριμένα, η μήνυση στρέφεται κατά των: Κυριάκου Μητσοτάκη (πρωθυπουργός), Κώστα Καραμανλή (τέως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της ΝΔ 2019 - '23), Χρήστου Σπίρτζη (τέως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, 2015 - '19), Μιχαήλ Χρυσοχοΐδη (τέως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στην κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, 2013 - '15), Μιχαήλ Παπαδόπουλου (αρμόδιος υφυπουργός για θέματα Μεταφορών), Γεωργίου Καραγιάννη (υφυπουργός για θέματα Υποδομών), Νικόλαου Μαυραγάνη (τέως υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών), Ιωάννη Ξιφαρά (γγ Μεταφορών), Μαρίας - Ελλης Γεράρδη (γγ Υποδομών), Γεωργίου Γεραπετρίτη (υπουργός Επικρατείας), Ιωάννας Τσιαπαρίκου (πρόεδρος ΡΑΣ), Σπύρου Πατέρα (πρόεδρος ΟΣΕ), Παναγιώτη Τερεζάκη (μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ), Χρήστου Βίνη (διεθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ), Χρήστου Παληού (μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ), Maurizio Capotorto (διευθύνων σύμβουλος της «Hellenic Train»), Dario Lo Bosco (πρόεδρος ΔΣ της «Hellenic Train»).

Παρουσιάζοντας τους λόγους που τους οδήγησαν να υποβάλουν μήνυση, οι συγγενείς των θυμάτων αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι, «όπως όλα τα στυγερά εγκλήματα έτσι και αυτό έχει τους ενόχους του».

Σε αυτό το πλαίσιο ξεχωρίζουν τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, σημειώνοντας ότι «ο άνθρωπος αυτός λιγότερο από 10 ημέρες πριν την συμφορά παραπληροφορούσε το πανελλήνιο σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», τον πρωθυπουργό, Κυρ. Μητσοτάκη, επισημαίνοντας ότι «δεν είχε την ευαισθησία να διακόψει οριστικά την λειτουργία των σιδηροδρόμων, έως την πλήρη εγκατάσταση του συνόλου των επιβεβλημένων μέσων πρόληψης ανάλογων δυστυχημάτων».

Ο εκ των πρωταιτίων, που παραιτήθηκε ομολογώντας την ενοχή του, ποινικά υπόλογος για σειρά ποινικών αδικημάτων - κακουργημάτων (ανθρωποκτονία, βαριά και επικίνδυνη σωματική βλάβη από ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, τετελεσμένη για το σύνολο των θυμάτων, νεκρών και τραυματιών και σε στάδιο απόπειρας για όλους τους επιβάτες του τρένου, που διασώθηκαν, κακουργηματική έκθεση κατά συρροή, κακουργηματική διάσταση των επικίνδυνων παραβάσεων στην συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, κακουργηματική απιστία κατά του Δημοσίου) και πλημμελημάτων (παράβασης καθήκοντος, παρασιώπησης εγκλημάτων, υπόθαλψης εγκληματία), Κώστας Καραμανλής, αποτολμά να είναι και πάλι υποψήφιος.

Καταλήγουν λέγοντας: «Επιλέξαμε να διαδηλώσουμε τη θέση μας ότι δεν πρόκειται να ξεχάσουμε ό,τι συνέβη ούτε να ησυχάσουμε πριν βρεθεί στη φυλακή το σύνολο των υπαιτίων, μεταξύ των οποίων θεωρούμε ότι είναι και τα πρόσωπα που μηνύουμε για τα αδικήματα που αναφέρθηκαν ανωτέρω».

Με αφορμή αυτήν την κίνηση των συγγενών θυμάτων, ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, προχώρησε σε απαράδεκτες αναφορές μιλώντας για «εργαλειοποίηση» του ζητήματος. Είπε χαρακτηριστικά: «Λυπάμαι που το ζήτημα αυτό εργαλειοποιείται με τέτοιο τρόπο λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Πιστεύω ότι ο δικαιολογημένος θυμός των συγγενών των θυμάτων δεν δικαιολογεί τέτοιου είδους συμπεριφορές». Στη συνέχεια, κυβερνητικά στελέχη επιχείρησαν να ανασκευάσουν, ότι αναφερόταν στην εξαγγελία από τους εργαζόμενους απεργίας στους σιδηροδρόμους στις 30 Μάη, επειδή δεν έχει αλλάξει τίποτε στα μέτρα ασφαλείας και για 130 χιλιόμετρα υπάρχει μονή γραμμή. Ο ΣΥΡΙΖΑ αξιοποίησε το γεγονός στη γνωστή τακτική του «περί ρουσφετιών της ΝΔ» προκειμένου να κρυφτούν και οι δικές του βαριές κυβερνητικές ευθύνες για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων και την ιδιωτικοποίηση που υπέγραψε και οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ