Οι βασικές παρατηρήσεις και αντιρρήσεις μου είναι οι εξής:
1ο. Το πάνελ είχε επιλεγεί έτσι ώστε επτά να είναι κατά των καταλήψεων και ένας υπέρ. Υβριζόταν το ΚΚΕ κατά τον πιο πρόστυχο τρόπο και δεν υπήρχε εκπρόσωπός του να απαντήσει. Πού είναι η δημοκρατία και ο διάλογος;
2ο. Τέθηκε από διάφορες πλευρές ότι το ΚΚΕ υποκινεί τις καταλήψεις των σχολείων. Αναρωτιέμαι πού βρισκόμαστε; Δεν έχουν καταλάβει ότι οι εποχές των μιασμάτων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί;
3ο.Ο κ. Ευάγγελος Γιαννόπουλος ισχυρίστηκε ότι η πράξη νομοθετικού περιεχομένου δεν είναι «ιδιώνυμο». Αυτό δεν είναι σωστό. Το αντίστοιχο άρθρο του Ποινικού Κώδικα έχει αχρηστευτεί στην πράξη από το κίνημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν έγινε ποτέ νόμος στη συνείδηση των εργαζομένων. Κατά συνέπεια η επανατοποθέτηση με αλλαγή της ποινικής δικονομίας σημαίνει νέο νόμο κατ' εξαίρεση. Αρα, ουσιαστικά, είναι ιδιώνυμο, απ' αυτήν την άποψη η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, έχει φασιστικό χαρακτήρα και επιδιώκει να βάλει στο γύψο το μαθητικό κίνημα.
4ο. Οι ποινές που προβλέπονται είναι από 6 μήνες έως 5 χρόνια. Δηλαδή είναι εξοντωτικές. Τέτοιες ποινές δεν επιβάλλονται ούτε σε εμπόρους ναρκωτικών.
5ο. Τέθηκε θέμα ότι και ένας μαθητής να διαφωνεί με την κατάληψη δεν πρέπει να γίνεται. Εδώ δηλαδή ξεχνιούνται οι κανόνες της πλειοψηφίας και μειοψηφίας. Ετσι δε θα γινόταν κανένας αγώνας.
6ο. Δεν τέθηκε καθόλου το θέμα ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση διώκει τους μαθητές απ' το Λύκειο και, αν λάβουμε υπόψη μας την κατάσταση στα ΤΕΕ, ουσιαστικά τα σπρώχνει στα ναρκωτικά. Δηλαδή δε συζητήθηκε η πρόταση που έχει διαμορφωθεί απ' το μαθητικό κίνημα για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Ετσι μόνο θα εξασφαλιζόταν να τελειώσουν όλα τα παιδιά το Λύκειο και από κει και πέρα να μπουν οι διάφοροι «φραγμοί». Τότε που τα παιδιά θα έχουν ωριμάσει και θα μπορούν να ξεπεράσουν τους οποιουσδήποτε φραγμούς με τις δικές τους δυνάμεις. Τώρα είναι καθαρό ότι οι φραγμοί περιορίζουν τα παιδιά με βάση την ταξική τους προέλευση. Δηλαδή είναι σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης, της αγροτιάς, των εργαζομένων.
Τέλος, οι εισαγγελείς και οι χωροφύλακες δεν έχουν καμιά δουλιά στα σχολεία.(Εκεί υπάρχουν σύλλογοι καθηγητών και τα μαθητικά συμβούλια). Η δουλιά τους είναι να κυνηγούν και να πιάνουν τους εμπόρους ναρκωτικών και τους άλλους εγκληματίες.