Πέμπτη 3 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αλλες δυο μέρες δεμένα όλα

Κάτω από την αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών, όπως αυτή εκφράστηκε με την καθολική τους συμμετοχή από την πρώτη κιόλας μέρα της πανναυτεργατικής, πανελλαδικής απεργίας, τις πιέσεις των ταξικών δυνάμεων, αλλά και το βάρος των τελευταίων εξελίξεων που προδιαγράφουν την ένταση της επιθετικότητας του «μαύρου μετώπου» κυβέρνησης της ΝΔ και εφοπλιστών, χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αναγκάστηκε να κλιμακώσει τον αγώνα και να κηρύξει νέα 48ωρη απεργία που αρχίζει σήμερα Πέμπτη 6 τα ξημερώματα. Στις 10 σήμερα το πρωί, οι απεργοί ναυτεργάτες του Πειραιά θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Καραϊσκάκη, που βρίσκεται στη μέση του λιμανιού.

Δείγμα των όσων ετοιμάζονται σε βάρος του ναυτεργατικού κλάδου «φρόντισε» να δώσει η ίδια η κυβέρνηση και μάλιστα εν μέσω της απεργιακής κινητοποίησης, διά του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη. Οχι μόνο απέρριψε ακόμα και αυτό το άκρως περιορισμένο και αναντίστοιχο με τα προβλήματα των ναυτεργατών, διεκδικητικό πλαίσιο που θέτει η ΠΝΟ, αλλά τόλμησε να «ανοίξει» και «συζήτηση» για την τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 177/74 που καθορίζει τις Οργανικές Συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων! Πιο απλά ο υπουργός αποκάλυψε την πρόθεση της κυβέρνησης για ικανοποίηση της αξίωσης των εφοπλιστών για συνθέσεις κομμένες στα μέτρα τους, η οποία άλλωστε «πατάει» στον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Η ένταση της επίθεσης δεν είναι μόνο σε... επίπεδο προθέσεων. Ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και επίσης πρόεδρος του μονοπωλιακού ομίλου Αττικα Γκρουπ που λυμαίνεται τις ελληνικές θάλασσες, έχει ήδη μειώσει αυθαίρετα τις οργανικές συνθέσεις στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία «SUPERFAST» V, VI, XII και XI που εκτελούν την τακτική γραμμή Πάτρα - Ιταλία και έχει ναυτολογήσει χαμηλόμισθους ναυτεργάτες από «τρίτες» χώρες χωρίς συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα! Το γεγονός αυτό αποκαλύφθηκε στη διάρκεια της απεργίας από τις ομάδες περιφρούρησης και καταγγέλλεται από τα σωματεία της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με ανακοίνωσή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τα ναυτεργατικά σωματεία.

Βεβαίως την ίδια στιγμή που η εφ' όλης της ύλης επίθεση σε βάρος των ναυτεργατών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η ΠΝΟ με ευθύνη της πλειοψηφίας επιμένει να μην ανταποκρίνεται στις περιστάσεις και να περιορίζει τα ναυτεργατικά αιτήματα στο επίπεδο των εφάπαξ παροχών, της φορολογίας, στα αόριστα για την ανεργία και να την «ενοχλεί» μόνο η τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων του ν. 2687/53 που πετάει έξω τα κατώτερα πληρώματα από τα ποντοπόρα πλοία και όχι ο ίδιος ο όρος και ο νόμος που τον περιέχει.

Τα πρωτοπόρα αγωνιστικά τμήματα των ναυτεργατών που συσπειρώνονται στα ταξικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και στην παράταξη της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης, που σήκωσαν στις πλάτες τους την προετοιμασία και τώρα την περιφρούρηση της απεργίας, ενημέρωσαν τους ναυτεργάτες σε όλα τα λιμάνια για τις νέες εξελίξεις και ήδη τους έχουν δώσει το σύνθημα να εντείνουν τις πιέσεις για παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα. Τους καλούν να συσπειρωθούν στο πλαίσιο αιτημάτων που έχει διαμορφωθεί με βάση τις σύγχρονες ναυτεργατικές ανάγκες τους που έρχεται σε συνολική ρήξη με την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική και να επιβάλουν τη συμμετοχή τους στην πανεργατική απεργία στις 17 του Μάρτη.

Παράλληλα τα δύο ταξικά ναυτεργατικά σωματεία σε ανακοίνωση που εξέδωσαν χτες την οποία προσυπογράφει και η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) χαιρετίζουν την «καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργιακή κινητοποίηση» τονίζοντας ότι επιβεβαιώνει «την απόφασή τους να συγκρουστούν με την αντιναυτεργατική πολιτική της παροχής προνομίων στους εφοπλιστές που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ με τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ» και υπογραμμίζει πως «τα γεγονότα αποδεικνύουν ότι η τακτική περιορισμού των αιτημάτων των ναυτεργατών από την πλειοψηφία της ΠΝΟ δεν είναι μόνο αδιέξοδη αλλά και επικίνδυνη για τους ναυτεργάτες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ