Πέμπτη 31 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΑΜΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ
Κερδοφόρο με απλήρωτους εργαζόμενους

Η κυβέρνηση αρνείται να τους μονιμοποιήσει παρά τις δικαστικές αποφάσεις, ενώ σχεδιάζει να μετατρέψει το Ταμείο σε ΑΕ για να περάσει σε ιδιώτες. Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ

Απλήρωτοι από το Γενάρη παραμένουν - παρότι δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια - 183 συμβασιούχοι του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), του δημόσιου οργανισμού που εισπράττει τα διόδια και το οποίο η κυβέρνηση σκοπεύει να μετατρέψει σε Ανώνυμη Εταιρία και να το περάσει σε ιδιώτες με πρόσχημα ότι θα γίνει πιο... ευέλικτο!

Τα δύο αυτά σημαντικά θέματα θέτουν με αντίστοιχες Ερωτήσεις τους στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ βουλευτές του ΚΚΕ.

  • Στην πρώτη Ερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης και Νίκος Γκατζής αναφέρουν ότι το ΤΕΟ απασχολεί 400 περίπου άτομα μόνιμους υπαλλήλους και 183 συμβασιούχους με βάση το Ν.2190. Ομως, οι συμβασιούχοι αυτοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται ο Ν.2190, που μιλάει καθαρά για εποχικό προσωπικό. Αρκεί να σημειωθεί ότι υπάρχουν υπάλληλοι που δουλεύουν πάνω από τρία χρόνια μ' αυτό το καθεστώς.

Οι συμβασιούχοι - προσθέτουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - μπροστά σ' αυτήν την κατάσταση κατέφυγαν στη Δικαιοσύνη και το Μάη του 1996 κέρδισαν τα ασφαλιστικά μέτρα, ενώ το ΤΕΟ υποχρεώθηκε να τους προσλάβει το Γενάρη του 1997. Από την πρόσληψή τους μέχρι σήμερα προσφέρουν εργασία καθημερινά, χωρίς όμως να πληρώνονται.

Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη και για πολλούς υπαλλήλους υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης των ίδιων και των οικογενειών τους - τονίζουν οι βουλευτές και ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ: Από τη στιγμή που οι υπάλληλοι αυτοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αν θα μετατραπεί η σχέση εργασίας τους σε μόνιμη ή αορίστου χρόνου και αν θα καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα.

"Οχι" στην ιδιωτικοποίηση
  • Το ΤΕΟ, όπως είναι γνωστό - αναφέρουν στην άλλη Ερώτηση οι βουλευτές Μπάμπης Αγγουράκης και Σταύρος Παναγιώτου - είναι μια υπηρεσία με νομικό καθεστώς ΝΠΔΔ, καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα. Τα έσοδα μόνο από εισπράξεις χρηστών εθνικών οδών κυμαίνονται γύρω στα 40 δισ. το χρόνο και γίνονται με τις κυκλοφοριακές συνδέσεις 60 δισ., με προοπτική εντός του έτους να αγγίξουν τα 100 δισ. δρχ.

Παρότι είναι ένα Ταμείο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα και τα έσοδά του διατίθενται αποκλειστικά για έργα συντήρησης των εθνικών οδών - επισημαίνουν οι βουλευτές - το 1996 είχε ενταχθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών περί ΔΕΚΟ, προκειμένου να μετατραπεί από ΝΠΔΔ σε Ανώνυμη Εταιρία και να περάσει σε ιδιώτες, με το πρόσχημα ότι θα γίνει πιο ευέλικτο.

Και οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ εάν προτίθεται η κυβέρνηση, έστω και τώρα, να σταματήσει τη μετατροπή του ΤΕΟ σε ΑΕ και να συνεχίσει να λειτουργεί με το ισχύον νομικό καθεστώς, ώστε να μη δοθεί σε ιδιώτες ένα Ταμείο ιδιαίτερης σημασίας για την εθνική οικονομία της χώρας. Ακόμα, αν θα ληφθούν μέτρα, παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις και των εργαζομένων, για να εκσυγχρονιστεί (ημιαυτοματοποίηση), να ενεργοποιηθούν οι κυκλοφοριακές συνδέσεις με απώτερο σκοπό την άνοδο των εισπράξεων και τη μελλοντική απορρόφηση των αυτοχρηματοδοτούμενων ΑΕ (Σταυρός - Ελευσίνα, Εγνατία Οδός) από το μόνιμο και δημόσιο φορέα του ΤΕΟ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ζητάνε ισότιμη αποκατάσταση (2002-02-28 00:00:00.0)
Αποσύρθηκε η προκήρυξη (2002-02-26 00:00:00.0)
«Συνεχίστε τον αγώνα σας» (2001-07-26 00:00:00.0)
Απεργία στα διόδια (2000-09-29 00:00:00.0)
"Παναθηναϊκή" τσιμεντοποίηση του πάρκου στο Γουδί; (1999-05-14 00:00:00.0)
Συρρικνώνονται μέσα από τη "συγχώνευση" (1998-05-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ