Παρασκευή 13 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υπονομεύει στην πράξη τα ΕΛΤΑ η κυβέρνηση

48ωρη απεργία χτες και σήμερα των ταχυδρόμων της Αθήνας. Νέα απεργία 17 και 18 Ιούνη

"Δε δεσμεύομαι για τίποτα". Αυτή ήταν εν κατακλείδι η απάντηση του υφυπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λουκάκη,στους εκπροσώπους του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας που, για άλλη μια φορά, απεργούν (χτες και σήμερα). Και βέβαια η απάντηση των ταχυδρόμων ήταν η αναμενόμενη: "Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις" (νέα 48ωρη, 17 και 18 του μήνα), αφού όπως τόνισε και ο πρόεδρος του σωματείου, Μ. Τζαγκαράκης,"η ίδια η διοίκηση των ΕΛΤΑ και η κυβέρνηση οδήγησαν τους ταχυδρόμους στην απεργία".

Ετσι, ο ελιγμός του υφυπουργού να παρουσιάσει τα σοβαρά προβλήματα των ταχυδρόμων ως εσωτερική υπόθεση που πρέπει να λυθούν σε συνεργασία με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ - όπου η κυβέρνηση περιορίζεται σε "ρόλο ΟΗΕ" - δεν έπιασε τόπο. Και δεν έπιασε, όχι γιατί οι ταχυδρόμοι είναι αδιάλλακτοι, αλλά γιατί η ίδια η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη για τους ίδιους, αλλά και για το δημόσιο Ταχυδρομείο, που καθημερινά συρρικνώνεται και μαραζώνει.

Την κατάσταση αυτή των ΕΛΤΑ σκιαγράφησαν ξανά οι συνδικαλιστές και είναι αποκαλυπτική για την κυβερνητική πολιτική, όσο ανεξήγητη (;) είναι η διαιώνισή της:

- Χωρίς άδειες από το 1990 το προσωπικό της διανομής.

- Ανισοκατανομή του προσωπικού και έλλειψη τουλάχιστον διακοσίων ταχυδρόμων στην Αθήνα (π.χ. για την εξυπηρέτηση πέντε δήμων των βορείων προαστίων, 400.000 περίπου κατοίκων, υπάρχουν μόνο 36 ταχυδρόμοι...).

- Από 118 άτομα που εργάζονταν στην υπηρεσία EXPRESS το 1988, σήμερα έχουν μείνει μόνο 45, την ίδια στιγμή που οι ιδιωτικές εταιρίες ανενόχλητες καρπώνονται την αγορά των 15 δισεκατομμυρίων στον τομέα των νέων υπηρεσιών.- Δεν αναγνωρίζεται η βαριά και ανθυγιεινή εργασία των ταχυδρόμων, ενώ αναγκάζονται σε υπερεργασία που δεν αμείβεται.

- Ακόμα βρίσκεται σε ισχύ ο χουντικός κανονισμός προσωπικού, που το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιείται αφειδώς, στην προσπάθεια τρομοκράτησης και τιμωρίας ταχυδρομικών.

- Αρνηση της διοίκησης να αυξήσει το επίδομα διανομής.

Μετά από τα παραπάνω δίκαια αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του σωματείου: "Μήπως κάποιοι θέλουν να στηρίξουν τις ιδιωτικές ταχυδρομικές εταιρίες και οδηγούν τα ΕΛΤΑ στη διάλυση;". Οπως δήλωσε στο "Ρ" ο Βασίλης Βήττος, μέλος του ΔΣ,μετά την πορεία των εργαζομένων στο υπουργείο και τη συνάντηση με τον υφυπουργό, "η άρνησή του, να δεσμευτεί στα δίκαια αιτήματα των ταχυδρόμων, δείχνει ότι οι μόνες δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση είναι η παραπέρα συρρίκνωση του δημόσιου Ταχυδρομείου. Οι ταχυδρόμοι - τόνισε ο συνδικαλιστής - δεν είναι διατεθειμένοι να γίνουν "απασχολήσιμοι" σ' ένα διαλυμένο Ταχυδρομείο. Γιατί Ταχυδρομείο χωρίς ταχυδρόμους δεν υπήρξε ούτε μπορεί να υπάρξει".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ