Κυριακή 7 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέτωπο πάλης

Το δεδομένο σήμερα είναι ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη συγκοινωνιακή πολιτική, που να έχει στο κέντρο της, στην ουσία της, την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, συμβάλλοντας αποφασιστικά μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα στη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και στη βελτίωση του περιβάλλοντος, στο βαθμό που αυτό αναλογεί ή εξαρτάται και από τις συγκοινωνίες.

Αντίθετα, όλες ανεξαίρετα οι κυβερνήσεις που πέρασαν χρησιμοποίησαν τη συγκοινωνία, εκμεταλλεύτηκαν τα προβλήματά της, τις ανάγκες των επιβατών, ακόμα και αγώνες σκληρούς των εργαζομένων για τα προβλήματά τους, είτε για να κερδοσκοπήσουν ψηφοθηρικά, είτε για να στήσουν μηχανισμούς κομματικής ωφέλειας και κυρίως για να ανοίξουν πόρτες και παράθυρα να μπουν έμμεσα ή άμεσα οι ιδιώτες να κερδοσκοπήσουν να ρημάξουν κρατική περιουσία και κορβανά, στο όνομα μιας δήθεν κοινωνικής πολιτικής. Τι σόι κοινωνική πολιτική είναι να βρίσκονται φεσωμένες οι συγκοινωνίες με 600 δισ., τι σόι κοινωνική πολιτική είναι το ΜΕΤΡΟ ή και το ΤΡΑΜ να τα καρπώνονται ξένες κατασκευάστριες εταιρίες και το μάρμαρο να το πληρώνει ο κάθε πολίτης; Η, στα πλαίσια αυτής της "κοινωνικής πολιτικής" τραπεζικό σύστημα και αυτοκινητοβιομήχανοι να έχουν βάλει χέρι βαθιά στην τσέπη του επιβάτη και οι κυβερνώντες να του λένε ότι πληρώνει 75 δραχμές εισιτήριο, ενώ στην ουσία είναι 450 δραχμές και πλέον.

Σήμερα μετά τα τόσα "θα" των κυβερνώντων τα σχέδιά τους για δήθεν κορμούς της λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας που θα γίνουν, τα λεωφορεία που θα έρθουν, τους οδηγούς που θα προσληφθούν, τα τρόλεϊ που θα παραγγείλουν, το ΜΕΤΡΟ που όλο γίνεται και όλο νέες καθυστερήσεις βγαίνουν, μας προέκυψε και συνεργασία ΟΑΣΑ - Δήμου Αθηναίων για ΤΡΑΜ. Επανειλημμένες μελέτες έγιναν, τυμπανοκρουσίες από Εβερτ και λοιπούς, χορός εκατομμυρίων πεταμένα στα μελετητικά γραφεία κλπ. Μελέτες έχουμε συγκοινωνία δε βλέπουμε. Βέβαια η τελευταία μελέτη - συνεργασία ΟΑΣΑ - Δήμου Αθηναίων έχει συγκεκριμένο στοιχείο την εξυπηρέτηση ποικιλοτρόπως μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, εξυπηρέτηση ισχυρών οικονομικών κύκλων. Δηλαδή, βλέπουμε καθαρά με όλα αυτά ότι η συγκοινωνιακή πολιτική - των κάθε φορά κυβερνώντων - αν μπορείς να την πεις έτσι έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση: Εξυπηρέτηση της ολιγαρχίας και των κερδών της.

Εμείς ούτε με το ΤΡΑΜ είμαστε αντίθετοι, ούτε με το ΜΕΤΡΟ, ούτε με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Απλά και καθαρά λέμε:

α) Ιεραρχήστε το ρόλο του καθενός μέσου στη βάση των αναγκών του Λεκανοπεδίου και των επιβατών του.

β) Θεμελιώστε τον κανονικό ρόλο, την αποστολή συγκοινωνιών χωρίς εναγκαλισμούς με μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

γ) Αποκρούστε τις προσπάθειες εισόδου των ιδιωτών στις συγκοινωνίες με όποια μορφή και αν παίρνει η προσπάθειά τους αυτή.

δ) Κατοχυρώστε το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, όχι στα παιχνίδια που θέλουν τον ΟΑΣΑ - ΜΕΣΙΤΗ να ξεπουλά το κάθε κομμάτι της συγκοινωνίας από τα γεννοφάσκια του στους ιδιώτες. Βρίσκοντας σύμμαχό του και δήμους και δημάρχους, αλλά και προστατεύοντας την τσέπη των δημοτών.

Σε αυτά πάνω θέλει μέτωπο πάλης όχι απλά των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, αλλά και του κάθε πολίτη κόντρα στις κυβερνήσεις που έχουν μετατραπεί σε εκπροσώπους πολυεθνικών συμφερόντων και αντιλαϊκών οδηγιών - επιλογών και μέτρων. Αυτά σκεφτόμαστε σαν κομμουνιστές, έτσι σκέφτεται και ο κάθε απλός τίμιος άνθρωπος, σε αυτά πάνω παλεύουμε, σε αυτά κτίζουμε μέτωπο αγώνα για τις συγκοινωνίες.

Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ