Τρίτη 30 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Θρίαμβος για την παρανομία

Ο Λαμπράκης επιχαίρει με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στον Τύπο, γιατί μια Ευρωπαϊκή επίτροπος, εκφράζοντας την προσωπική της άποψη, βάπτισε την παρανομία του, νόμιμη...

Θριαμβολογεί, επί πληρωμή βέβαια, μέσα από ολοσέλιδες καταχωρήσεις σε χτεσινές εφημερίδες, ο μεγαλοεκδότης και μεγαλοεπιχειρηματίας Χρήστος Λαμπράκης. "Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα δικαιώνει το Μέγαρο Μουσικής. Αποστομωτική απάντηση στις Βρυξέλλες για το θέμα ολοκλήρωσης του Μεγάρου", ισχυρίζεται ο Χρ. Λαμπράκης. Και παρουσιάζει ως "αποστομωτική" την απάντηση της επιτρόπουΓουλφ Ματίες - στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Βασίλη Εφραιμίδη - η οποία, ουσιαστικά, το μόνο που κάνει είναι να καλύπτει όλες τις παρανομίες του μεγαλοεπιχειρηματία. Μάλιστα, το θράσος του Χρ. Λαμπράκη έφτασε σε τέτοιο σημείο, ώστε να αναφέρει ότι το έργο της ολοκλήρωσης του Μεγάρου "αναβαθμίζει την Αθήνα, σέβεται το περιβάλλον, υποστηρίζει την ποιότητα ζωής στην πόλη της Αθήνας". Ούτε κουβέντα για την καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας, ούτε κουβέντα για τις αντιδράσεις φορέων και κατοίκων.

Γαργάρα...

Στην ολοσέλιδη καταχώρησή του, πάντως, ο Χρ. Λαμπράκης δεν απαντά σε καίρια ερωτήματα που δεν τίθενται μόνο - όπως αφήνει να φανεί - από τον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Β. Εφραιμίδη, ή το "κομματικό δημοσιογραφικό του όργανο" - δηλαδή, το "Ριζοσπάστη" - αλλά από την πλειοψηφία του αθηναϊκού λαού, που βλέπει έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου αυτής της πόλης να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους. Δεν αναφέρει λέξη για την αλλαγή ονομασίας και χαρακτηρισμού - από "συνεδριακό" σε "πολιτιστικό" - του νέου Μεγάρου, που έχει αρχίσει να κατασκευάζει δίπλα στο παλιό, προκειμένου να εξασφαλίσει ο Χρ. Λαμπράκης τις απαραίτητες κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Ούτε, φυσικά, απαντά σε πρόσφατο δημοσίευμα έγκριτου περιοδικού (σ.σ. πρόκειται για το "Αντί"), που αποκάλυψε ότι ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων προορίζεται για δημιουργία υπόγειας Οπερας. Και δεν απαντά, γιατί μία απάντηση σ' αυτό το θέμα αποκαλύπτει πως "ανεδαφική και αστήρικτη" αποδεικνύεται μάλλον η πεποίθηση της επιτρόπου πως "το υπόγειο γκαράζ θα συμβάλει σε μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης του κέντρου της Αθήνας", και όχι η ανησυχία όλων μας για το Πάρκο Ελευθερίας...

Πώς οι ερωτήσεις έγιναν ...διαφήμιση

Στις 20 Μάη 1996, ο Βασίλης Εφραιμίδης, με ερώτησή του προς την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, θέτει τρία σημαντικά ερωτήματα:

  • Γνωρίζει η Επιτροπή ότι στο τελευταίο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 1061Δ/95) δεν προβλέπεται η δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου;
  • Γνωρίζει ότι ο ελληνικός φορέας τουριστικής πολιτικής, ο ΕΟΤ, δεν έχει λάβει καμιά αίτηση χρηματοδότησης ή έγκρισης λειτουργίας Συνεδριακού Κέντρου στο χώρο του Πάρκου Ελευθερίας;
  • Η Επιτροπή σκοπεύει να προχωρήσει στη χρηματοδότηση ενός έργου, που δεν προβλέπεται, δεν έχει εγκριθεί η δημιουργία και λειτουργία του, ενός έργου που αγνοείται η πηγή εθνικής χρηματοδότησης και που, όπως καταγγέλλουν κάτοικοι και φορείς, θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα στο περιβάλλον και στη συμφόρηση του κέντρου της Αθήνας;

Μετά από δύο μήνες η Επιτροπή, απαντώντας στην ερώτηση, δείχνει διατεθειμένη να προσφέρει πλήρη κάλυψη στις παρανομίες του κ. Λαμπράκη, αφού δηλώνει ότι θα χρηματοδοτήσει την υποδομή και τον εξοπλισμό του Συνεδριακού Κέντρου, καθώς και την κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης. Οι παραπάνω παρανομίες δε φαίνεται να ενοχλούν τους Ευρωπαίους επιτρόπους...

Ο Β. Εφραιμίδης επανέρχεται στο θέμα, με άλλη ερώτησή του, στις 18 Ιούλη 1996. Αυτή τη φορά αναφέρεται στο γεγονός ότι το Κέντρο - σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης - χαρακτηρίζεται ως Συνεδριακό Κέντρο, αλλά στο Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 1061Δ/4.12.95) χαρακτηρίζεται ως "πολιτιστικό". "Στόχος, καταγγέλλει ο Β. Εφραιμίδης, να παρακαμφθούν οι απαραίτητες από το νόμο προϋποθέσεις περί κατασκευής και λειτουργίας Συνεδριακών Κέντρων".

Στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής αναφέρει επίσης πως παρά την έγκριση της άδειας κατασκευής των "βοηθητικών χώρων" του Μεγάρου Μουσικής, με την 702/96 άδεια, αποκαλύπτεται ότι το εν λόγω Κέντρο μπορεί να μετατραπεί τελικά σεΟπερα,διπλάσιας μάλιστα χωρητικότητας από το ίδιο το Μέγαρο Μουσικής και καλεί την Επιτροπή να εξετάσει τις καταγγελίες για την κίβδηλη αλλαγή του χαρακτήρα και της λειτουργίας του έργου.

Η Γουλφ Ματίες, πάντως, στην ερώτηση του Β. Εφραιμίδη "αν θα χρηματοδοτηθεί ένα έργο, για το οποίο δεν προβλέπεται εθνική χρηματοδότηση", ήταν "σαφής": "Η οικονομική συμβολή της Ελλάδας προέρχεται από τα κονδύλια του υπουργείου Πολιτισμού. Δε μου είπατε εάν ο υπουργός Πολιτισμού της Ελλάδας ισχυρίστηκε κάτι άλλο. Εάν συμβαίνει αυτό, θα έπρεπε να το ελέγξουμε και εγώ θα το δρομολογήσω". Αντ' αυτού, δρομολογήθηκαν οι ολοσέλιδες καταχωρήσεις του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής, μέσα από τις οποίες η επιβράβευση της παρανομίας αντιμετωπίζεται ως θρίαμβος!

Μπ. Τσ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ