Σάββατο 3 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Ομολογιακό δάνειο για τα ελλείμματα

Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν μέρος της ζημιάς

Στους υπουργούς των οικονομικών υπουργείων, με την επισήμανση ότι αυτοί έχουν και τον τελευταίο λόγο, πέταξε το "μπαλάκι" για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων των ΕΛΤΑ, ο υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Γ. Δασκαλάκης.Οπως ενημέρωσε χτες τους δημοσιογράφους, το υπουργείο του μαζί με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ έχουν επεξεργαστεί σειρά μέτρων - αποδέκτης της

πρότασης είναι και ο πρωθυπουργός - σύμφωνα με τα οποία προτείνεται η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ταχυδρομείων κατά 75 δισεκατομμύρια δραχμές, με ομολογιακό δάνειο που θα συνάψει για λογαριασμό τους το ελληνικό δημόσιο. Με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου επιδιώκεται να καλυφθούν οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις του Οργανισμού, που στην προηγούμενη τριετία έφτασαν τα 41 δισ., τα ελλείμματα της προσεχούς τριετίας, που υπολογίζονται σε 34 δισ., καθώς και οι επισφαλείς απαιτήσεις των ταχυδρομείων προς την Τράπεζα Κρήτης και το ελληνικό δημόσιο ύψους 10 δισ.

Πάντως, τα 10 δισ. που υπολείπονται μετά και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, για να φτάσουν τα ΕΛΤΑ σε καθαρή θέση, η κυβέρνηση σχεδιάζει να τα "εξοικονομήσει" με τη μείωση των δαπανών τους και όπως ανέφερε και ο Γ. Δασκαλάκης, αυτό σημαίνει μείωση προσωπικού, "πάγωμα" μισθών για την επόμενη διετία, κατάργηση εποχιακών και κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν με εσωτερικές μετατάξεις. Οι απώλειες των εργαζομένων για την επόμενη διετία, σύμφωνα με αυτούς τους σχεδιασμούς, θ' ανέλθουν στα 4 δισ.

Το ομολογιακό δάνειο είναι πιθανό να μη δοθεί εφάπαξ, αλλά στη διάρκεια τριών χρόνων, αλλά σε κάθε περίπτωση τα ΕΛΤΑ στο τέλος του 1998 πρέπει να έχουν μηδενίσει τα ελλείμματά τους, ώστε να εκπληρούν και την προϋπόθεση που έχει θέσει η ΕΕ για τη χρηματοδότηση του πενταετούς Επιχειρησιακού Σχεδίου με 35 δισ. Ο Γ. Δασκαλάκης ανακοίνωσε επίσης πως τις επόμενες μέρες θα γίνει και η προκήρυξη για τον σύμβουλο διαχείρισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου με ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό.

Για τις αστικές συγκοινωνίες είπε ότι η αρμόδια επιτροπή ολοκλήρωσε το πόρισμά της και ότι στα περισσότερα σημεία υπάρχει συμφωνία με το προσχέδιο που είχε παρουσιάσει ο ίδιος στις αρχές Μάη. Απέφυγε, πάντως, να πει λεπτομέρειες για το πόρισμα. Μίλησε για λογιστική ρύθμιση των παλιών χρεών του ΟΑΣΑ και για μετοχοποίηση των νέων, που φτάνουν περίπου τα 90 δισ. δρχ. Σε ερώτηση για την ανανέωση του στόλου, είπε ότι θα αναζητηθούν πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι από το τάλιρο της βενζίνης, όπως ήταν η αρχική σκέψη, αλλά απορρίφθηκε από την Κυβερνητική Επιτροπή. Για το λειτουργικό κόστος των αστικών συγκοινωνιών, είπε ότι με τις ρυθμίσεις που προτείνει θα μειωθεί από τις 150 δρχ. ανά επιβάτη σε 130 δρχ. και υποστήριξε ότι η διαφορά που προκύπτει από τη σημερινή τιμή του εισιτηρίου πρέπει να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ