Τρίτη 9 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Πεντάωρη στάση εργασίας σήμερα

Αιτήματα ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών, η πρόσληψη οδηγών και η ανανέωση του στόλου. Αμεση σύγκληση γενικών συνελεύσεων, ώστε να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για τη στάση τους απέναντι στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια για τις συγκοινωνίες και το εργασιακό τους μέλλον, προτείνει η ΔΑΣ

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν από τις 10 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ. όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς της Αθήνας (λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος). Ολοι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) πραγματοποιούν τις ώρες αυτές 5ωρη στάση εργασίας και στις 11 π.μ. συγκέντρωση στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Την απεργιακή κινητοποίηση κήρυξαν από κοινού το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και τα Σωματεία ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, με κύρια αιτήματα την ανανέωση του στόλου και την πρόσληψη οδηγών.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης κάλεσε χτες τους εκπροσώπους των εργαζομένων και τους ζήτησε να αναστείλουν τη στάση εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να δεσμευτεί σε τίποτα: Ούτε για την επιχορήγηση των αστικών συγκοινωνιών, ούτε για την προωθούμενη αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων, ούτε για την ανανέωση του στόλου, ούτε για τις προσλήψεις οδηγών. Για την ανυπαρξία κονδυλίων στον κρατικό προϋπολογισμό του 1998 για τις αστικές συγκοινωνίες, ο Τ. Μαντέλης επικαλέστηκε το "πρόγραμμα σύγκλισης" και ξεκαθάρισε ότι μέχρι το 2000 θα συνεχιστεί η αδιέξοδη πολιτική του δανεισμού των συγκοινωνιακών φορέων, που τους έχει "βουλιάξει" στα υπέρογκα ελλείμματα.

Με χτεσινή της ανακοίνωση, η "Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία" (ΔΑΣ) ΟΑΣΑ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) επικρίνει τη στάση αδράνειας και συναίνεσης προς τις κυβερνητικές επιλογές, που τηρούν τέσσερα χρόνια τώρα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και "ΣΥΝ" του κλάδου, επισημαίνοντας ότι αν και είναι ξεκάθαρος ο στόχος της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει σιγά - σιγά τις αστικές συγκοινωνίες και να καταργήσει εργασιακά δικαιώματα, εξήγγειλαν τη σημερινή κινητοποίηση για να ρίξουν "στάχτη στα μάτια" των εργαζομένων, χωρίς την παραμικρή αναφορά στα καυτά αυτά ζητήματα. Αντίθετα, μάλιστα, υπογραμμίζει η ΔΑΣ, ενώ, από τη μια, οι ηγεσίες αυτές ισχυρίζονται ότι τώρα προέχει μόνο η εξασφάλιση επιδότησης για τις αστικές συγκοινωνίες και δεν είναι ώρα να παλέψουν οι εργαζόμενοι για το κυβερνητικό νομοσχέδιο, από την άλλη, συμφωνούν με την κυβερνητική θέση ότι ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί ν' αλλάξει! Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες είναι κατηγορηματικά αντίθετοι μ' αυτές τις μεθοδεύσεις και καταγγέλλουν ότι στόχος των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών, με τη σημερινή κινητοποίηση, είναι να φανούν αγωνιστές στα μάτια των εργαζομένων και να εκτονωθεί η κατάσταση χωρίς ν' ανοίξει μύτη.

Η ΔΑΣ ζητά - και αυτό θα επισημάνουν σήμερα οι κομμουνιστές συνδικαλιστές στη συγκέντρωση των εργαζομένων - την άμεση σύγκληση γενικών συνελεύσεων ανά κλάδο, ώστε να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ποια στάση θα κρατήσουν απέναντι στα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες και το εργασιακό τους μέλλον. Η πρόταση της παράταξης είναι να συγκροτηθεί άμεσα μέτωπο δράσης και αγώνα, με τους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή και διεκδικητικό πλαίσιο: Τη σύσταση Ενιαίου Φορέα Συγκοινωνιών 100% δημόσιο, επιδότηση των συγκοινωνιακών φορέων στο ύψος των αναγκών τους, χωρίς δάνεια και ελλείμματα, ανανέωση του στόλου με κονδύλια από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων και σεβασμό στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων.

Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ώστε να μείνουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο Δημόσιο και να εκπληρώνουν κατά τον καλύτερο τρόπο την κοινωνική τους αποστολή, ζητά από την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης,με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ