• Παρακάμπτεται οριστικά ο Κεραμεικός. Επεκτάσεις; Από το 2000 και βλέπουμε, εκτός από το τμήμα Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος που το ΥΠΕΧΩΔΕ δηλώνει έτοιμο να δημοπρατήσει
  • - Με κατάληψη των γραφείων της επιβλέπουσας δημόσιας εταιρίας Αττικό Μετρό, απάντησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό, στην προσπάθεια της τελευταίας, να υπονομεύσει την κατάκτηση του 7ωρου - δίνοντας... - 1998-03-06 00:00:00.0"/>
  • Παρακάμπτεται οριστικά ο Κεραμεικός. Επεκτάσεις; Από το 2000 και βλέπουμε, εκτός από το τμήμα Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος που το ΥΠΕΧΩΔΕ δηλώνει έτοιμο να δημοπρατήσει
  • - Με κατάληψη των γραφείων της επιβλέπουσας δημόσιας εταιρίας Αττικό Μετρό, απάντησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό, στην προσπάθεια της τελευταίας, να υπονομεύσει την κατάκτηση του 7ωρου - δίνοντας... - 1998-03-06 00:00:00.0" /> Ανοιχτή υπονόμευση του 7ωρου! | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Παρασκευή 6 Μάρτη 1998
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 23
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    ΜΕΤΡΟ
    Ανοιχτή υπονόμευση του 7ωρου!
    • Με αγωνιστικές κινητοποιήσεις απάντησαν οι εργαζόμενοι στη νέα αυτή πρόκληση - αβάντα στους εργολάβους, που εκδηλώθηκε από τη δημόσια "Αττικό Μετρό ΑΕ"
    • Παρακάμπτεται οριστικά ο Κεραμεικός. Επεκτάσεις; Από το 2000 και βλέπουμε, εκτός από το τμήμα Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος που το ΥΠΕΧΩΔΕ δηλώνει έτοιμο να δημοπρατήσει

    Με κατάληψη των γραφείων της επιβλέπουσας δημόσιας εταιρίας "Αττικό Μετρό", απάντησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό, στην προσπάθεια της τελευταίας, να υπονομεύσει την κατάκτηση του 7ωρου - δίνοντας "αβάντα" στους εκβιασμούς των εργολάβων στο έργο - με έγγραφό της, όπου ανακοινώνει ότι η πληρωμή των ημερομισθίων των εργαζομένων στις αρχαιολογικές εργασίες θα γίνεται με βάση το 8ωρο. Ο πρόεδρος της εταιρίας αρνήθηκε την ανάκληση του παραπάνω εγγράφου, αλλά και οποιαδήποτε δέσμευση για το συνολικό "ξεβάλτωμα" των εργασιών του μετρό. Με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων προειδοποιούν οι εργαζόμενοι.

    Με το συγκεκριμένο έγγραφο, η "Αττικό Μετρό" έρχεται να καλύψει τις αυθαιρεσίες της εταιρίας "ΑΞΩΝ" - έχει αναλάβει τις αρχαιολογικές εργασίες στη γραμμή Κεραμεικός - Αιγάλεω - η οποία εκβιαστικά "κόβει" μία ώρα απ' το μεροκάματο των εργαζομένων, επειδή δουλεύουν 7ωρο, όπως εδώ και χρόνια δουλεύουν όλοι οι οικοδόμοι. Ταυτόχρονα, ανοίγει το δρόμο για χτύπημα του 7ωρου συνολικά στο έργο.

    Οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο τετράωρης στάσης εργασίας, πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος και στη συνέχεια πήγαν στα γραφεία της "Αττικό Μετρό", όπου τους περίμεναν αστυνομικές δυνάμεις. Μετά τη δυναμική αντίδρασή τους, οι αστυνομικοί αποσύρθηκαν απ' το κτίριο, ενώ έγινε ανοιχτή συζήτηση στην είσοδο με τον πρόεδρο της εταιρίας Λ. Κίκηρα.

    Ο τελευταίος απέφυγε να απαντήσει για το θέμα του 7ωρου, ενώ κατέφυγε σε χιλιοειπωμένες υποσχέσεις ότι "σε λίγες μέρες θα... οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τις τεχνικές λύσεις".

    Αντιδρώντας στον εμπαιγμό, οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη του κτιρίου. Σε νέα συνάντηση με τον Λ. Κίκηρα, ο τελευταίος ισχυρίστηκε ότι τάχα δε γνώριζε ότι οι εργαζόμενοι στο μετρό δουλεύουν 7ωρο! Αρνήθηκε την ανάκληση του εγγράφου και παρέπεμψε στη συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρίας την ερχόμενη Δευτέρα.

    Να σημειώσουμε ότι αν και έχουν βρεθεί οι τεχνικές λύσεις, ακόμα δεν έχει γίνει καμιά ενέργεια για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή Σύνταγμα - Κεραμεικός, που είχε περικοπεί απ' την κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό". Επίσης, αδικαιολόγητη καθυστέρηση εμφανίζεται και στα παράλληλα έργα που ανέλαβε από τις 15 Σεπτέμβρη, η εταιρία "ΑΞΩΝ", η οποία, αν και έχει πάρει εγκρίσεις για τέσσερα αρχαιολογικά σκάμματα, έχει ξεκινήσει κάποιες εργασίες μόνο σε ένα. Καθυστερήσεις, που προλειαίνουν το έδαφος για την εκδήλωση και πάλι εκβιασμών για "πανωπροίκια" απ' τον νέο εργολάβο.

    Ο Γ. Συνοδινός πρόεδρος του Παραρτήματος Εργαζομένων στο μετρό, του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας, κατάγγειλε την άρνηση του Λ. Κίκηρα για ανάκληση του εγγράφου, επισήμανε πως "με το να μη δηλώνει το πότε θα υλοποιηθούν οι τεχνικές λύσεις που έχουν βρεθεί, επιβεβαιώνει ότι τα "παιχνίδια" με τους εργολάβους συνεχίζονται κάτι που θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες και σε κόστος και σε καθυστέρηση παράδοσης όλου του έργου". Τέλος, δήλωσε πως "δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω σε κατακτήσεις μας και σε συνελεύσεις στα εργοτάξια θα αποφασίσουμε τις μορφές κλιμάκωσης του αγώνα". Εξαγγελίες για επεκτάσεις

    Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης με την ευκαιρία της άφιξης του "μετροπόντικα" στο σταθμό "Ολυμπιείον" στου Μακρυγιάννη, ανακοίνωσε την οριστική παράκαμψη και σωτηρία του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού, λύση που επιβλήθηκε ύστερα από τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των αρχαιολόγων. Η νέα χάραξη της γραμμής 3 του μετρό από το Σύνταγμα θα περνά κάτω από την Ερμού, το Φωταέριο, τις οδούς Περσεφόνης και Κωνσταντινουπόλεως και δίπλα από τις γραμμές του ΟΣΕ, καταλήγοντας στο Βοτανικό Κήπο, όπου θα κατασκευαστεί ο νέος σταθμός. Το έργο υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 15 με 20 δισ. δρχ., αλλά ο υπουργός άφησε ανοιχτό αν η εργολαβία θα ανατεθεί και πάλι στους ίδιους εργολάβους από τους οποίους αφαιρέθηκε ή θα γίνει νέος διαγωνισμός και πότε. Οπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς για το θέμα αυτό θα αρχίσει νέος κύκλος διαπραγματεύσεων με τους εργολάβους, διαπραγματεύσεις που συνεχίζονται άλλωστε συνολικά για τα νέα "πανωπροίκια".

    Ο υπουργός εξήγγειλε επίσης την επέκταση του μετρό προς Αιγάλεω και Περιστέρι, ενώ αγνοείται η τύχη των επεκτάσεων προς την Ηλιούπολη και το Σταυρό Αγίας Παρασκευής. Αλλά και από τις επεκτάσεις αυτές που εξαγγέλθηκαν, ορατή είναι η δημοπράτηση μόνο του τμήματος Σεπόλια - Αγιος Αντώνης (1,5 χιλιομέτρου περίπου που θα περνάει με σήραγγα κάτω από τον Κηφισό) προϋπολογισμού 24,5 δισ. δρχ. Οι υπόλοιπες επεκτάσεις, δηλαδή Αγιος Αντώνης - Περιστέρι (Θηβών) και Βοτανικός - Αιγάλεω παραπέμπονται για μετά το 2000 και όταν εξευρεθούν τα 180 με 190 δισ. δρχ. που υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν. Αλλωστε ακόμη δεν είναι γνωστό πότε θα ολοκληρωθεί το μετρό που τώρα κατασκευάζεται...


    Κορυφή σελίδας
    Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ