Πέμπτη 12 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΣΤΗΛΟ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ - ΑΘΗΝΑ

Η ΤΟΥΡΚΙΑ μπορεί να μη συμμετάσχει στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη, η οποία ξεκινάει σήμερα στο Λονδίνο, πρέπει όμως να προσκαλείται να παρακολουθεί ανάλογες διασκέψεις, οι οποίες θα γίνουν στο μέλλον, δήλωσαν σήμερα στις Βρυξέλλες πηγές της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ). "Εκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη για την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να μη συμμετάσχει στη διάσκεψη (του Λονδίνου)", δήλωσε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής κ. Κλάους Βαν ντερ Πας. Ο ίδιος είπε επίσης ότι είναι προτιμότερη η συμμετοχή σε παρόμοιες διασκέψεις, επειδή όταν δε συμμετέχεις σε αυτές κανένας φυσικά δεν μπορεί να ακούσει τη φωνή σου. Ελπίζουμε η Τουρκία να έρθει στην επόμενη διάσκεψη, υπάρχει πρόσκληση, πρόσθεσε ο κ. Βαν ντερ Πας. ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΑ εξέφρασε την ελπίδα ότι η Τουρκία "θα συμμετάσχει το συντομότερο στην ευρωπαϊκή διάσκεψη" και ότι "η Σύνοδος Κορυφής του Λονδίνου θα είναι σαφής όσον αφορά το θέμα αυτό". "Η Γαλλία ελπίζει ότι η Τουρκία θα αναθεωρήσει τη στάση της στο μέλλον και ότι θα συμμετάσχει το συντομότερο στην ευρωπαϊκή διάσκεψη", δήλωσε η εκπρόσωπος της γαλλικής προεδρίας Κατρίν Κολονά. "Η Τουρκία, ακόμα κι αν δεν ανταποκρίνεται σήμερα στην πρόσκληση που της έγινε για τις 12 Μάρτη, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει τελικά στις εργασίες της ευρωπαϊκής διάσκεψης και η Γαλλία εύχεται ότι το τελικό ανακοινωθέν του Λονδίνου, θα είναι σαφές όσον αφορά το θέμα αυτό", πρόσθεσε η Κολονά.

***

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ των ενταξιακών διαπραγματεύσεων μεταξύ Κύπρου και Ευρωπαϊκής Ενωσης, ανεξαρτήτως της μη - συμμετοχής των Τουρκοκυπρίων στην κυπριακή αντιπροσωπεία, τάσσεται ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΝΤΙ ΒΟΧΕ" (DIE WOCHE), επικρίνοντας ταυτόχρονα τις επιθέσεις του Τούρκου πρωθυπουργού Μεσούτ Γιλμάζ κατά της Γερμανίας και διαψεύδοντας τούς "εκ των υστέρων" εμφανιζόμενους ως υποστηρικτές της ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ. "Οταν ετέθη το θέμα της Τουρκίας στη Σύνοδο Κορυφής του Λουξεμβούργου (τον περασμένο Δεκέμβριο) - λέει ο Γιούνκερ - έθεσα το ερώτημα σε όλους τους αρχηγούς κυβερνήσεων και κρατών, αν βρίσκεται κανείς στο τραπέζι που επιθυμεί να αντιμετωπιστεί η Τουρκία χωρίς "ναι μεν αλλά", κατά τον ίδιο τρόπο με την Πολωνία ή την Ουγγαρία. Κανείς όμως δεν είπε "Ναι"!" "Και το τονίζω αυτό - υπογραμμίζει ο Γιούνκερ, με "παραλήπτες" τη Γαλλία και την Ιταλία - γιατί εκ των υστέρων ορισμένοι ηγέτες εμφανίστηκαν σαν να είχαν υποστηρίξει το να συμπεριληφθεί η Τουρκία στις υποψήφιες προς ένταξη χώρες...".

***

Ο Χ. ΚΟΛ βρήκε ένα σύμμαχο στο πρόσωπο του πρώην υπουργού Εξωτερικών, Χανς Ντίτριχ Γκένσερ, ο οποίος έδωσε "ψήφο εμπιστοσύνης" στην ευρωπαϊκή Οικονομική και Νομισματική Ενωση (ΟΝΕ) και προέβλεψε ότι στην ένωση θα μετάσχει σταδιακά και η Βρετανία. Μιλώντας σε ένα σεμινάριο που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Ενωση στην Πόλη του Μεξικού, ο Γκένσερ δήλωσε ότι είναι σίγουρος πως η ΟΝΕ θα τεθεί σε εφαρμογή στη Γερμανία από την 1η Ιανουαρίου 1999.

***

Ο "ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ" που ήρθε στην επικαιρότητα και πάλι εξαιτίας της χολιγουντιανής ταινίας έγινε αντικείμενο συζήτησης και στο προαναφερόμενο σεμινάριο. Ο Βρετανός βουλευτής Νάιτζελ Λόουσον, μέλος του Συντηρητικού Κόμματος και πρώην υπουργός Οικονομικών προέβλεψε ότι η ΟΝΕ θα έχει την τύχη του "Τιτανικού" και ο Χανς Ντίτριχ Γκένσερ σχολίασε: "Για να είμαστε ειλικρινείς, εγώ δεν είμαι τόσο εξοικειωμένος με τον Τιτανικό όσο φαίνεται να είναι ο Νάιτζελ Λόουσον, ίσως γιατί ο Τιτανικός δεν ήταν γερμανικό πλοίο", τόνισε ο Γκένσερ και συμπλήρωσε "είμαι όμως πεπεισμένος ότι η ΟΝΕ θα είναι ένα πετυχημένο πλοίο, ισχυρό και αβύθιστο και γι' αυτό είμαι σίγουρος ότι η Βρετανία αργά ή γρήγορα θα ενταχθεί στη Νομισματική Ενωση". ΠΟΛΛΑ είναι τα επικίνδυνα οχηματαγωγά πλοία στην Ευρώπη και τα περισσότερα πλέουν στη Μεσόγειο και στα ελληνικά χωρικά ύδατα, αναφέρει έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα το ειδικευμένο σε θέματα προστασίας του καταναλωτού περιοδικό "Test - achats" δηλαδή (Τεστ - αγορές) του Βελγίου. Στο σχετικό δημοσίευμα αναφέρεται ότι το βελγικό περιοδικό έστειλε το καλοκαίρι του 1997 "ανώνυμους εμπειρογνώμονες" σε θέματα ασφάλειας πλοίων οι οποίοι έλεγξαν 48 οχηματαγωγά πλοία μεταξύ των οποίων και 11 ελληνικά. Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά τα περισσότερα θεωρήθηκαν ότι παρέχουν ανεκτούς (όχι όμως και ικανοποιητικούς) όρους ασφαλείας, ενώ δύο χαρακτηρίζονται επικίνδυνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ