Πέμπτη 9 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ"
Οι λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Επιστημονικά τεκμηριωμένες και υλοποιήσιμες προτάσεις παρουσίασε, χτες ο υποψήφιος δήμαρχος, Τ. Σκυλλάκος, και στελέχη της Παράταξης

Την πρόταση της "Συνεργασίας για τη Λάρισα",για τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης,παρουσίασαν χτες, σε συνέντευξη Τύπου, ο υποψήφιος δήμαρχος Τ. Σκυλλάκος και άλλα στελέχη της Παράταξης. Η πρόταση, η οποία αποτελεί προϊόν των επαφών και συζητήσεων με τους αρμόδιους φορείς (ΚΤΕΛ - Αστικές Συγκοινωνίες - Ταξί - μοτοσικλετιστές - Ομοσπονδία ΕΒΕ - Εμπορικός Σύλλογος) και της επιστημονικής δουλιάς ειδικών,αποσκοπεί, όπως είπε ο Τ. Σκυλλάκος, στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης, για την οποία χρειάζονται συγκεκριμένοι κανόνες αποδεκτοί από τους πολίτες. Υπογράμμισε δε ότι για τη σοβαρή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματοςαπαιτούνται έργα υποδομής που πρέπει να χρηματοδοτήσει η πολιτεία, ενώ η Δημοτική Αρχή πρέπει συστηματικά ν' ασχολείται μ' αυτά τα ζητήματα, να εργάζεται μεθοδικά, πάντα με τη συνεργασία των μαζικών φορέων και να υλοποιεί όσα αποφασίζονται χωρίς να υπολογίζει μικροσυμφέροντα ή κακώς εννοούμενα "δικαιώματα", που, σε τελική ανάλυση, επιβαρύνουν τη λειτουργία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της.

Τη συγκεκριμένη πρόταση, που στηρίζεται σε μελέτη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μελέτες άλλων ειδικών, παρουσίασε η Ευαγγελία Τσιάχα,πρόεδρος του Συνοικιακού Συμβουλίου Περιβολικών και υποψήφια δημοτική σύμβουλος, υπογραμμίζοντας πως οι επεμβάσεις για τη λύση του προβλήματος δεν πρέπει να είναι μονοπαραμετρικές, αλλά να χαρακτηρίζονται από ισορροπημένες επιλογές κι ολοκληρωμένες δομικές παρεμβάσεις. Βασική επιδίωξη αυτών των παρεμβάσεων - συνέχισε - πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης των πολιτών με όρους ασφάλειας, άνεσης και αξιοπρέπειας,ενώ ιδιαίτερη φροντίδα χρειάζεται για ευάλωτους χρήστες της οδού,δηλαδή των πεζών έναντι των εποχούμενων, των παιδιών έναντι των ενηλίκων, των αναπήρων έναντι των υγιών. Η βασική αντίληψη της πρότασης αφορά στη μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων και στην ενθάρρυνση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και του ποδηλάτου,καθώς και τηςπεζής μετακίνησης.

Εργα υποδομής

Για την υλοποίηση της πρότασης αναφέρθηκε στην ανάγκη εκπόνησης προγράμματος μελετών και μεγάλων συγκοινωνιακών έργων, αρμοδιότητας της πολιτείας,η οποία πρέπει να δεσμευτεί για την ολοκλήρωση των μελετών, την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, τον προγραμματισμό της σταδιακής κατασκευής των έργων με σειρά προτεραιότητας, με στόχο την ολοκλήρωσή τους μέχρι το 2005. Για να επιτευχθούν όλα αυτά - συνέχισε - χρειάζεται συνεχής ενημέρωση των πολιτών και η ενεργοποίηση των Συνοικιακών Συμβουλίων. Αναφερόμενη στη δημιουργία ενός αξιόλογου οδικού δικτύου,επισήμανε πως αυτό θα συνίσταται σε δακτύλιο απαγορευμένης στάθμευσης, γύρω από το πεζοδρομημένο κέντρο της πόλης, στον εσωτερικό και εξωτερικό δακτύλιο. Οσον αφορά στην ελεγχόμενη στάθμευση,αυτή θα γίνεται με ευθύνη του δήμου έξω από τον δακτύλιο, ως μέσο διευκόλυνσης κι όχι ως εισπρακτικό μέτρο. Προτείνεται, επίσης, η ένταξη οχημάτων μέσου και μικρού μεγέθους στον υφιστάμενο στόλο της αστικής συγκοινωνίας, η δυνατότητα λειτουργίας τρόλεϊ και τραμ, χώρων στάθμευσης σε συγκεκριμένα μέρη της πόλης, ολοκλήρωση της πεζοδρόμησης, κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων από τις συνοικίες προς το κέντρο και εντός των συνοικιών.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην παράκαμψη της Εθνικής Οδού και τη μετατροπή της σε κύρια αστική αρτηρία, στην κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων στη σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει την πόλη,με μακροπρόθεσμο στόχο την απομάκρυνση ή την υπογείωση των γραμμών και προτείνονται συγκεκριμένα άλλα έργα κατασκευής δευτερευουσών αρτηριών, συνδετήριων οδών, διάνοιξης δρόμων κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ