Τρίτη 28 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΛΩΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ "ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ"
Σήμερα "το βγάζουν στο σφυρί"

Δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ και έμειναν οι τελετές των εγκαινίων και οι κορδέλες!

Για τον πολύ κόσμο το πλοίο "Ιπποκράτης" ήταν ένα σαν όλα τ' άλλα πλοία αγκυροβολημένο εδώ και καιρό στην προβλήτα του πειραϊκού λιμανιού, δίπλα απ' το Κεντρικό Λιμεναρχείο.

Πριν λίγους μήνες οι "αρμόδιοι" έκριναν σκόπιμο να το ρυμουλκήσουν στο Ικόνιο (Κερατόπυργο) για να μην "προκαλεί" - πλοιοκτήτης είναι το υπουργείο Αιγαίου - αλλά και γιατί απ' την εγκατάλειψη "έμπαζε νερά" και κινδύνευε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι. Υπήρχε κι ένας άλλος λόγος για τη ρυμούλκησή του. Να περιοριστεί η λεηλασία του εξοπλισμού του που γινόταν κάθε νύχτα, από "γνωστούς - αγνώστους"...

Το "αμαρτωλό παρελθόν" του πλοίου, λίγοι το γνωρίζουν κι ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν τη σημερινή του τύχη. Ανάμεσα σ' αυτούς τους λίγους είναι ορισμένα στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καθώς και τα "σαϊνια" της νέας εφοπλιστικής γενιάς που αναπτύσσουν με τους γνωστούς τρόπους τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στο χώρο της ακτοπλοϊας.

Το πλοίο "Ιπποκράτης" σήμερα το πρωί βγαίνει στο σφυρί,από τον ΟΔΔΥ στη Μαγουλέζα, με εντολή του υπουργείου Αιγαίου. Ενα ακόμη περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου που αποκτήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, περνάει στα χέρια ιδιωτών, σε τιμή ευκαιρίας. Οι "επιτήδειοι" καραδοκούσαν δείχνοντας σκόπιμα αδιαφορία στην πρώτη δημοπρασία (10.06.1998) περιμένοντας τη σημερινή μέρα και πετυχαίνοντας την εξευτελιστική τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας που είναι τα 145.000.000 δραχμές! Θα το πάρουν δηλαδή το πλοίο για ένα "κομμάτι ψωμί", χωρίς να βάλουν δραχμή οι ίδιοι από την τσέπη τους, αφού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη σκανδαλώδη νομοθεσία "περί κινήτρων στη ναυτιλία", καλύπτει αυτές τις μεθόδους.

Το πλοίο "Ιπποκράτης" πρώην "ΠΑΡΟΣ - ΕΞΠΡΕΣ", αγοράστηκε από το υπουργείο Αιγαίου πριν από αρκετά χρόνια αντί 595.000.000 δρχ. μετρητοίς - χρήματα του ελληνικού λαού - προκειμένου να μετασκευαστεί και να χρησιμοποιηθεί σαν πλωτό νοσοκομείο και σταθμός Πρώτων Βοηθειών.

Αλλάζοντας κάθε μήνα αγκυροβόλιο από νησί σε νησί - έτσι διαλαλούσαν οι εκάστοτε υπουργοί Υγείας - θα εξυπηρετούσε τους κατοίκους των αιγαιοπελαγίτικων νησιών σε έκτακτα περιστατικά και όχι μόνο. Σίγουρα για τους κατοίκους των απομακρυσμένων μικρών νησιών που ανήκουν στο σύμπλεγμα της "άγονης γραμμής", ο "Ιπποκράτης" θα ήταν πολύτιμος αν εκτελούσε την αποστολή του.

Αυτά είχαν αναγγελθεί με πανηγυρικό τρόπο από τους πολιτικάντηδες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στις προεκλογικές τους περιοδείες στα νησιά του Αιγαίου. Πάνω στο πλοίο έγιναν τελετές, αγιασμοί και κόπηκαν κορδέλες εγκαινίων. Βέβαια όλα αυτά ήταν, όπως γίνεται συνήθως, παχιά ωραία λόγια και είχαν σκοπό να εντυπωσιάσουν και να υφαρπάσουν την ψήφο των κατοίκων των νησιών. Τα πράγματα όπως εξελίχθηκαν το επιβεβαιώνουν. Το πλοίο "Ιπποκράτης" από τότε που αγοράστηκε δεν έλυσε στιγμή τις "πρυμάτσες" από το μόνιμο αγκυροβόλιό του, στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Μιαούλη). Ποτέ δε χρησιμοποιήθηκε ο "Ιπποκράτης" για τον σκοπό που αγοράστηκε. Ετσι, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν πτήση ελικοπτέρων, όσοι από τους κατοίκους των νησιών έχουν άμεση ανάγκη μεταφοράς σε νοσοκομείο του Κέντρου, το πιο πιθανό είναι να πεθάνουν.

Η παράθεση ορισμένων στοιχείων από την "ταυτότητα" του "Ιπποκράτη", είναι ικανή να πείσει όχι μόνο τους ανθρώπους που έχουν σχέση με τη ναυτιλία, αλλά και όλους που θα διαβάσουν το ρεπορτάζ αυτό, ότι η τιμή πώλησης του πλοίου είναι απαράδεκτα χαμηλή όταν ληφθούν υπόψη τα εξής:

Το πλοίο είναι ολικής χωρητικότητας 1.942 κόρων, ναυπηγήθηκε το 1967 στο Πέραμα, έχει μήκος 79 μέτρα, διαθέτει δύο οκτακύλινδρες μηχανές DEUTZ, ιπποδύναμης 4.000 ΒΗΡ, σύστημα προστασίας περιβάλλοντος, ταχύτητα 16 κόμβους, ακτίνα ενέργειας 2.000 μίλια, έχει ελικοδρόμιο, γκαράζ για μεγάλα ασθενοφόρα, 14 ιατρικά εξεταστήρια, 50 καμπίνες, εστιατόρια για το ιατρικό και διοικητικό προσωπικό, ανταλλακτικά αμεταχείριστα, σύστημα αφαλάτωσης νερού, πλούσιο ιματισμό (κουβέρτες, σεντόνια κλπ.).

Ομως αυτός όλος ο εξοπλισμός, που δίνει πολλές δυνατότητες εκμετάλλευσης του πλοίου (πλωτό ξενοδοχείο, κρουαζιερόπλοιο, ακτοπλοϊκό), δε συμπεριλαμβανόταν στην αρχική τιμή των 595.000.000 δρχ. που το αγόρασε το υπουργείο Αιγαίου. Σήμερα όμως δίνεται χωρίς άλλη επιβάρυνση, "πακέτο", στον νέο ιδιώτη πλοιοκτήτη σε εξευτελιστική τιμή.

Το "Πλωτό Ιατρικό Εξεταστικό Κέντρο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ" ήταν μια ακόμη φωτοβολίδα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που την πλήρωσε όμως με εκατοντάδες εκατομμύρια ο λαός μας.

Δημήτρης ΣΕΡΒΟΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δίκη για το ναυάγιο και τη ρύπανση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» (2024-05-16 00:00:00.0)
Πρόκληση οι προτάσεις για νέα «δώρα» στους εφοπλιστές (2021-01-19 00:00:00.0)
Απαίτηση όλων η απομάκρυνση του ναυαγίου (2008-08-24 00:00:00.0)
Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ (2004-11-10 00:00:00.0)
Μπλόκο στις μεθοδεύσεις για κλείσιμο της Ζώνης (2002-03-16 00:00:00.0)
Αδικαιολόγητη πράξη η εκχώρησή του (2000-07-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ