Τρίτη 8 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕ ΚΑΛΥΜΜΑΥΧΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ

Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν ανήκει στην κατηγορία των γερόντων, που ασκούν το δικαίωμα να λένε υπνωτικά παραμύθια στα εγγονάκια τους. Αυτή η εικόνα που θέλησε να σμιλεύσει για τον εαυτό του, κατά τη διάρκεια της τελευταίας του τηλεοπτικής συνέντευξης, δεν αδικεί τον ίδιο. Αδικεί τη νοημοσύνη των ανθρώπων που τον ακούν, και ο κ. Χριστόδουλος τελεί εν πλήρει επιγνώσει του αδικήματος της υποκρισίας, στο οποίο υποπίπτει. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι τα περί Αγιά - Σοφιάς, τα περί "Μαρμαρωμένου Βασιλιά", η βυζαντινολογία στην οποία επιδίδεται και ο μεγαλοϊδεατισμός που διακονεί με το λόγο του, είναι έννοιες, που έχουν συγκεκριμένο ιστορικό, πολιτικό και ιδεολογικό φορτίο. Ας έχει, λοιπόν, την ευθύτητα να υποστηρίζει τον εθνικισμό που πρεσβεύει, χωρίς κουτοπονηριές. Αλλωστε, δεν τον κατηγόρησε κανείς, επειδή μεταφέρει, διά των κηρυγμάτων του, τους ..."θρύλους του έθνους", όπως ο ίδιος αποκαλεί τις - σημειωτέον - ανελλήνιστες παραμυθίες, που επί δεκαετίες καλλιέργησε επισήμως το κράτος των εθνικοφρόνων στην Ελλάδα (σ.σ.: άλλωστε "θρύλοι" όπως αυτός της "Κόκκινης Μηλιάς" δεν είναι και τόσο αθώοι, όπως πολύ καλά γνωρίζουν και εκείνοι που μάθαιναν παλιότερα τα παιδάκια να τραγουδούν "έχω μια αδελφή, κουκλίτσα αληθινή, τη λένε Βόρειο Ηπειρο, την αγαπώ πολύ")...

Ο κ. Χριστόδουλος, πέραν του δηλητηρίου που σερβίρει μέσα από κηρύγματα για τον "περιούσιο" λαό και άλλα συναφή με τη ...μυθολογία του σοβινισμού, κατηγορείται, επειδή - όντας αυτός επικεφαλής της Εκκλησίας - επενδύει στο αξίωμα που κατέχει, για να προωθήσει στη συνείδηση του λαού επικίνδυνες θεωρίες. Καθιστά την Εκκλησία επίσημο φορέα ενός μεγαλοϊδεατισμού, που η Ελλάδα τον έχει πληρώσει ακριβά. Εξάλλου, ο ποιμαντικός του οίστρος τον προδίδει: "Ο μεγαλοϊδεατισμός υπήρξε σε μια συγκεκριμένη εποχή και απέδωσε στην Ελλάδα των δυο θαλασσών και των πέντε ηπείρων", είπε ο αρχιεπίσκοπος στην ίδια τηλεοπτική συνέντευξη! Η ...απόδοση της μικρασιατικής καταστροφής και του 1,5 εκατομμυρίου προσφύγων, του διέφυγε του Αγιου Πατέρα...

***

Παρά το γεγονός ότι ο κ. Χριστόδουλος προσπαθεί, όταν τα βρίσκει σκούρα, να αμβλύνει τις γωνίες και να τα "μπαλώσει", είναι δεδομένο ότι επιμένει και θα συνεχίσει να επιμένει να κατοχυρώσει ένα ρόλο στη δημόσια ζωή, που ουδείς του εμπιστεύτηκε. Δεν ομιλούμε περί του δικαιώματός του να έχει άποψη και να την εκφέρει. Ομιλούμε περί της "θεσιθηρικής" αξιοποίησης και προβολής της καρέκλας του, για τη μετατροπή της πίστης των απλών ανθρώπων σε όχημα, επί του οποίου προωθεί τις κοσμικές του ιδεοληψίες. Φτάνει, μάλιστα, μέχρι του σημείου να επαίρεται, διότι, όπως λέει, "τα πλήθη παραληρούν", όταν τον ακούν!

Ως γνωστόν, πάντως, η παραληρηματική συμπεριφορά είναι ευθέως ανάλογη με τα παραληρηματικά συνθήματα που την προκαλούν. Εν προκειμένω, υπεύθυνος του "παραληρήματος" είναι ο κ. Χριστόδουλος, με πολύτιμη, βέβαια, τη συμβολή των ΜΜΕ, που τον ακολουθούν κατά πόδας και τον προβάλλουν μεγαλοφώνως, με τρόπο που - το πιθανότερο - πρέπει να αντιστοιχεί σε μεθόδους προβολής των ...Αγιατολάχ. Εστω των "αγιατολάχ" του ελληνο-ορθόδοξου φονταμενταλισμού.

***

Παράλληλα, ο κ. Χριστόδουλος - ενδεικτικό και αυτό της υποκρισίας που μετέρχεται ο εθνικιστικός του προσανατολισμός - έχει μια πολύ εκλεκτικιστική συμπεριφορά. Ο,τι θέλει να το ενσωματώσει, να το παραχαράξει, να το σφετεριστεί, το τσουβαλιάζει υπό τη, δήθεν, μεγαλόθυμη ευρυχωρία εκείνου που δηλώνει "όλοι παιδιά του Θεού είμαστε"... Ετσι, στη συνέντευξή του, μας είπε ξανά ότι ο πρώην κάτοχος της καρέκλας του, ο συνεργάτης των ναζί και των Εγγλέζων, ο προδότης Δαμασκηνός, υπήρξε "εθνική εφεδρεία, που χρειάστηκε σε μια δεδομένη στιγμή να παίξει ένα ρόλο ευεργετικό για το έθνος μας"! Και ο Δαμασκηνός, δηλαδή, το ίδιο "ήρωας", όσο και οι κληρικοί, που, για την ένταξή τους στην Εθνική Αντίσταση, υπέστησαν τα πάνδεινα... Είναι εμφανές, κατόπιν των παραπάνω, ότι η ένσταση του αρχιεπισκόπου, που ισχυρίζεται ότι "δεν είμαι εθνικιστής, είμαι πατριώτης", πάσχει από έκδηλο (και ιστορικά αποδείξιμο) φαρισαϊσμό.

Ελα, όμως, που δεν έχει την ίδια - ευρύχωρη κατά τα άλλα - άποψη για όλα τα θέματα ο κ. Χριστόδουλος. Συγκεκριμένα, όποιος τάσσεται κατά του χωρισμού κράτους - Εκκλησίας, παραπέμπεται από τον μακαριότατο στο "πυρ το εξώτερον". Οποιος συμφωνεί μαζί του, λογίζεται ως μέτοχος της "Βασιλείας των Ουρανών". Εδώ, όπως γίνεται αντιληπτόν, δεν ισχύει το θεώρημα "όλοι παιδιά του Θεού είμαστε"...

***

Για τον κ. Χριστόδουλο, δεν αποτελεί σοφή τακτική να επικαλείται το "άκουσον μεν, πάταξον δε", όταν του σημειώνουν ότι το ΚΚΕ στέκεται με κριτικό τρόπο απέναντί του. Στην περίπτωσή του, το "πάταξον" - με την έννοια της δημόσιας αντίκρουσης του λόγου του και όχι με την έννοια της δικής του αφοριστικής συμπεριφοράς - έχει καθυστερήσει πάρα πολύ. Το επιβεβαιώνει η ιστορία του, από την εποχή που αρθρογραφούσε στο χουντικό "Ελεύθερο Κόσμο" και υπηρετούσε τον χουντικό Ιερώνυμο. Πρόκειται, ομολογουμένως, για στάση απόλυτα αντίστοιχη με τη σημερινή του στάση. Σήμερα, που, ως αρχιεπίσκοπος, τελεί μνημόσυνα εις μνήμην Ιερωνύμου, εύχεται να δουν προκοπή στα έργα τους οι φασίστες του "Στόχου" και της ναζιστικής "Χρυσής Αυγής", που "αγιάζει" τα υπολείμματα του συνεργάτη των Βουλγάρων κατακτητών Τσαούς Αντών και αποκαλεί το σοσιαλισμό σύστημα "χωρίς ηθικάς αρχάς"... Ταυτόχρονα, συνάδει απόλυτα με τη γενικότερη φιλοσοφία του το ότι θέτει υπό τη σκέπη του ακόμα και τις γνωστές για τη δράση τους παραεκκλησιαστικές οργανώσεις, στις οποίες θήτευσε.

Ο αρχιεπίσκοπος δε σταματά να φιλοτεχνεί το προσωπείο του ...σωτήρα και του ενωτικού εθνάρχη (!), με δηλώσεις του τύπου "τα κόμματα διχάζουν το λαό" (!), για να αναδιπλωθεί, αργότερα, προσθέτοντας ότι θέτει εαυτόν υπεράνω κομμάτων... Είναι και αυτή, η τακτική των αναδιπλώσεων, δείκτης και δείγμα της "ευθύτητας" του ανδρός. Οπως τότε που κάτι ψέλλισε περί της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (σ.σ.: η μέθοδος της θωπείας για την εξαπάτηση ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων είναι παλιά "ευρεσιτεχνία"), για να ακολουθήσει έγγραφη δήλωση ότι, όχι μόνο στηρίζει, αλλά και συμμετέχει στην εφαρμογή της μεταρρύθμισης! Το πόσο, δε, τάσσεται παρά τω πλευρώ του λαού, σε σχέση με την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, φάνηκε κατά την πρόσφατη περιοδεία του στη Β. Ελλάδα. Ειδικά, όταν πήγε σε ένα εργοστάσιο της περιοχής και, κατόπιν ευλογιών, συνέστησε στους εργαζόμενους να είναι αγαπημένοι με τα αφεντικά τους...

Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ο κ. Χριστόδουλος, πέραν του δηλητηρίου που σερβίρει μέσα από κηρύγματα για τον "περιούσιο" λαό και άλλα συναφή με τη ...μυθολογία του σοβινισμού, κατηγορείται επειδή - όντας αυτός επικεφαλής της Εκκλησίας - επενδύει στο αξίωμα που κατέχει, για να προωθήσει στη συνείδηση του λαού επικίνδυνες θεωρίες. Καθιστά την Εκκλησία επίσημο φορέα ενός μεγαλοϊδεατισμού, που η Ελλάδα τον έχει πληρώσει ακριβά

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χοντραίνει η κόντρα (2005-03-01 00:00:00.0)
Εκτονώνεται η κρίση (2004-05-29 00:00:00.0)
Ρήγμα στους κόλπους του «σκληρού πυρήνα» (2001-11-27 00:00:00.0)
Αταλάντευτος ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός... (2000-09-05 00:00:00.0)
Επικίνδυνες οι πολιτικές θέσεις Χριστόδουλου (1998-12-01 00:00:00.0)
Να πάτε μόνος σας κ. Χριστόδουλε (1998-09-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ