Τρίτη 29 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο ξεπούλημα
  • Ματαίωσαν χτες συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρίας που σκόπευε να δώσει εξουσιοδότηση για την υπογραφή της σύμβασης με την "Σπίντγουιν"
  • 24ωρη απεργία την Πέμπτη. Σε σύσκεψη για συντονισμό δράσης καλεί το ΠΑΜΕ

Αποφασισμένοι να ματαιώσουν την εγκατάσταση του ξένου μάνατζερ και ν' αποτρέψουν την παράδοση του εθνικού αερομεταφορέα στο αγγλοαμερικανικό κεφάλαιο είναι οι εργαζόμενοι της "Ολυμπιακής", που μεθαύριο κατεβαίνουν στην πρώτη 24ωρη απεργία.

Χτες το απόγευμα συνδικαλιστές και εργαζόμενοι απ' όλα τα σωματεία, διέκοψαν τη σύγκληση του ΔΣ της ΟΑ, στο οποίο κατ' εντολή του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, επρόκειτο να δοθεί εξουσιοδότηση στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Γ. Ζυγογιάννη, για να υπογράψει με τη "Σπίντγουιν" τη "συμφωνία παράδοσης", πρόδρομο της ιδιωτικοποίησης. Από το τελικό κείμενο της σύμβασης που έγινε χτες γνωστό, επιβεβαιώνεται ότι η τύχη της ΟΑ παραδίδεται ολοκληρωτικά στα επιχειρηματικά συμφέροντα και τις σκοπιμότητες της "Μπρίτις Αιργουέις", καθώς παρέχονται απεριόριστες εξουσίες στη "Σπίντγουιν", χωρίς να αναλαμβάνει καμιά ουσιαστική δέσμευση. Χαρακτηριστικό της ουσίας της σύμβασης είναι ότι προβλέπει πως σε περίπτωση που η ΟΑ τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης ή κηρυχτεί σε πτώχευση, η σύμβαση καταγγέλλεται χωρίς καμιά υποχρέωση για τη "Σπίντγουιν".

Υστερα από τη δυναμική παρέμβαση συνδικαλιστών και εργαζομένων, η συνεδρίαση του ΔΣ διακόπηκε και ορίστηκε για σήμερα στις 10 π.μ. συνάντηση εκπροσώπων της ΟΣΠΑ με τον υπουργό Μεταφορών Τ. Μαντέλη.Χτες σε κοινή συνεδρίαση των πρωτοβάθμιων σωματείων εξετάστηκαν μέτρα για την καλύτερη οργάνωση και επιτυχία της απεργίας και σήμερα κλιμάκια συνδικαλιστών θα περιοδεύσουν στους χώρους δουλιάς για ενημέρωση των εργαζομένων.

Είναι ανάγκη να πετύχει η μεθαυριανή απεργία, τονίζουν στελέχη της ΕΣΚ - Αερομεταφορών και καλούν όλους τους εργαζόμενους και το εποχικό προσωπικό να διαδηλώσουν την κατηγορηματική τους αντίθεση στο ξεπούλημα της ΟΑ.

Οι δυνάμεις της ΕΣΚ, με άλλα συνδικαλιστικά στελέχη που, όπως φάνηκε στο τελευταίο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, συμφωνούν με τον ταξικό προσανατολισμό του σ. κ. και την αγωνιστική αντιμετώπιση της κατάστασης θα πρωτοστατήσουν όχι μόνο για την επιτυχία της μεθαυριανής κινητοποίησης, αλλά και για να υπάρξει αγωνιστική συνέχεια και συνέπεια στον αγώνα για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης. Η απεργία - επισημαίνουν τα στελέχη της ΕΣΚ - πρέπει να είναι η αρχή και να σηματοδοτεί την αγωνιστική στροφή του σ. κ. για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης.

Σύσκεψη καλεί το ΠΑΜΕ

Με στόχο το συντονισμό της δράσης για το ζήτημα της ΟΑ και γενικότερα ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, η Γραμματεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου καλεί σε σύσκεψη τη Δευτέρα 5 Ιουλίου στις 7 μ.μ. στην αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27).

Το κάλεσμα απευθύνεται σε σωματεία, επιτροπές αγώνα και συνδικαλιστές από την "Ολυμπιακή", τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ, την ΕΥΔΑΠ, την ΠΥΡ-ΚΑΛ, τα ναυπηγεία, τις τράπεζες και γενικότερα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς επίσης και των δημοσίων υπηρεσιών που μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες και δρομολογείται η ιδιωτικοποίησή τους. Στη σύσκεψη καλούντα να πάρουν μέρος και σωματεία και ομοσπονδίες του ιδιωτικού τομέα, που έχουν κάθε λόγο να υπερασπιστούν τη δημόσια περιουσία.

Αεροπλάνα καθηλωμένα, χωρίς συντήρηση

Χωρίς αεροπλάνα, εν μέσω αυξημένης επιβατικής κίνησης, αφήνουν κυβέρνηση και διοίκηση την "Ολυμπιακή", καταφέροντας ακόμα ένα πισώπλατο χτύπημα στην αξιοπιστία και στην ανταγωνιστικότητά της. Εδώ και 10 ημέρες, πέντε αεροσκάφη από το στόλο της, (ένα Μπόινγκ Π-747, δύο 737 - 200 και δύο 737 - 400) δεν πετάνε, αφού συμπλήρωσαν τις ώρες πτήσης, ενώ άλλα εφτά παίρνουν σειρά, μέσα στις επόμενες βδομάδες, προκειμένου να περάσουν την προγραμματισμένη συντήρηση. Μια συντήρηση, όμως, που με δεδομένη την έλλειψη προσωπικού δεν είναι δυνατόν να γίνει και το πρόγραμμα στηριζόταν σε προσφορά υπερεργασίας της τεχνικής βάσης κατά 40%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 1.400 που προβλέπεται ν' απασχολούνται στη βάση, ώστε να βγαίνουν τα προγράμματα συντήρησης, σήμερα απασχολούνται μόνο 1.000 εργαζόμενοι.

Οπως υπογραμμίζουν συνδικαλιστές, η διοίκηση της ΟΑ αρνείται ν' αντιμετωπίσει με ολοκληρωμένο τρόπο το πρόβλημα και συχνά προσφεύγει σε άλλες εταιρίες, ανταγωνιστικές της ΟΑ, παρά το γεγονός ότι το κόστος συντήρησης στο εξωτερικό είναι 3 - 4 φορές μεγαλύτερο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ