Πέμπτη 19 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΚΑΡΙΑ
Επικίνδυνα «σαπάκια» με τσουχτερά εισιτήρια

Τεράστιες οι ελλείψεις και στον τομέα της Υγείας

Το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» όχι μόνο δεν άλλαξε τα δεδομένα στις συγκοινωνίες του νησιού, αλλά οι κάτοικοι και οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να απειλούνται από τα επικίνδυνα καράβια που εκτελούν δρομολόγια
Το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» όχι μόνο δεν άλλαξε τα δεδομένα στις συγκοινωνίες του νησιού, αλλά οι κάτοικοι και οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να απειλούνται από τα επικίνδυνα καράβια που εκτελούν δρομολόγια
Η Ικαρία θρήνησε τους περισσότερους νεκρούς με το τραγικό ναυάγιο του σαπιοκάραβου και υπερήλικου πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Ομως, 7 χρόνια μετά, τα «σαπάκια» εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους Ικαριώτες και να απειλούν τη ζωή τους, όπως συνολικά του επιβατικού κοινού, ενώ αυτού του τύπου το ακτοπλοϊκό ταξίδι καλούνται να το χρυσοπληρώσουν και από πάνω.

Περίπου κατά 32,5% έχουν αυξηθεί τα εισιτήρια της οικονομικής θέσης με τα υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία από Πειραιά για Ικαρία από το Μάη του 2006, έως τον Ιούνη του 2007 που «απελευθερωμένοι» πια οι ακτοπλόοι εφοπλιστές επέβαλαν την τελευταία αύξηση! Δηλαδή από 21,5 ευρώ που ήταν η τιμή του εισιτηρίου της οικονομικής θέσης το Μάη του 2006, τον Ιούνη του 2007 έφτασε τα 28,5 ευρώ! Το εισιτήριο του αυτοκινήτου από 55 ευρώ που ήταν τον περασμένο χειμώνα, με το «έμπα» της θερινής, τουριστικής περιόδου, εκτινάχτηκε στα 85 ευρώ και 90 ευρώ!

Οι αυξήσεις σε εισιτήρια επιβατών και ναύλα οχημάτων μετακυλίονται στην εσωτερική αγορά, καταδικάζοντας τους Ικαριώτες να ζουν στην ακρίβεια και να βλέπουν να εξανεμίζεται το περιορισμένο τους εισόδημα.

Οι κάτοικοι της Ικαρίας, όπως και οι υπόλοιποι νησιώτες, οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα, αποτελούν θύματα της πολιτικής που συνδιαμορφώνουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση, μετατρέποντας τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες από κοινωνικό αγαθό, σε τσιφλίκι των εφοπλιστών και τινάζουν στον αέρα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Φέτος το καλοκαίρι και μετά από τις συνεχείς αγωνιστικές κινητοποιήσεις των Ικαριωτών, το προηγούμενο διάστημα, δεν υπάρχει πρόβλημα προσεγγίσεων πλοίων. Ομως τα καράβια που «πιάνουν» στο νησί είναι: Το 30χρονο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» της «Hellenic Seaways» (πλοιοκτήτρια και του «ΣΑΜΙΝΑ»), του οποίου η σαπίλα φωνάζει από μακριά, το 36χρονο «ΜΑΡΙΝΑ», το 30χρονο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» και το 38χρονο «ΜΙΛΕΝΑ», και τα τρία του εφοπλιστή Αγούδημου. Οσο για το ταχύπλοο «ΚΟΡΣΙΚΑ», που δρομολογήθηκε πρόσφατα, το εισιτήριο είναι ...55 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το «ΜΙΛΕΝΑ» πριν από δύο χρόνια είχε αποσυρθεί από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Ομως, μετά την απελευθέρωση της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που εξασφάλισε στους εφοπλιστές ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης - επεκτείνοντας τον εκτρωματικό νόμο του ΠΑΣΟΚ 2932 για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες - φέτος ...επανήλθε δριμύτερο!

Τεράστιες ελλείψεις στον τομέα της Υγείας

Το ζήτημα της περίθαλψης έχει απασχολήσει την τοπική κοινωνία και τους μαζικούς φορείς της επαρχίας. Αποτέλεσμα αυτής της κινητικότητας είναι η σημερινή ελλιπέστατη υποδομή. Συγκεκριμένα:

  • Στο Κέντρο Υγείας στον Εύδηλο έχει απομείνει η ...ταμπέλα του, ένας γενικός γιατρός, ένας αγροτικός, δύο νοσηλευτές, ένα ασθενοφόρο - κουρέλι χωρίς οδηγούς.
  • Στο Αγροτικό Ιατρείο Ραχών, εκτός από την ταμπέλα του, έχει απομείνει μόνον η αγροτική γιατρός, της οποίας η θητεία λήγει σύντομα, ενώ το υπόλοιπο προσωπικό του, μια νοσηλεύτρια, είναι αποσπασμένη από το ΚΥ Ευδήλου.
  • Το Αγροτικό Ιατρείο στο Καρκινάγρι (Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Ραχών) είναι μόνο με μια αγροτική γιατρό.
  • Στο νησί των Φούρνων δεν έχει υπηρετήσει ποτέ γιατρός ειδικότητας, ενώ το μοναδικό ασθενοφόρο πιο συχνά είναι χαλασμένο παρά μεταφέρει ασθενείς.
Νοσοκομείο χωρίς γιατρούς

Στο Νοσοκομείο Ικαρίας καμία κλινική δε λειτουργεί πλήρως και σε 24ωρη βάση, με όλο το απαραίτητο ιατρικό, νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Οι ιατρικές ειδικότητες, όσες καλύπτονται δηλαδή, είναι στην πλειοψηφία τους μονήρεις, έτσι ώστε οι εφημερίες να βγαίνουν με τους αγροτικούς γιατρούς ή με τηλεφωνικές ετοιμότητες. Επιπλέον, οι γιατροί δεν είναι ούτε μόνιμοι, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε στιγμή οι θέσεις τους μένουν ακάλυπτες. Ο αναισθησιολόγος του νοσοκομείου φεύγει, η θέση θα μείνει ακάλυπτη, και ως αλυσιδωτή συνέπεια η χειρουργική κλινική θα βγει εκτός λειτουργίας.

Τα ασθενοφόρα είναι πάντα τα ίδια σαράβαλα, πολύ συχνές οι βλάβες τους, οι λίγοι οδηγοί τους εκτελούν και καθήκοντα τραυματιοφορέα, ενώ δεν επαρκούν για να καλύπτονται οι βάρδιες. Εξαιρουμένου του νοσοκομείου, οι υπόλοιπες μονάδες υγείας δε διαθέτουν γεννήτρια για τις περιπτώσεις που κόβεται το ρεύμα, διακοπές που είναι πολύ συχνές και διαρκούν μάλιστα για μεγάλο διάστημα.

Οι αγωνιστικές παρατάξεις και δημοτικές αρχές στους δήμους των νησιών, αλλά και οι κάτοικοι, αγωνίζονται για να λειτουργήσουν πλήρως όλες οι απαραίτητες για ένα νοσοκομείο κλινικές, ιατρεία και εργαστήρια στο νοσοκομείο. Να υπάρχει το απαραίτητο ειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για να λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, όλο το χρόνο. Να είναι όλοι μόνιμοι, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Δημιουργία Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας και σταθμού αιμοδοσίας.

Διεκδικούν ακόμα αναβάθμιση και ολοκληρωμένη λειτουργία, με την αναγκαία ενίσχυση σε προσωπικό και εξοπλισμό, του Κέντρου Υγείας Ευδήλου, των αγροτικών ιατρείων στις Ράχες και το Καρκινάγρι και των ιατρείων των Φούρνων. Τέλος, για την προνοσοκομειακή φροντίδα, διεκδικούν να λειτουργήσει ΕΚΑΒ στο νομό με όλα τα απαραίτητα μέσα και το αναγκαίο προσωπικό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ