Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προστασία του περιβάλλοντος ή των αεροπορικών επιχειρήσεων;

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Θεωνά σε σχετική συζήτηση στο ΕΚ

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Θεωνάς, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση για «τις αεροπορικές μεταφορές και το περιβάλλον» κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, υπογράμμισε τους τεράστιους κινδύνους που συνεπάγεται για το περιβάλλον, αλλά και για το επιβατικό κοινό η προωθούμενη με κάθε μέσο απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών και η επιβολή νέων εισπρακτικών μέτρων από την ΕΕ, στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Θεωρούμε επείγον και απαραίτητο, τόνισε ο Γιάννης Θεωνάς, να ληφθούν άμεσα και ριζικά μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος από τις αρνητικές συνέπειες που έχει η διαρκώς αυξανόμενη χρήση των αεροπορικών μεταφορών.

Η πρόταση όμως της Επιτροπής αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη βάση του ανταγωνισμού και των κερδών της αεροπορικής βιομηχανίας και των αεροπορικών εταιριών. Ετσι οι προτάσεις της δεν καλύπτουν, όπως θα έπρεπε, θέματα άμεσης προτεραιότητας, και κυρίως παραμένει γενικόλογη και ασαφής στο θέμα των επιτρεπόμενων ορίων παραγωγής αερίων που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του φαινομένου του θερμοκηπίου, στον καθορισμό νέων τουλάχιστον βελτιωμένων προτύπων και κανόνων που πρέπει να εφαρμοστούν σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και να προωθηθούν σε διεθνές.

Παραμένει επίσης ασαφής και με ανεπαρκείς προτάσεις σχετικά με τη μείωση των επιτρεπόμενων επιπέδων θορύβου κυρίως στις περιοχές των αεροδρομίων κατά τη διάρκεια της μέρας και ιδιαίτερα της νύχτας.

Μια σειρά από θέματα, όπως η χρήση γης γύρω από τα αεροδρόμια, η βελτίωση της εναέριας κυκλοφορίας κ.ά., ουσιαστικά παραμένουν χωρίς αντιμετώπιση, ενώ αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στην αντιμετώπιση των συνεπειών που προκαλούν στο περιβάλλον οι αεροπορικές μεταφορές.

Η πρόταση της Επιτροπής έχει ουσιαστικά εισπρακτικό χαρακτήρα. Αντί να υποχρεώσει τις αεροναυπηγικές εταιρίες να αναπτύξουν την έρευνα και τις εφαρμογές νεότερων και πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, προωθεί μέτρα αύξησης των εσόδων μέσω της εισαγωγής καινούριων φορολογιών στις αγορές αεροπλάνων, ή της αλλαγής του καθεστώτος ΦΠΑ για τις αεροπορικές εταιρίες, ή της φορολόγησης της κηροζίνης, που μπορούν εύκολα να μετακυλιστούν στους τελικούς καταναλωτές.

Οι όποιες προσπάθειες μείωσης του αριθμού και των ωρών πτήσεων μέσω της αύξησης του κόστους των εισιτηρίων, σε συνδυασμό με τις συνεχείς προσπάθειες μείωσης του εργατικού κόστους και των προδιαγραφών ασφαλείας, αποτελούν μέσο για τη διατήρηση αν όχι αύξηση των κερδών της αεροπορικής βιομηχανίας και όχι μέτρα για τη μείωση των αρνητικών συνεπειών των αεροπορικών μεταφορών στο περιβάλλον.

Είναι χαρακτηριστικό, υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, ότι καμία αναφορά δε γίνεται στην απελευθέρωση της αγοράς των εναέριων μεταφορών, που πολλαπλασιάζει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, λόγω του περιορισμένου ελέγχου των αεροπλάνων, της παλαιότητάς τους, της ελλιπούς συντήρησης κλπ., συντελεστών που δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στο περιβάλλον αλλά και στην ίδια την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Με συμμετοχή υψηλόβαθμων ΝΑΤΟικών (2017-02-14 00:00:00.0)
Κερδίζουν τα μονοπώλια, χάνει ο λαός (2011-12-16 00:00:00.0)
Σε αεροπορικό αποκλεισμό (2010-01-22 00:00:00.0)
Μειώνουν τα τέλη, αλλά για χάρη της «Χόχτιφ» (2001-12-01 00:00:00.0)
Μικρές μειώσεις τελών για τόνωση της κίνησης (2001-10-26 00:00:00.0)
Αεροπορικές μεταφορές και περιβάλλον (1998-01-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ