Σάββατο 27 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ
«Ολυμπιακή»

Γράφαμε χτες για το «πατριωτικό καθήκον» (!) του υπουργού Μεταφορών να ξεπουληθεί η «Ολυμπιακή», όπως ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό.

Για να έχουμε πάντως μια αίσθηση και ένα μέτρο του τι σημαίνει «πατριωτικό» και τι όχι σε σχέση με την «Ολυμπιακή», αξίζει να θυμηθούμε μια παλιότερη δήλωση του επίτιμου αρχηγού ΓΕΕΘΑ, του πτέραρχου Νίκου Κουρή:

*

«Ενα αεροσκάφος της ΟΑ - έλεγε το 2005 - μπορεί σε μια έξοδο να μεταφέρει στα νησιά μας περίπου όσους άνδρες μεταφέρει μια μοίρα μέσων μεταγωγικών της Πολεμικής Αεροπορίας (...). Η "Ολυμπιακή Αεροπορία" μπορεί και πρέπει να σωθεί... μακριά από πολιτικούς προϊσταμένους οι οποίοι τη χρησιμοποίησαν επί δεκαετίες για την ικανοποίηση προσωπικών στοχεύσεων και κομματικών σκοπιμοτήτων».

*

Οσο τώρα για τους «πολιτικούς προϊσταμένους» που έχουν αναλάβει να διαλύσουν την εταιρεία πρέπει να τους αναγνωριστεί ότι για δυο τουλάχιστον δεκαετίες, ανεξαρτήτως χρώματος και κυβερνητικού κόμματος, δουλεύουν μεθοδευμένα για την απαξίωση και το ξεπούλημά της. Μεθοδευμένα και ύπουλα. Αρκεί να θυμηθούμε ότι την έχουν παζαρέψει από τον Λιακουνάκο και τον Βαρδινογιάννη μέχρι κάτι απίθανους τύπους του στιλ «Τομ Πάπας» από το Αμέρικα.

Από την πρώτη στιγμή που έθεσαν σε εφαρμογή τα υποτιθέμενα «προγράμματα εξυγίανσης» της εταιρείας δεν έχει υπάρξει κυβερνητικό στέλεχος είτε της ΝΔ είτε του ΠΑΣΟΚ που να μην έχει επιτεθεί στην «Ολυμπιακή» με πλήθος απαξιωτικών και συκοφαντικών χαρακτηρισμών. Αποκορύφωμα τα «χαριτωμένα» του Πάγκαλου ότι «όποιος πετάει με την "Ολυμπιακή" είναι τρελός», όπως και εκείνα τα μακάβρια του Αλογοσκούφη που περηφανευόταν ότι «κάνουμε την κηδεία της εταιρείας».

*

Οπως όλα δείχνουν είμαστε στη φάση ενός σχεδίου που προβλέπει το αμέσως επόμενο διάστημα να δοθεί στην «Ολυμπιακή» η χαριστική βολή. Για το λόγο αυτό επιδιώκουν, πέραν της προπαγάνδας εναντίον της εταιρείας, να εφαρμόσουν μεταξύ των εργαζομένων την τακτική του «διαίρει και βασίλευε». Χρησιμοποιούν την ίδια άθλια μεθόδευση που ακολούθησαν και στον ΟΤΕ, σε μια προσπάθεια να «εξαγοράσουν» και να διασπάσουν τους υπαλλήλους της εταιρείας.

Οι εργαζόμενοι οφείλουν να απαντήσουν με βάση την εμπειρία τους: Η «τελική λύση» που προωθείται στην «Ολυμπιακή» δεν είναι παρά το αποκορύφωμα όλων των προηγούμενων μέτρων «εξυγίανσης». Μια «εξυγίανση» που πραγματικά «πέτυχε», αλλά μόνο σε ό,τι αφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων: Σύμφωνα με τις μελέτες του καθηγητή εναέριων μεταφορών Γιάννη Λαΐνου, από το 1994 και μετά, και ενώ ο αριθμός των υπαλλήλων της «Ολυμπιακής» έχει μειωθεί κατά 40%, ενώ η παραγωγικότητά τους έχει αυξηθεί κατά 60%, εντούτοις οι αποδοχές τους έχουν μειωθεί κατά 25%...

*

Η υπεράσπιση της «Ολυμπιακής» είναι υπόθεση όλου του ελληνικού λαού. Τέτοιες επιχειρήσεις πρέπει να βρίσκονται 100% υπό την κατοχή του δημόσιου τομέα. Οχι φυσικά του σημερινού δημόσιου τομέα, που είτε κρατικοποιεί επιχειρήσεις (επί θείου Καραμανλή), είτε τις ξεπουλάει (επί ανιψιού Καραμανλή), και στις δυο περιπτώσεις το μεγάλο κεφάλαιο εξυπηρετεί.

Μιλάμε για μια «Ολυμπιακή» στο πλαίσιο του δημόσιου λαϊκού τομέα της οικονομίας, με τον κλάδο των μεταφορών να μην ανήκει στους καπιταλιστές, αλλά στην κρατική κοινωνική ιδιοκτησία.

Η «Ολυμπιακή» πρέπει να διασωθεί και να διασωθεί με την παραπάνω προοπτική. Μακριά από τη λογική του κέρδους, αλλά με γνώμονα την εξυπηρέτηση του Ελληνα πολίτη, τη σταθερή και αποδοτική εργασία των υπαλλήλων της, την άμυνα της χώρας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ